11.8 C
Braşov
Acasă Blog Pagina 2828

Fundașul David Tălmaciu de la Kids Tâmpa, chemat la selecționata U19 a României

0

Fundașul David Tălmaciu, de la ACS Kids Tâmpa Brașov a fost convocat la echipa națională U19 a României, pentru o acțiune care va avea loc în perioada 30 august-7 septembrie.
Întrucât anumite restricții de călătorie au dus la anularea participării la un turneu internațional, naționala U19 se va pregăti în țară pe toată durata cantonamentului. Tricolorii vor disputa, la Buftea, și un meci de verificare în fața echipei de seniori a lui FC Voluntari, notează frf.ro.
În luna iulie a anului viitor, România va găzdui Campionatul European U19. În contextul pandemiei de coronavirus, UEFA a decis ca faza preliminară a calificărilor să se dispute în martie 2021 (13 mini-turnee), iar faza Turului de Elită va fi înlocuită de play-off-uri în care vor juca 14 echipe, până la finalul lunii mai 2021. România este, însă, calificată deja, din postura de țară-gazdă, la turneul final. Turneul va avea la start 8 echipe și va debuta pe data de 30 iunie 2021, finala competiției fiind programată pe 13 iulie.

FOTBAL – LIGA 3: ACS SR Municipal Brașov vrea să adune suporterii

0

• Noua conducere a SR-ului vine în întâmpinarea Ligii Suporterilor Stegari și a Asociației Galben Negru, cele două entități în care sunt grupați fanii „galben-negri”
Conducerea echipei de Liga a 3-a SR Brașov își propune, pentru următoarea perioadă, o întâlnire cu grupările suporterilor „stegari”, pentru o colaborare cât mai bună în noua etapă a vieții clubului, după schimbările care au avut loc în această vară, atât la nivel administrativ, cât și la nivel al băncii tehnice.
Astfel, oficialii formaţiei au lansat invitaţii pentru întâlniri către cele două ligi ale suporterilor legal constituite juridic, LSS (Liga Suporterilor Stegari) şi AGN (Asociaţia Galben Negru).
La cele două întâlniri vor participa reprezentanți ai conducerii clubului, antrenorii, dar şi căpitanii echipei.
„De câteva zile, în structura juridică a ACS SR Municipal Brașov, s-au produs modificări la nivel organizatoric. Noua structură, dorește să vă mulțumească în primul rând pentru faptul că ați contribuit din plin până în acest moment la păstrarea în viață a «spiritului stegar» în Brașov, și dorește să vă asigure de bunele intenții pentru ca acest lucru să se întâmple și pe viitor. Dorim să vă invităm, în mod oficial, la o întâlnire unde să ne cunoaștem reciproc, să identificăm împreună situația reală existentă şi să stabilim colaborarea ulterioară. Vă informăm că suporterii și ligile organizate de suporteri galben-negri, mereu vor constitui o prioritate pentru noi”, se arată în cele două invitaţii trimise către LSS şi AGN.

Mutări în toate compartimentele

Amintim că, la începutul săptămânii trecute, Ciprian Jurubescu a fost numit manager general al lui SR Braşov, după ce Adunarea Generală l-a validat pentru această funcţie pe o perioadă de cinci ani. Totodată, Gabriel Stan, omul care a făcut performanţă la FC Braşov, este noul membru al Comitetului Director, înlocuindu-l pe Florin Ghimbăşan.
Pe de altă parte, dacă Ioan Naghi va rămâne director tehnic la SR în sezonul viitor, cei doi antrenori sunt nume noi: funcţia de antrenor principal îi va reveni lui Liviu Nicolae în timp ce Şerban Moraru, care va fi şi jucător, va prelua atribuţiile antrenorului secund.

Debutează în Cupă, la Târgu Secuiesc

Primul meci oficial în sezonul 2020-2021 pentru SR Brașov va avea loc pe 9 septembrie, în deplasare la KSE Târgu Secuiesc, în primul tur din faza națională a Cupei României.
În campionat, SR-ul ar trebui să dispute prima partidă pe 12 septembrie, cele zece serii ale L3 și țintarul nefiind încă stabilite de către Federația Română de Fotbal.

Pare gata, dar nu e: Spitalul modular va primi pacienți abia „din prima jumătate a lunii septembrie“

0

• Paturile sunt așezate la locul lor, complet echipate şi „ca scoase din ţiplă”, dar nu există personal
Amenajarea secţiei modulare de Anestezie-Terapie Intensivă (ATI) de la Spitalul Judeţean a fost finalizată însă paturile nu vor utilizate în următoarele zile. În ciuda faptului că anterior, conducerea spitalului şi conducerea Consiliului Judeţean vorbeau despre finalizarea la 21 august a secţiei modulare şi dotarea ei cu echipamente şi personal până la finele lunii, acum termenul s-a mai amânat puţin. Ieri, la sosirea premierului Ludovic Orban, care a inspectat secţia, directorul medical al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, dr. Cătălin Mişarcă, a declarat că secţia va deveni funcţională „în prima parte a lunii septembrie”. „Eu cred, să fim realişti, că în prima parte a lunii septembrie va fi funcţională. Să dau o dată fixă nu ar fi un lucru bun acum”, a mai spus dr. Cătălin Mişarcă.

Secţia modulară este gata, dar nu poate fi pusă încă în funcţiune

Secţia modulară de ATI a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, care va prelua pacienţii cu forme grave şi severe de COVID, arăta ieri impecabil. Amenjararea a fost finalizată, dotările erau puse la punct, cu excepţia curţii, unde trebuie să se mai finalizeze unele mici detalii. Nu se ştie dacă acest lucru s-a întâmplat în aşteptarea vizitei primului-ministru Ludovic Orban, a ministrului Sănătăţii, Nelu Tătaru, şi a altor doi miniştru din Cabinet. Cert este că toate cele 28 de posturi (paturi) din secţie erau complet echipate şi „ca scoase din ţiplă”. „Unitatea modulară este finalizată, toate instalaţiile sunt funcţionale la această oră. Urmează mici detalii, care ţin de partea medicală – să facem probele pe aparate şi diverse reglaje. Am primit ceea ce am cerut de la Minister – ventilatoare, injectomate, infuzomate, pe care le vom putea folosi alături de ceea ce deja aveam noi. În câteva zile, tehnic totul va fi gata. Toate posturile vor fi funcţionale: atât cele 14 pentru terapie intensivă, cât şi cele 14 pentru terapie intensivă intermediară”, spunea ieri dr. Cătălin Mişarcă.

Un singur lucru lipseşte: personalul

Un singur lucru lipseşte pentru punerea în funcţiune a modularului: personalul. În prezent, dacă vrea să pornească activitatea aici, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov ar trebui să lucreze cu persoanalul din alte secţii. „Partea de personal este acum o problemă. S-a aprobat mărirea schemei de personal şi vom scoate noile posturi la concurs”, spunea ieri directorul medical al Spitalului Judeâean. La câteva ore distanţă, purtătorul de cuvânt a anunţat că posturile respective – în număr de 68, au fost scoase la concurs, iar luni este ultima zi de depunere a candidaturilor. Din cele 68 de posturi aprobate de Consiliul Judeţean Braşov pentru mărirea schemei de personal a spitalului, şapte sunt pentru medici, 36 pentru asistente şi 24 pentru infirmiere. Până la rezolvarea acestei chetiuni vor mai trece în jur de două săptămâni, astfel că anunţata punere în funcţiune a secţiei modulare nu se va întâmpla decât pe la jumătatea lunii viitoare. O recunoaşte chiar şi directorul medical al Spitalului Judeţean: „Eu cred, să fim realişti, că în prima parte a lunii septembrie va fi funcţională. Să dau o dată fixă nu ar fi un lucru bun acum”, a declarat dr. Cătălin Mişarcă.

Se lucrează: Guvernul mai promite 25 de milioane de lei pentru Aeroport

0

• Cele trei niveluri ale terminalului viitorului aeroport au fost ridicate în totalitate, în prezent constructorul lucrând la acoperiş şi faţadă
Guvermul va aloca în cursul acestui an încă 25 de milioane de lei din Fondul de rezervă al Guvernului pentru realizarea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, a declarat prim-ministrul Ludovic Orban, ieri, la Brașov.

„Și anul viitor vom veni cu sumele necesare în completarea resurselor   locale“

„În judeţul Braşov printre proiectele pe care le analizăm se află şi Aeroportul Braşov, o investiţie extrem de importantă pentru dezvoltarea judeţului Broaşov şi a judeţelor din vecinătate. Lucrările se desfăşoară într-un ritm susţinut, progresul este evident faţă de vizita anterioară. Aeroportul este finanţat de Consiliul Judeţean, de Primărie şi, evident, şi de Guvern. În plus faţă de cele 50 de milioane alocate prin legea bugetului de stat pentru acest obiectiv de investiţii, Guvernul va mai aloca în cursul acestui an încă 25 de milioane din Fondul de rezervă al Guvernului şi, de asemenea, şi anul viitor vom veni cu sumele necesare în completarea resurselor de care dispun autorităţile locale (…) astfel încât să fim siguri că această investiţie este finalizată cât mai repede “, a declarat Ludovic Orban ieri, aflat într-o vizită la şantierul Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. Premierul a fost însoţit   de miniştrii Ion Ştefan, Nelu Tătaru şi Lucian Bode.

Cele trei niveluri ale terminalului au fost ridicate

Cele trei niveluri ale terminalului viitorului aeroport din Braşov au fost ridicate în totalitate, în prezent constructorul lucrând la acoperiş şi faţadă, astfel că lucrarea ar putea fi finalizată la sfârşitul lunii noiembrie, informa săptămâna trecută Consiliul Judeţean Braşov. „La intrarea în terminalul de pasageri a început montarea arcelor, acele elemente arhitecturale spectaculoase şi complexe din punct de vedere ingineresc, inspirate din moştenirea culturală a Braşovului, care conferă unicitate şi identitate acestui obiectiv. Ele au fost proiectate de renumitul arhitect braşovean Dorin Ştefan şi, pe lângă aspectul estetic deosebit pe care îl conferă clădirii, au şi funcţiunea practică de a susţine acoperişul”, a precizat preşedintele CJ Braşov Adrian-Ioan Veştea.
În paralel, se derulează mai multe lucrări de infrastructură
Potrivit acestuia, în paralel, se derulează mai multe lucrări de infrastructură la obiectivul de investiţii.
„Mă refer la utilităţile care sunt necesare la aeroport. Se lucrează atât la conducta de apă-canalizare, cât şi la cele de electricitate şi gaze naturale, astfel încât, în momentul în care va fi finalizat terminalul, vom avea şi branşamentele necesare pentru toate utilităţile. Sper ca, în perioada următoare, să aducem echipamentele de securitate, care au fost comandate încă de la începutul acestui an, în Germania. Se lucrează foarte intens şi la balizaj, la sistematizarea pe verticală şi la celelalte nouă obiecte din cadrul Masterplanului Aeroportului”, a precizat Veştea, ieri, după o vizită efectuată pe şantier.

Şcolile braşovene vor avea şi în acest an catalogul electronic

0

Școlile și liceele din Brașov au, pentru al doilea an la rând, un „catalog electronic“ cu toate instrumentele de management și raportare a situației școlare. Primăria Braşov a anunţat continuarea proiectului „NoteInCatalog“, o platformă electronică mai largă, care, dincolo de faptul că permite părinților să aibă acces direct la notele copiilor lor și la situația prezenței acestora, le oferă și unităților școlare, inspectoratului școlar și primăriei instrumente de lucru pentru gestionarea unitară şi coerentă a învățământului din Brașov, cu atât mai mult cu cât, în situația actuală, instrumentele electronice de lucru sunt tot mai necesare inclusiv în învățământ.

Trei module noi ale platformei electronice, în acest an şcolar

Față de proiectul-pilot de anul trecut, în acest an şcolar aplicația va include trei module noi. Primul este o bibliotecă virtuală, care va permite profesorilor să adauge titluri și linkuri către titluri, iar elevilor să acceseze aceste informații. Modulul „Orar“ va permite profesorilor sau secretariatului să definească orarul la clase, care va putea fi vizualizat atât de elevi, cât și de părinți. Modulul de teme va permite profesorului să trimită o temă în format text, fișier sau fotografie și va permite elevului să trimită retur rezolvarea temei, de asemenea în format text, fișier sau foto. Mai mult, modului va permite profesorului și un sistem de notare a temelor primite.

23 de şcoli au utilizat catalogul electronic anul trecut

Anul trecut, platforma a fost utilizată de 23 de unități școlare din Municipiul Brașov, totalizând 19.550 de elevi. Au fost conectați în aplicație 1.341 de profesori, și peste 10.400 de părinți, dintre care 9.275 prin intermediul aplicației mobile și 1.225 prin intermediul aplicației web. În anul școlar 2019-2020 au fost trecute 542.363 note, prin intermediul aplicației NoteInCatalog, 184.726 absențe și 15.366 mesaje au ajuns la părinți mai repede, contribuind astfel la creșterea performanței elevilor, la scăderea absenteismului și la o mai bună comunicare între școală și părinți. Reamintim că platforma elctronică a fost implementată de SC Royalbit SRL şi permite generarea diferitelor tipuri de rapoarte şi statistici, de la cea referitoare la elevii cu situație neîncheiată – filtru pe semestru și unitate, la situația absențelor dintr-o clasă, motivate și nemotivate, pe semestru sau situația statistică pe clasă, pe medii, elevi înscrişi/retraşi/transferaţi/exmatriculaţi.

Ludovic Orban: teatrele, cinematografele şi restaurantele în spații închise se redeschid de la 1 septembrie

0

Teatrele, cinematografele şi restaurantele îşi pot relua activitatea în spații închise, începând cu 1 septembrie, a anunțat premierul Ludovic Orban, la începutul ședinței Guvernului de ieri. „De la 1 septembrie vom permite reluarea activității spectacolelor și concertelor în spații închise, în cinematografe, în teatre”, a spus Orban.
Acesta a precizat că va fi luată decizia în Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU), care va fi transformată, apoi, în hotărâre, pentru deschiderea activităților culturale în interior și a restaurantelor, de la 1 septembrie.
Hotărârea va fi transpusă în hotărâre de guvern până la data de 1 septembrie, a mai spus Orban. „Vom adopta în CNSU decizia pe care trebuie să o transpunem în Hotărâre de Guvern până la data de 1 septembrie privitoare la deschiderea activităţilor culturale în spaţii închise de la data de 1 septembrie. E vorba despre spectacole, teatru, concerte, cinematografe”, a afirmat premierul.
Acesta a precizat că va fi nevoie și de un ordin comun al Ministerului Culturii și Ministerului Sănătății, care ar urma să fie pus în dezbatere publică de vineri.
În privința activităților de servire a mesei în spații închise, va fi necesar un ordin comun al Ministerului Sănătății, Ministerului Economiei și ANVSA. „Fac un apel la responsabilitatea tuturor instituţiilor, agenţilor economici să fie parteneri cu noi în asigurarea respectării regulilor, astfel încât să nu existe o creştere a numărului de infectări”, a mai spus Orban.

Orban s-a pozat cu „poza“ Sălii Polivalente de la Braşov

0

Proiectul pentru Sala Polivalentă de la Bartolomeu a intrat în procedura de avizare pentru preluarea de către Compania Naţională de Investiţii, a declarat ieri premierul Ludovic Orban, care a făcut o vizită, cu primarul George Scripcaru şi cu directorul CNI, Manuela Pătrăşcoiu, pe terenul viran pe care pe vremuri era Stadionul Muncipal. Orban, ministrul Dezvoltării și gazdele, s-au pozat cu un panou pe care era ,,poza“ viitoarei Polivalente.
„Am avut prezentarea proiectului realizării Sălii Polivalente Brașov, pe locul fostului Stadion Municipal, un proiect care intră în linie dreaptă. Deja am intrat în proceduri de avizare în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al ministerului și în CTE-ul interministerial, a documentaței tehnico-economice elaborată de Primăria Municipiului Brașov. Obiectivul nostru este să finalizăm cât mai repede procedura de aprobare a documentației tehnico-economice care se va finaliza prin hotărâre de guvern, și, ulterior, să putem demara procedurile de licitație, astfel încât să putem începe construcția Sălii Polivalente Brașov“, a declarat premierul Ludovic Orban, la Brașov. Reamintim că în 20 august, în ședință „de îndată“, Consiliul Local a aprobat două proiecte de hotărâre necesare preluării ″Complexului multifuncţional – Sala polivalentă, municipiul Braşov, judeţul Braşov″ de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, prin Compania Naţională de Investiţii CNI SA. Primul dintre proiecte vizează predarea terenului viitorului obiectiv de investiții, iar cel de al doilea, aprobarea documentaţiei şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi construcției Sălii Polivalente, obiectiv trecut pe lista de sinteză a subprogramului ,,Săli de sport” , aprobată prin Ordin MLPDA nr. 3446/15.07.2020.

Colecție de studii, niciun drum: A fost semnat Studiul de Fezabilitate pentru varianta la Autostrada Comarnic Brașov

0

• Un consorţiu internaţional, coordonat de Beta Cops va face Studiul de fezablitate al drumului de pe Valea Doftanei
Compania Naţională de Investiţii a semnat ieri, la Braşov, în prezenţa premierului Ludovic Orban, contractul de realizare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic aferente reabilităţii şi modernizării drumului judeţean DJ102 I Valea Doftanei (Prahova) – Brădet (Braşov). Proiectul va fi fnanţat în cadrul Programului Național de Construcții de Interes Public sau Social implementat de Compania Națională de Investiții. Contractul, semnat de reprezentanţii CNI şi cei ai Asocierii BETA COPS -EAST WATER DRILLINGS -3 TI PROGETTI ITA-LIA – INGEGNERIA IN-TEGRATA S.P.A. (declarată câștigătoare în urma desfăşurării procedurii de achiziție publică, la sfârșitul lunii aprilie a acestui an), are valoarea de 2.795.010,73 (cu TVA).

Studiul de Fezabilitate va fi predat în maxim patru luni

Pe lângă studiul de fezabilitate necesar reabilitării şi modernizării drumului, în cadrul contractului se vor realiza toate celelalte studii necesare întocmirii documentației de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, respectiv studiul topografic, studiul geotehnic, planul de situație pe ridicare topografică, studiul de trafic, studiul hidraulic și hidrogeologic, documentația pentru scoaterea din circuitul forestier, expertiza tehnică, certificate de urbanism, avize, acorduri și studii specifice. Potrivit prevederilor contractuale, termenul de finalizare a studiului de fezabilitate este de patru luni. Ulterior, CNI va desfăşura procedurile legale cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care va putea fi demarată procedura de achiziție publică privind contractarea lucrărilor de execuție.

Anul viitor se va semna şi contractul de proiectare şi execuţie

Potrivit estimărilor, la mijlocul anului viitor, dacă totul decurge conform planului, ar putea fi semnat contractul de proiectare și execuție. Finanțarea se va realiza, în condițiile legii, de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dez-voltării şi Administraţiei prin Compania Națională de Investiții. Planul autorităţilor este ca drumul să fie refăcut în totalitate, de la fundaţie, până la partea carosabilă, urmând să aibă două benzi de circulaţie şi o lăţime de opt metri. De asemenea, în cadrul proiectului vor fi refăcute toate podurile şi podeţele de pe traseu. În urma modernizărilor, drumul care leagă localitatea prahoveană Valea Doftanei de zona Brădet-Săcele va reprezenta o alternativă de circulaţie la drumul naţional 1. Lungimea totală a drumului este de 24 de km, din care 13,684 km sunt pe teritoriul judeţului Braşov.

Consiliul Judeţean Braşov a predat artera către CNI, în luna aprilie

Pentru ca acest proiect investiţional de amploare să poată fi realizat de CNI, în prealabil, segmentele de drum aflate pe teritoriul administrativ al judeţelor Prahova şi Braşov au fost predate în folosinţă gratuită, către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, în urma unor hotărâri adoptate de cele două consilii judeţene. Astfel, în cadrul şedinţei CJ Braşov din 8 aprilie a fost aprobată predarea în folosință gratuită a amplasamentului, în vederea reabilitării și modernizării DJ 102 I, limită de județ Prahova – DN 1A Șanțuri. Proiectul de reabilitare şi modernizare a drumului DJ 102 I a fost iniţiat de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, care la începutul acestui an a purtat discuţii cu conducerea Ministerul Dezvoltării şi cu reprezentanţii autorităţilor locale din Prahova, pentru a găsi o modalitate de finanţare a acestei investiţii. „Sunt foarte bucuros că acest proiect a făcut un nou pas în implementare, având în vedere că prin realizarea lui vom rezolva problema traficului aglomentat de pe DN 1 şi vom putea deschide şi mai mult zona Săcele – Valea Doftanei pentru o mai mare dezvoltare economică şi un turism competitiv. Faptul că Ministerul Dezvoltării, prin CNI, a agreat propunerea noastră de a prelua investiţia şi a o duce la bun sfârşit reprezintă un sprijin extraordinar pentru administraţiile publice judeţene din Braşov şi Prahova, care sunt scutite de alocarea unor fonduri importante din bugetul local pentru realizarea proiectului”, spune preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Alegeri locale 2020: Start în prima campanie electorală cu mască

0

l De astăzi și până în 26 septembrie, partidele, candidații, dar și alegătorii trebuie să respecte reguli speciale din cauza pandemiei
Alegerile locale 2020 intră în linie dreaptă. Campania electorală pentru alegerea primarilor și a consiliilor locale și județene. Campania se va încheia sâmbătă, 26 septembrie, la ora 07.00, cu 24 de ore înainte de deschiderea urnelor de vot. Din cauza pandemiei și a regulior sanitare, anul acesta, campania va fi diferită de cele din alți ani. Participarea la mitingurile electorale va fi drastic limitată. Și votul propriu-zis va fi diferit, pentru că în secțiile de votare vor trebui repectate normele de igienă și de distanțare socială. Este de așteptat ca procedura de votare să dureze mai mult. Va depinde doar de prezența la vot dacă vor apărea cozi și aglomerație.

Mitinguri în aer liber cu cel mult 100 de participanți

Guvernul a stabilit în ultima ședință de dinaintea începerii campaniei electorale măsurile de protecţie sanitară pentru perioada următoare. Potrivit notei de fundamentare a proiectului, pentru desfăşurarea în siguranţă a evenimentelor și mitingurilor electorale se instituie obligaţia organizatorilor de a asigura respectarea următoarelor măsuri:
în cazul evenimentelor/întrunirilor desfăşurate în spaţiu închis, limitarea numărului participanţilor a fost modificată aseară la maximum 50;
în cazul evenimentelor/întrunirilor desfăşurate în aer liber, limitarea numărului a fost modificată aseară la maxim 100;
efectuarea triajului observaţional şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care intră/sosesc în spaţiul în care se desfăşoară evenimentele/întrunirile;
menţinerea distanţei fizice de un metru între participanţii la evenimente/întruniri, inclusiv la cele desfăşurate pe stradă sau din uşă în uşă;
afişarea regulilor de acces şi de protecţie individuală în locuri vizibile în spaţiile în care se desfăşoară evenimentele/întrunirile;
în cazul acţiunilor desfăşurate pe stradă, limitarea numărului persoanelor care se deplasează în grup sau formează un grup la maximum 6;
în cazul acţiunilor din uşă în uşă, limitarea numărului persoanelor care compun echipele la maximum 2 persoane;
aplicarea regulilor de igienă colectivă şi individuală pentru prevenirea contaminării şi limitarea răspândirii virusului SARS-COV-2.

Măsuri sanitare în secțiile de vot

În acest an, votul va fi diferit față de anii trecuți, din cauza pandemiei de coronavirus. Secțiile de votare vor trebui dotate cu măști de protecție și materiale dezinfectante pentru membrii secțiilor și votanți.
Măsura este cuprinsă tot într-o hotărâre de guvern, care, pe lângă măsurile obișnuite legate de organizarea alegerilor (ordine publică, transportul și paza materialelor de vot etc.), stabilește și ce trebuie făcut pentru a împiedica răspândirea virusului SARS-CoV-2 odată cu procesul de vot.
Art. 3, HG 577/2020
(1) Ministerul Sănătății distribuie, prin intermediul instituțiilor prefectului, către primari, materiale dezinfectante pentru sediile secțiilor de votare. (…)
(4) În zilele de 26 și 27 septembrie 2020, președintele biroului electoral al secției de votare se va asigura că membrii biroului electoral al secției de votare și operatorii de calculator primesc și utilizează, pe durata activităților desfășurate în localul de vot, măști de protecție.
(5) Fiecare membru al biroului electoral al secției de votare și operator de calculator beneficiază, de regulă, de câte 5 măști de protecție și 5 perechi de mănuși.
(6) Instituțiile prefectului cu sprijinul primarilor asigură, prin personalul tehnic al birourilor electorale ale secțiilor de votare, distribuirea a câte unei măști de protecție fiecărei persoane acreditate, delegat acreditat și alegător care se prezintă la secția de votare.
(7) Instituțiile prefectului asigură distribuirea pentru ziua votării a câte unei măști de protecție fiecărei persoane care face parte din personalul de pază sau din personalul tehnic al birourilor electorale ale secțiilor de votare.

Calendarul alegerilor locale 2020

Campania electorală pentru alegerile locale 2020 începe vineri, 27 august, la ora 00.00, potrivit calendarului alegerilor stabilit prin hotărâre de guvern și publicat în Monitorul Oficial.
Alte repere calendaristice din timpul campaniei electorale (date-limită până la care trebuie îndeplinite sarcini pentru organizarea alegerilor):
4 septembrie – prezentarea machetei fiecărui buletin de vot din fiecare circumscripție electorală membrilor birourilor electorale de circumscripție județeană și ai biroului electoral de circumscripție a municipiului București
10 septembrie – confecționarea ștampilelor cu mențiunea „VOTAT” și confecționarea timbrelor autocolante
12 septembrie – adu­cerea la cunoștință pu­blică a numărului circumscripțiilor electorale, a delimitării și numerotării fiecărei secții de votare, precum și a sediilor acestora
22 septembrie – tipărirea buletinelor de vot
23 septembrie – comunicarea reprezentanților în biroul electoral al secției de votare
24 septembrie – completarea biroului electoral al secției de votare cu reprezentanții partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale
25 septembrie – tipărirea listelor electorale permanente și a copiilor de pe listele electorale complementare
26 septembrie, ora 07.00 – încheierea campaniei electorale
27 septembrie, ora 07.00 – începerea procesului de vot pentru alegerile locale 2020
27 septembrie, ora 21.00 – închiderea urnelor de vot
28 septembrie – numărarea voturilor, încheierea proceselor-verbale și întocmirea dosarelor cu rezultatele votării
– predarea către biroul electoral de circumscripție a dosarelor cuprinzând rezultatele votării în secția de votare pentru consiliul local, primar, consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București, președintele consiliului județean sau primarul general al municipiului București, după caz
28 septembrie – totalizarea voturilor exprimate și atribuirea mandatelor

Tainele istoriei: „Jurământul tinerilor blaki“

0

• Prima mărturie scrisă despre cântecele luptătorilor vlahi s-ar afla în Codexul Rohonczi, o carte veche de peste 1000 de ani, păstrată la Budapesta, care continuă să nască mari controverse între istorici, arheologi și paleografi
Codexul Rohonczi, o carte veche de aproape 1000 de ani a creat dispute după dispute între istorici și paleografi. Păstrat la Budapesta, Codexul Rohonczi este un document controversat ce datează aproximativ din anii 1100, al cărui sistem de scriere este ciudat, și încă nu a fost descifrat într-o formă care să fie unanum acceptată de specialiști. Denumirea cărții a fost dată dupa orașul Rohonc, în vestul Ungariei, acum Rechnitz, Austria, în care a fost păstrat până în 1838 când a fost donat Academiei Maghiare de Știinte. Codexul are 448 de pagini, fiecare cu circa 9-14 șiruri scrise cu cerneală violet. In text sunt intercalate desene, miniaturi cu scene laice și religioase. Au fost propuse de-a lungul timpului diverse interpetări sau „traduceri”.

A fost scrisă cu caractere dacice

În 2002, o româncă anunța că a tradus Codexul Rohonczi și că documentul este scris cu caractere dacice, de la dreapta la stânga, și se citește de jos și în sus. După 20 de ani de muncă, arheologul Viorica Enăchiuc a tradus, în premieră, filele misteriosului manuscris care, susținea ea, vorbește despre vlahi și regatul lor.

„Jurământul tinerilor blaki“

Codexul conține și versurile unui cântec de luptă, numit „Jurământul tinerilor blaki“ care a fost tradus în felul următor: „O viață, tăciunele șarpelui, puternic veghetor,/ Înșelător, să nu primești a te uni/ Cu prorocirile şarpelui, anuale, pentru că lovit/ Vei fi/ Cântecul cetății aud îndelung/ Mergeți vioi, jurați pe căciulă, pe puternica căciulă!/ Să juri cu maturitate și cu convingere!/ Să fiu ție putere vie, trăiesc, în luptă să fiu! Alesul jurământ prețuiește șoimul tău, mergi cu jurământ puternic!“

„Scriere secretă“

În 1982, Viorica Enăchiuc a aflat dintr-o revistă publicată în Ungaria de existența în arhivele Academiei Ungare a codexului Rohonczi. Se spunea că e redactat într-o limbă necunoscută. A făcut rost de o copie. Timp de 20 de ani a muncit ca să-i descifreze tainele. Cartea, legată în piele, a fost păstrată în localitatea Rohoncz până în anul 1907. Groful Batthyany Gusytav a dăruit-o Academiei de Științe a Ungariei, în 1838. Nu se știe prin câte mâini a trecut de-a lungul secolelor. După Al Doilea Război Mondial, doctorul Vajda Joysef, preot misionar, îi scria cercetătorului Otto Gyurk, în legătură cu Codexul. „Se găsește în Arhivele Academiei de Științe a Ungariei, o carte rară, Codexul Rohonczi. Acest Codex este scris cu o scriere secretă pe care nimeni n-a reușit s-o descifreze până acum. Şi eu am încercat. Literele sunt asemănătoare scrierii grecești. M-am gândit că seamănă și cu literele feniciene, apoi am încercat pe baza vechii scrieri ungurești, dar n-a mers. Toate încercările le-am aruncat în foc“. După ce a studiat Codexul, cercetătorul Otto Gyurk a publicat în 1970 o parte din observațiile sale într-un articol, în care a încercat să identifice acele semne din manuscris care ar putea semnifica cifre.

Alfabet dacic cu 150 de caractere

Viorica Enăchiuc a descoperit că textele Codexului au fost redactate în secolele XI-XII, într-o limbă latină vulgară (daco -romană), cu caractere moștenite de la daci. ,,Sunt semne care au aparținut alfabetului dacic ce cuprindea aproximativ 150 de caractere cu legăturile respective. Textele din Rohonczi au fost redactate în latina vulgară dar într-un alfabet dacic, în care dominante sunt străvechile semne utilizate de indoeuropeni în epoca bronzului“, spune arheologul.

Solii și cântece ale vlahilor

Codexul are 448 de pagini, fiecare cu circa 9-14 rânduri. Cuprinde o culegere de discursuri, solii, cântece și rugăciuni care includ 86 de miniaturi. Consemnează înființarea statului centralizat blak (vlah), sub conducerea domnitorului Vlad, între anii 1064-1101. „Sunt informații despre organizarea administrativă și militară a țării ce se numea Dacia. Avea hotarele de la Tisa la Nistru și mare, de la Dunăre spre nord până la izvoarele Nistrului. Mitropolia blakilor avea sediul la Ticina – cetatea din insula Păcuiul lui Soare“, a descoperit Viorica Enăchiuc.

Membră UNESCO

Viorica Enăchiuc e absolventă a Facultății de Filologie, secția Română- Istorie, din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, promoția 1963. Lucrarea de licență și-a luat-o în arheologie. E membră UNESCO din 1983. Mulți ani a condus șantiere arheologice în Oltenia, Muntenia și Moldova. A cercetat scrierile vechi din neoliticul mijlociu și epoca dacică. Și-a prezentat lucrările la conferințe în țară și în străinătate: Austria, Franța, Germania, Italia, Israel. Burse de studiu a primit în Italia, pe probleme de arheologie, și în Danemarca, unde a studiat scrierea runică.

Critici și dispute

Lucrarea Vioricăi Enăchiuc, publicată în 2002, a fost primită, însă, cu o critică virulentă. Cea mai dură voce este a paleografului Dan Ungureanu, care apreciază că „Limba în care e scrisă cartea ar fi latina vulgară din secolele XI-XII – pe atunci se vorbea deja româna comună, știm asta comparând româna şi aromâna, fondul lor comun seamănă bine cu limba care va fi fost vorbită în secolul al XI-lea. Autoarea oferă un îngrijorător «dicţionar latin vulgar-roman» la finele cărţii – latina vulgară din secolul XII, care n-are nici un cuvânt comun cu româna din secolul al XV-lea, pe care o cunoaştem“, scrie paleograful Dan Ungureanu în revista „Observator cultural“.
Cele 87 de ilustrații din carte, care înfățișează bătălii, peisaje și imagini religioase. Simbolurile par a face trimitere la mai multe religii, inclusiv la creștinism, hinduism și islam, susțin unii savanți care consideră că manuscrisul a fost creat într-o societate în care cele trei religii coexistau.
Cercetătorul maghiar Attila Nyiri a propus teoria conform căreia, dacă sunt întoarse cu susul în jos, paginile sunt – de fapt – un text sumerian. Aceasta este „Ipoteza sumeriano-maghiară”.
Dar și traducerea lui Nyiri a fost criticată. Contestatarii ipotezei sale susțin că istoricul și-a luat o prea mare libertate în rearanjarea simbolurilor, ceea ce, în esență, ar putea duce la un număr infinit de traduceri.

SDA Servicii de Depozitare și Arhivare oferă soluții complete și de înaltă calitate pentru depozitarea și consultarea documentelor arhivate, cu respectarea normelor în vigoare și a condițiilor de siguranță impuse prin LEGEA ARHIVELOR NAȚIONALE NR. 16/1996.

Arhivare și depozitare documente în maximă siguranță

Firma dispune de două depozite proprii, situate în București și Brașov, echipate cu spații de arhivare documente și depozitare conform standardelor internaționale. În plus, SDA Servicii de Depozitare și Arhivare oferă servicii complete de arhivare, inclusiv depozitarea documentelor, prelucrarea arhivistică, scanarea documentelor, transportul și distrugerea securizată a acestora.

SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare pune la dispoziția clienților săi spații de depozitare dotate cu sisteme automate de supraveghere video, alarmare și stingere a incendiilor, controlul umidității și microclimatului, pază umană asigurată de echipe specializate 24/24h. De asemenea, soluția software complexă și echipamentele IT de ultimă generație monitorizează în permanență parametrii mediului de depozitare și asigură trasabilitatea, securitatea și integritatea documentelor.

Consultarea rapidă a documentelor arhivate

Documentele pot fi consultate fie în mod electronic – acestea fiind trimise prin e-mail- fie în format fizic la sediul SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare, fie la sediul clientului. În acest ultim caz, documentele sunt expediate pentru consultare prin servicii de curierat sau transport prin flotă proprie cu vehicule specializate și monitorizate prin GPS. În plus, compania oferă sali individuale de consultare documente echipate cu tehnologie de ultimă generație pentru copierea și scanarea documentelor.

SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare are în vedere dezvoltarea continuă și inovația tehnologică pentru a asigura un parteneriat de durată cu clienții săi. Firma are certificat Sistemului de Management al Securității Informației conform standardului internațional SR ISO/IEC 27.001: 2018, fiind de asemenea certificată conform standardelor ISO 9001:2015 – Sistemul de Management al Calității, ISO 14.001: 2016 – Sistemul de Management de Mediu și ISO 45.001:2018 – Sistemul de Management al Sănătății și Securității Ocupaționale.

Prin certificarea conform standardelor ISO mentionate mai sus, SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare demonstrează preocuparea pentru dezvoltare și inovație tehnologică continuă, precum și angajamentul pentru calitate, mediu, sănătate și securitate ocupatională.

SDA – SERVICII DE DEPOZITARE ȘI ARHIVARE se remarcă prin soluții complete, securizate și accesibile pentru depozitarea și consultarea documentelor arhivate, fiind un partener de încredere pentru orice business care își dorește să aibă acces rapid și sigur la informațiile sale.

De ce sa apelezi la un detectiv particular Iasi ? Pentru ca viata este scurta si nu merita sa te framanti, sa iti faci zile amare si sa nu ajungi la niciun rezultat. Pentru ca un detectiv particular Iasi are experienta, metodologia si gadgeturile necesare pentru a descoperi raspunsurile la intrebarile tale si, uneori, chiar si solutiile.

Esti persoana fizica si o problema cu una sau mai multe necunoscute nu te lasa sa dormi? Apeleaza la un detectiv particular Iasi! Esti o companie si crezi ca cineva iti spioneaza afacerea sau ai o oferta care te intriga? Apeleaza la un detectiv privat Iasi! Esti avocat si clientul tau are nevoie de dovezi? Apeleaza la un detectiv Iasi! Stii zicala “a nu vedea padurea de copaci”? Uneori avem nevoie de o viziune noua, din exterior.

In plus, cautand adevarul de unul singur, mai ales in cazurile personale, esti subiectiv. Un detectiv privat este obiectiv, el nu este afectat emotional de cazul pe care il preia. Ramane mereu focusat pe obiectivul anchetei si pe rezultate.

Salvezi timp si resurse cu un detectiv particular Iasi

Munca de detectiv particular Iasi implica mai mult decat urmarirea suspectilor, implica tactici moderne si o inalta pregatire, inclusiv in investigatie digitala. Astazi, o parte din infractiuni sau actiuni care iti pot aduce prejudicii sunt operate din spatele unui telefon, a unei tablete sau a unui computer. Tocmai de aceea, cu experienta si profesionalismul dobandite in ani de studii si practica, detectivii particulari descopera rapid ADEVARUL.

In plus, tu ramai anonim. Detectivul, care poate fi un barbat sau o femeie, in fuctie de natura cazului, este bine pregatit si va obtine informatii fara ca cei vizati sa banuiasca vreo clipa ceva. Tocmai de aceea este important sa iti alegi un detectiv particular Iasi cu experienta si o conduita profesionala fara cusur.

Care este cea mai buna agentie de detectivi particulari din Iasi?

Raspunsul este simplu. Este aceea care iti rezolva cazul repede si cu tarife onorabile. Indiferent de natura spetei, experienta, reputatia si integritatea sunt cele ma bune unitati de masura.

Keto Diet, Detonic, Alkozeron, Insumed, Clean Vision si Urotrin sunt suplimente alimentare cu rezultate confirmate de clienti.

1. Toate cele de mai sus sunt suplimente alimentare, remedii 100% naturale care au rezultate bune in tratarea diverselor afectiuni cu care cei mai multi dintre noi ne luptam zi de zi.
2. Toate informatiile de care aveti nevoie legate de aceste medicamente organice sunt descrise cu lux de amanunte (prospect, pret, recenzii, formule active) si obiectivitate pe Evonet, un motor de cautare pentru suplimente alimentare, medicamente naturiste si remedii sigure si testate.
3. Sunt suplimente alimentare care pot fi achizitionate din Romania, direct de la distribuitorii autorizati.

Suplimentele alimentare sunt o solutie de intretinere sau tratament usor de administrat si fara efecte negative, fara compusi periculosi, blande, cu efect rapid si de lunga durata. Stresul, anxietatea, lipsa timpului liber, grijile de zi cu zi, lipsa activitatilor sportive, alimentele de proasta calitate sau mult prea procesate s.a.m.d. ne degradeaza fizic si psihic.

Cu vitaminele si mineralele ne-am obisnuit deja, dar se pare ca nu este suficient. Este nevoie de o sustinere mai mare a organismului si asta cu tinte exacte. Tocmai de aceea au aparut suplimente alimentare dedicate unor disfunctionalitati sau unor probleme care pot fi tinute sub control sau pot fi corectate, chiar vindecate.

Evonet aduna in acelasi loc toate informatiile care pot fi de folos pacientilor, celor care cauta solutii alternative la o problema de sanatate, medicilor din diverse ramuri deschisi catre medicamente 100% naturale si tuturor celor care vor sa fie informati.

Va propun o scurta trecere in revista a celor mai apreciate suplimente alimentare, atat din punct de vedere al recenziilor adunate de la pacienti si specialisti cat si din punct de vedere al comenzilor inregistrate de distribuitorii autorizati de producatori.

Keto Diet, capsule pentru slabit

Dieta Keto, datorita eficientei si a unui regim usor de urmat si-a gasit repede adepti. Rezultatele obtinute i-au mobilizat pe cercetatori care au dezvoltat Keto Diet capsule, un supliment alimentar natural care sa ii ajute sa slabeasca pe cei supraponderali sau pe cei care doresc sa renunte la cateva kilograme fara efort.

Conform datelor adunate de Evonet, poti slabi de la cateva kilograme pana la 14-20 de kilograme pe luna. La prima vedere pare foarte mult, utilizatorii povestind de topirea grasimilor rapida dupa ce starea de cetoza se instaleaza in organism.
Obezitatea este un factor de risc din multe puncte de vedere, motiv pentru care orice ajutor este bine-venit.

Detonic, medicament pudra pentru hipertensiune

Foarte multi oameni sunt hipertensivi si asta se datoreaza mediului in care traim si stresului la care suntem supusi zi de zi. Tocmai de aceea, in UK s-au facut studii si s-a recomandat consumul de Detonic persoanelor cu predispozitie la AVC.

Imbunatatirea functiilor cardiace intr-un mod natural este un pas mare atat pentru cercetatori cat si pentru pacietii care pot recurge la acest medicament sub forma de pudra care reduce natural hipertensiunea.

Inca o problema in care pudra naturala Detonic ajuta, este combaterea aparitiei aterosclerozei, medicamentul fiind un aliat de nadejde in curatarea vaselor de sange si oxigenarea excelenta a creierului.

Era si timpul ca cercetarile in domeniu sa scoata la lumina un medicament natural de intretinere a inimii si functiilor ei.

Alkozeron, tratament alcoolism

Vedem foarte des reclame la suplimente alimentare pentru ficat in care este atins si consumul de alcool. Sa recunoastem ca situtia este mai grava decat dramatizarea din reclamele TV si ca era nevoie de un medicament care sa lupte impotriva dependentei e alcool.

Consumul de alcool este o problema atat pentru persoana dependenta cat si pentru cei din jur, mai ales pentru familia consumatorului. Cele mai multe acte de violenta se desfasoara pe sub efectul consumului de alcool, violenta domestica fiind inca o problema care trebuie privita cu maxima seriozitate.

Dependenta este o boala si trebuie tratata ca atare, acesta este motivul pentru care cercetatorii au lucrat ani de zile la o formula terapeutica naturala care sa inhibe pofta de alcool si il ajute ce cel dependent sa scape de acest viciu. Evonet a strans toate datele si recenziile pentru ava informa corect despre Akkozon, medicament care ajuta la tratarea alcoolismului.

Insumed, reduce zaharul din sange

Conform ultimelor statistici Diabetul a devenit o problema de sanatate atat in cazul celor trecuti de prima tinerete cat si in cazul celor mai tineri, chiar si in randul copiilor. Consumul de alimente dulci, sucuri si junk food are si un revers al medaliei, si anume, Diabetul.

Insumed capsule pentru diabet este o solutie naturala si eficienta pentru reducerea nivelului glicemic si pentru normalizarea acestuia. Diabetul poate avea consecinte grave, schimbarea stilului de viata fiind prima masura care este recomandata pacientului suferind sau celui cu glicemia ridicata aproape de valorile acestei afectiuni.

Curele cu Insumed pastile, conform recenziilor adunate de la pacienti, medici in nutritie, diabet si endocrinologie au ajutat multi pacienti cu mentinerea sub control a glicemiei. Insumed poate fi consumat si preventiv de persoanele care au in familie cazuri de diabet, Evonet fiind locul de unde va puteti informa corect.

Clean Vision, medicament pentru vedere

Vederea este inca o functie a organismului nostru greu incercata. Petrecem din ce in ce ai mult timp cu ochii in ecranul telefonului, in monitoare sau privind la TV. Ochii nostri au nevoie de pauze, au nevoie de odihna si somn, altfel veti ajunge sa purtati ochelari.

Medicamentele pe baza de luteina ajuta, iar daca vorbim de suplimente alimentare naturale, cu compusi organici, este si mai bine. Clean Vision capsule pentru ochi actioneaza asupra prediunii aflate la nivelul globilor oculari si sustine vederea de la interior catre exterior.

Imbunatatirea vederii intr-un mod natural si neinvaziv nu poate fi decat o veste buna pentru pacientii cu plobleme de vedere.

Urotrin tablete naturale pentru prostata

Tabletele pentru prostata nu sunt o moda, sunt necesare pentru ca functiile acesteia sa fie complete pentru ca altfel, aceasta problema de ordin medical isi intinde plasa catre partea psihologica si produce dezechilibre pe mai multe planuri. Urotrin tablete pentru prostata este un medicament natural pentru barbati si problemele lor specifice.

Vedem des la TV reclame la tot felul de remedii pentru prostata. Pentru barbati, functionarea prostatei la un nivel optim este direct propotionala cu o viata sexuala normala. Problemele legate de prostata pot duce la erectii slabe, la ejaculari premature si chiar la infertilitate si impotenta.

Urotrin pentru prostatita este destinat barbatilor atat pentru vindecarea inflamatiilor la nivelul aparatului uro-genital cat si pentru imbunatatirea performantelor in viata intima. Pentru orice problema exista o solutie.

Concluzie

Legatura dintre Keto Diet, Detonic, Alkozeron, Insumed, Clean Vision si Urotrin o reprezinta Evonet, site-ul in care se regasesc toate informatiile despre aceste suplimente alimentare. Prospect, pret, recenzii, pareri de pe forumuri, indicatii si contraindicatii, toate pot fi gasite intr-o sursa de incredere: www.evonet.ro.

Noi, brașovenii, suntem obișnuiți cu turiștii, îi vedem la fiecare pas făcut în centru, îi recunoaștem după interesul cu care privesc în jur și după obiectivele aparatelor foto. Orașul abundă de unități de cazare cu 3 și 4 stele, dar mulți turiști preferă cazarea în regim hotelier Brașov.

Citisem într-un articol despre cât de profitabilă este închirierea artamentelor în regim hotelier. Oare chir așa să fie? Oare totul se reduce la profit? Cum rămâne cu toate investiția făcută de proprietar? Cum rămâne cu confortul care de multe ori este peste cel oferit de hoteluri cu multe stele? Cele mai multe apartamente sau garsoniere care sunt oferite spre închiriere în regim hotelier sunt amenajate modern și oferă condiții de lux.

Eu am un apartament mic, motiv pentru care, atunci când îmi vin prietenii din Sibiu sau Timișoara în vizită, caut rapid cazare în regim hotelier care, dacă mă mulțumește pe mine, îi va mulțumi și pe ei. În astfel de momente am descoperit apartamentele Promenada Studios, mai exact studiouri în regim hotelier Brașov.

Lux și bun gust

Eu le-am văzut pozele pe site, dar cum am o coastă împrumutată tocmai de la Toma Necredinciosu’, m-am dus să mă conving. Apartamentele se află într-un bloc nou, aproape de Coresi, lucru care m-a bucurat enorm. E liniște și ai un sentiment de intimitate, apropierea de mall fiind ca bomboana pe colivă.

Fiind un bloc nou, te simți binevenit de la intrare, din casa scării. Intrarea în apartament se face cu cartelă, nu cu cheie. Încă de la primii pași, apartamentul te încânta prin design și calitatea obiectelor folosite. Nici nu știi unde să te uiți prima dată.
Aici sigur este mâna unui designer de interior, îmi dau seama după culori, după obiectele de mobilier, după nuanța lemnlui sau textura tapetului.

Electocasnice hi-tech în bucătărie

Nu cred că se vor omorî prietenii mei cu gătitul, dar eu una nu am așa ceva acasă și îmi doresc. Nu știu câți dintre clienți folosesc plita și cumptorul, dar pentru cei care vor să își gătească ceva în casă, în bucătărie se găsesc toate cele necesare, ba chiar mai mult. Ai cafetieră, ai cană termică, ai vase și ustensile de cea mai bună calitate. Aproape că îți e milă să le folosești.

Camera este open space și ai, pe lângă canapeaua soft, un birou de la care poți lucre oricând. Insula care desparte elegant bucătăria de living, este un mare televizor. Totul este la superlativ.

Dormitor cu parfum de somn ușor

Știi ce nu suport eu la cele mai multe hoteluri? Paturile! Sunt mici și , de cele mai multe ori, au saltelele uzate. La Promenada Studios totul este nou, camerele au început să fie închiriate în regim hotelier în urmă cu câteva luni.
Lenjeria de pat este albă și miroase a proaspăt spălat. Pernele par confortabile, deși nu le-am testat. Draperiile sunt opace, tapetul de bun gust și lumina poate fi reglată.

Baie mare cu produse de igienă

Știți prospapele moi, halatele și papucii de unică folosință de la hoteluri? Sunt și aici, ambalate frumos și așezate elegant. Încă o bilă albă îi dau acestui studio destinat cazării în regim hotelier pentru produsele de igienă din baie. Nici la hoteluri de 4 stele nu am întâlnit o gamă de produse de îngrijire de calitate superioară.

Îmi place totul! Sincer, i-aș lasă pe prietenii mei să stea la mine și eu m-aș muta câteva zile într-unul din apartamentele închiriate în regim hotelier Promenada Studios.

Daca unii dintre noi au intrat intr-un concediu prelungit, altii, pe fondul prezentei virusului pandemic, au muncit mai mult decat oricand si este firesc sa simta nevoia unei pauze, al unui concediu fara a se limita la propriul apartament. Nu stiu in ce masura turismul are portile deschise dar stiu o solutie sigura: inchiriere autorulota Brasov.

Daca locuiesti intr-un oras la munte nu inseamna ca esti in concediu. Oricat de minunat ar fi Brasovul de sarbatori sau in timpul anului, simti nevoia sa evadezi, sa pleci o perioada, sa descoperi un colt de rai uitat de lume sau sa te retragi undeva unde la orele 11 sa nu fii nevoit sa tragi zavoarele.

Eu am descoperit ca pot avea libertatea de a petrece un concediu alaturi de familie daca apelez la o firma care sa imi ofere servicii de inchiriere autorulota Brasov, servicii de calitate si extinse, facilitati multiple si preturi de Romania, nu de Europa.

Care sunt avantajele serviciilor de inchiriere autorulota Brasov?

1. Libertatea de miscare
Daca inchiriezi o autorulota, poti petrece concediul departe de casa si izolat in acelasi timp. Poti campa la marginea unei paduri sau pe malul unui lac si te poti reconecta cu natura, cu cerul si pamantul si nu in ultimul rand, cu familia pe care cu siguranta ai neglijat-o putin din cauza timpului scurt petrecut impreuna.

2. Siguranta
Acum, mai mult decat oricand, datorita numarului tot mai mare de imbolnaviri vrei sa fii in siguranta. Poti campa intr-un loc izolat, departe de orice “picior de om”, fara a fi nevoit sa parcurgi distante mari fata de Brasov.
Daca tot vorbim despre siguranta, permite-mi sa te asigur, din proprie experienta, ca dupa fiecare serviciu de inchiriere autorulota, aceasta este igienizata temeinic, tocmai pentru a oferi siguranta impotriva colectarii de virusuri si bacterii.

3. Facilitati
Daca te numeri printre cei care au nevoie de caldura, curent, de baie si bucatarie cu apa calda, poti sta linistit, vei avea parte de ele 🙂 Vei avea si smart TV pentru emisiunile preferate, frigider si tot ce inseamna o bucatarie echipata modern, doar ca la dimensiuni mai mici. Inchipuie-ti ca ai facut rezervare la un mini hotel cu servicii de self catering accommodation.

Daca vrei sa-ti surprinzi iubita, apeleaza la servicii de inchiriere autorulota Brasov. Ai grija sa pui in frigider cate ceva de ale gurii, un vin bun si cateva dulciuri, fructe si inghetata. Nu va trebuie multe, puteti campa sau opri oriunde are voie si un autoturism, puteti chiar sa va faceti aprovizionarea de la un supermarket aflat in drumurile voastre.

4. Fara program
Un lucru care pe mine ma irita putin la hoteluri si pensiuni este programul. Nu imi plac vacantele in care cineva imi face program de masa sau pentru alte activitati. Vreau sa ma trezesc cand am chef, sa mananc cand am chef si sa imi fac bagajele la plecare fara sa bata cineva la usa mea in ideea in care vrea sa se apuce de curatenie pentru urmatorii turisti cazati.

5. Fara noaptea de Revelion la fereastra
Nu stiu sincer cum va fi noaptea dintre ani. Mai sunt cateva zile pana atunci si lucrurile nu se anunta prea incurajator. Multi dintre noi vom sarbatori in familie, fara uratori, fara vizite la cei dragi, fara prieteni. Ma intristez la simplul gand, nici nu imi mai vine sa scriu.

Daca nu vrei sa fii printre cei care se vor zgai la cer pentru a vedea artificiile, daca nu vrei sa te numeri printre cei care isi vor lipi nasurile de fereastra rece si vor inchina un pahar de sampanie privind la vecinii de vis a vis, fugi in natura. Apeleaza la servicii de inchiriere autorulota Brasov si petrece altfel mini-vacanta de sarbatori. Sper din tot sufletul sa gasesti o autorulota de inchiriat, sunt convinsa ca nu sunt singura care s-a gandit la aceasta posibilitate.

In incheiere nu-mi ramane decat sa iti urez un an mai bun, mai frumos si cu rezultate negative la teste ;).

Acum, mai mult decât oricând cred că ai conștientizat cât de important este să ai un apartament cu 3 camere în Brașov. Punând de cele mai multe ori cheltuielile pentru întreținere deasupra confortului, sau diferența de preț dintre 2 și 3 camere, mulți dintre oamenii aflați în căutarea unui apartament s-au îndreptat către cele cu 2 camere. Până în martie, când mulți dintre noi am fost nevoiți să lucrăm de acasă, nu am înțeles cât de util ar fi fost să avem un apartament cu 3 camere.

Apartamente 3 camere Brașov finalizate și gata de mutare

În contextual pandemiei cu care ne confruntăm acum, o cameră este sală de clasă și o cameră a devenit birou. Dacă ai 2 copii, atunci biroul tău se mută în bucătărie. Mai în glumă, mai în serios, cred că o camera în plus este mai mult decât utilă.

Dacă vorbim însă de apartamente noi, cheltuielile de întreținere de la 2 camere la 3 camere sunt nesemnificative. Nu e târziu să faci pasul nici acum, deja sunt zvonuri că în curând vom lucra iar de acasă. O să zici că multe apartamente se vând în stadiu de proiect și că până te vei muta se va termina și nebunia asta. Ei bine, eu știu din surse sigure că există apartamente cu 3 camere finalizate în Brașov, numai bune să te muți în ele.

Ce dezvoltator imobiliar mai are disponibile pe piața imobiliară apartamente noi cu 3 camere Brașov? Mosaic Residence este cel care îți poate pune la dispoziție apartamente cu 3 camere finalizate chiar în vecinătatea mall-ului Coresi. Și nu orice fel de apartamente, ci unele spațioase, bine compartimentate și izolate pentru cele 5-6 luni de iarnă, câte sunt de obicei în Brașov.

Credibilitatea dezvoltatorului imobiliar trage la cântar

Mosaic Residence nu este la primul bloc construit, așa că, dacă ai nevoie de feedback, ai de unde să-l obții. În plus, apartamentele sunt finisate cu tot ce este mai bun în materie de parchet, gresie, faianță, tâmplărie PVC, uși sau obiecte sanitare. Calitatea nu este doar un cuvânt, ea se vede în materialele folosite și se simte atunci când vine vorba de confort.

Cei mai mulți dintre cunoscuții mei s-au mutat în noile blocuri de lângă Coresi, unii chiar în apartamente construite de Mosaic Residence. Mi-ar fi spus dacă ar fi întâmpinat vreo neplăcere… Dacă vrei și tu să faci acest pas, achiziționează un apartament nou cu 3 camere Brașov, finalizat și finisat, adică la cheie. Lasă în urmă și fără nici un regret micul apartament constuit în “anii de glorie” și mută-te într-un apartament spațios, căduros, modern și bine poziționat.

Birou sau dormitor pentru oaspeți, o cameră în plus înseamnă mai mult confort. Ai multiple avantaje la care aș mai adăuga și faptul că nu mai sunt necesare renovări sau intervenții în următorii ani, asta dacă ai ales un apartament nou în Brașov.

Brazi în ghiveci sau brazi tăiați de Craciun? Iată o întrebare care pe care și-o pun cei care nu sunt interesați de brazii de palstic și preferă naturalul.

Deși este noiembrie, în acest an parcă nici Crăciunul nu se anunța cu același avant ca în anii trecuți. Dacă în alți ani vitrinele magazinelor te orbeau și muzica cu tematică îți zgâria urechile înainte de căderea frunzelor, acum, ca efect secundar al pandemiei, e liniște și pace.

Dragii mei, acum, mai mult decât oricând, avem nevoie de Crăciun, avem nevoie de magie, de speranță și de brad împodobit. Dacă nu sunteți adeptii brazilor artificiali, aveți de ales între brazii gata tăiați și cei în ghiveci. Puteți să vă îndreptați către marile magazine sau direct către o pepinieră Brașov.

Brazi tăiați livrați la domiliu

Chiar și cei care nu erau adepții cumpărăturilor online s-au obișnuit deja cu livrările. Nu știu cum e în alte orase, dar în Brașov , Pepiniera Brazi Argintii livrează coniferele gata tăiate, pe mai multe înălțimi și categorii (economic, standard și premium).

Eu sper din toată inima că astfel, tăierile masive de brazi și molizi sunt reduse sau chiar stopate. Mulți vor spune că nici așa nu e bine, că e o risipă și că obiceiul bradului de Crăciun o crimă împotriva naturii. Personal, eu sunt împotriva plasticului, cei mai mulți brazi artificiali sunt confectionati din plastic și cred că sunt un pericol mult mai mare pentru natură. Fără brad Crăciunul ar fi incomplet…

Brazii crescuți în pepiniere cu scopul de a fi tăiați de Crăciun nu afectează natura, nu implică defrișare, tăiere ilegală și nu au legatură cu fauna. Este drept ca nu vor opri peste noapte tăierile ilegale, dar nici folosirea brazilor artificiali nu va avea acest efect, cei care se ocupă cu astfel de „îndeletniciri” nu sunt activi doar de Crăciun și nu sunt focusați doar pe brazi.

Vorbim despre brazi sau conifere crescute fix cu scopul de a fi tăiate în preajma Crăciunului pentru a împodobi casele celor care își doresc să respecte tradițiile. Achiziționând un brad argintiu sau unul obișnuit de la o pepinieră Brașov veți fi siguri de proveniența acestuia și veți susține o aface locală. Este momentul să avem grijă de cei de lângă noi.

De acasă sau de birou, puteți acum să comandați bradul dorit și pepiniera Brașov Brazi Argintii îl va livra GRATUIT în ziua și la ora stabilită.

Brazi în ghiveci pentru Crăciun

De ceva ani încoace, eu cumpăr câte un braduț în ghiveci și apoi, după sărbători, încep să îmi sun prietenii care stau la casă spre a vedea cine vrea sa îl găzduiască într-o curte pentru restul vieții.

Cred ca soluția brazilor în ghiveci împacă pe toata lumea, nu se taie și apoi nu se aruncă nici un brad. Este dezolant peisajul de după sărbători, o multime de brazi stau aruncați pe langă tomberoanele din oraș. Brazii în ghiveci achizitionați de la pepiniere vin și cu garanția că vor putea fi plantați și vor rezista la temeraturile locale.

Eu sper că ne vom bucura de aceste sărbători și că vom avea parte de bucurii, de familie, de prieteni și de tradiții.