Drumul judeţean de la Sânpetru spre Sanatoriul TBC din localitate va fi modernizat în următoarea perioadă. Contractul pentru realizarea Proiectului Tehnic şi execuţia lucrărilor, în valoare de 5.150.314 lei cu TVA -bani alocaţi de la bugetul judeţului, este disputat acum de şapte companii, una dintre ele urmând să fie desemnată, în baza criteriilor stabilite, pentru această investiţie. Lucrarea cuprinde proiectarea, execuţia şi asistenţa tehnică a proiectantului pentru reabilitarea drumului judeţean DJ 113, în lungime de 2 kilometri, care leagă DJ 103 și Unitatea de Asistentă Medico-Socială de Pneumoftiziologie Sânpetru. Contractul include proiectarea şi execuţia lucrărilor de deviere sau de protejare a reţelelor de utilităţi. Drumul este cu atât mai important cu cât Unitatea Medico-Socială de la Sânpetru este planificată să fie transformată în secţie de Psihiatrie a Spitalului de Psihiatrie şi Neurologie Braşov.
Poți afla ce servicii medicale s-au decontat pe contul tău
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţă că asiguraţii pot obţine informaţii privind serviciile medicale sau medicamentele decontate din bugetul asigurărilor sociale de sănătate de care au beneficiat în anul precedent. Informaţiile vor fi primite în termen de 45 de zile de la solicitarea acestora. Pentru a obţine informaţiile, asiguratul va transmite o cerere tip, care poate fi solicitată la casa de asigurări sau poate fi descarcată de pe site-ul casei de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află asiguratul, din secţiunea „Informaţii pentru asiguraţi”, subsecţiunea „Cetăţeni asiguraţi”.
Cererea, completată şi semnată de către persoana asigurată sau, după caz, de reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurări de sănătate sau se transmite prin e-mail cu semnătură electronica calificată şi este însoţită, după caz, de copia actului de împuternicire.În cazul în care asiguratul depune cererea la sediul casei, se verifică identitatea solicitantului. În situaţia în care solicitantul optează pentru transmiterea solicitării prin intermediul poştei electronice, acesta va completa în cerere o parolă din 8 caractere, necesară accesării răspunsului.
Potrivit CNAS, în termen de 45 de zile de la data înregistrării cererii la casa de asigurări de sănătate, asiguratul va primi o listă cu serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive prevăzute în pachetul de bază, precum şi serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale şi altele asemenea acordate în cadrul programelor naţionale de sănătate curative decontate din bugetul FNUASS, întocmită în ordine cronologică, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuării/eliberării, precum şi a contravalorii acestora. Informaţiile furnizate vor fi extrase din Platforma informatică a asigurărilor de sănătate.
Din 7 septembrie: Cadrele medicale de la cabinetele şcolare revin „la bază”
• Până acum, medicii şi asistentele din şcoli au lucrat cu detaşare la DSP Braşov
• Primăria Braşov pregătește deschiderea în condiţii cât mai aproape de normal a anului şcolar, deşi nu există deocamdată date certe transmise de Ministerul Educaţiei
Din 7 septembie, cadrele medicale din cabinetele şcolare, care pe perioada pandemiei au fost detaşate la Direcţia de Sănătate Publică, pentru diferite activităţi anti-covid, vor reveni „la bază”. Viceprimarul municipiului Braşov, Costel Mihai a anunţat că a purtat deja o discuţie în acest sens cu directorul DSP Braşov, dr. Andrea Neculau, şi a solicitat acest lucru, în contextul în care există semnale de la Ministerul Educaţiei că în septembrie anul şcolar va începe la data stabilită, cu copiii care să vină în clase.
Există doar „unele semnale din partea Ministerului Educaţiei”
Reprezentanții Municipalității spun că „există unele semnale din partea Ministerului Educației că școala se va deschide în septembrie, cu venirea elevilor în clase”. De aceea, au fost purtate deja discuții cu DSP Brașov, pentru ca asistentele și medicii școlari detașați pe timpul vacanței la această instituție, pentru a ajuta la anchetele epidemiologice, să revină la unitățile de învățământ, pentru pregătirea anului şcolar şi stabilirea circuitelor elevilor. „Mergem pe varianta că se vor deschide şcolile la data stabilită, în condiţii cât mai aproape de cele normale. Acestea sunt şi semnalele dintre Ministerul Educaţiei şi este posibil ca ei să paseze responsabilitatea organizării, către noi. Rugmintea mea către autorităţile naţionale este să primim cât mai repede normele metodologice pentru organizarea anului şcolar, fiindcă noi le vom pune în aplicare pentru a asigura condiţii cât mai sigure de începere a anului şcolar. Am avut discuţii deja cu dr. Andrea Neculau, directorul DSP Braşov, pentru ca acele cadre medicale de la unităţile de învăţământ- asistente şi medici care au fost detaşaţi la începutul perioadei pandemice la instituţia de sănătate a judeţului, să revină la cabinetele de bază pentru a pregăti începrea anului şcolar, iar acest lucru se va întâmpla din 7 septembrie”, a declarat Costel Mihai, viceprimarul municipiului Braşov.
După peste 35 de solicitări, posturi noi în cabinetele şcolare?
În paralel, viceprimarul spune că există posibilitatea ca după mai mulţi ani în care Braşovul a solicitat de la Ministeru Sănătăţii majorarea numărului de angajaţi în sistemul cabinetelor şcolare, acest lucru să se întâmple, în sfârşit. „La sfârşitul lunii iulie am solicitat din nou ministerului să dea curs cererii pe care am tot transmis-o în ultimii ani, pentru suplimentarea numărului de posturi în unităţile medicale şcolare. După patru ani şi peste 35 de solicitări, din surse neoficiale, se pare că ministrul Sănătăţii îşi va da acordul, de data aceasta, având în vedere situaţia sensibilă prin care trecem”, a declarat Costel Mihai.
Rectificare bugetară pentru pregătirea anului şcolar
Până la jumătatea lunii septembrie, Municipalitatea va face pregătirile pentru începerea, în condiţii cât mai bune a şcolii, deşi în acest moment nu există o ideea foarte clară cum se vor âine cursurile. „La şedinţa de consiliu local am pus bani de rezervă pentru achiziţionarea de materiale sanitare dezinfectante, măşti şi am luat în calcul inclusiv achiziţionarea unor dispozitive electronice pentru susţinerea cursurilor la distanţă sau, dacă va fi cazul, a unor module în care se pot organiza clase noi temporare. Zilele trecute i-am solicitat domnului Tripşa, de la IŞJ (inspectorul şcolar general al judeţului Braşov, n.n), o situaţie la zi cu numărul de elevi şi cadre didactice pentru a putea face o estimare. În paralel dăm facem achiziţii de dezinfectant. Dar în final este foarte important modul în care Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei vor stabili redeschiderea unităţilor de învăţământ. În momentul acesta nu avem chestiuni certe”, declarat viceprimarul Costel Mihai. Acesta a adăugat, în schimb, că lucrează în prezent şi cu un reprezentant al Băncii Mondiale pe Educaţiei la o simulare, în ceea ce priveşte deschiderea şcolilor din municipiu, în condiţii optime.
Cinci oferte pentru amenajarea Căminului pentru persoane fără adăpost
Cinci ofertanți doresc să realizeze lucrările de amenajare a Căminului pentru persoane fără adăpost din Strada Panselelor nr 23, scoase la licitație de primărie. Eren Cons SRL, Asocierea dintre Har&H SRL și Romfit Group SRL, firma italiană Manelli Impresa, SC Center Akces Comserv SRL și Stadi Design SRL sunt firmele care au depus oferte pentru a reabilita clădirea care aparținea fostului Liceu Astra. Comisia de licitație a constatat astăzi că ofertanții au depus garanția de participare, iar în continuare se va desfășura evaluarea dosarelor și analiza propunerilor tehnice. „Sunt cinci oferte care au fost depuse la această licitație, vom derula în continuare procedurile, vom vedea care este cea mai bună ofertă și sper să nu avem contestații care să ne întârzie. Este un imobil care trebuia reabilitat neapărat, important este că am reușit să ajungem la această fază, să avem oferte, și este un lucru bun că avem un număr mare de ofertanți, pentru că vom avea de unde să selectăm“, a declarat primarul George Scripcaru.
Ar trebui să fie gata într-un an
Căminul pentru persoane fără adăpost de pe strada Panselelor ar trebui să devină functional în 12 luni de la atribuirea contractului. Principalele lucrări ce vor fi executate constau în desființarea pereților interiori din zidărie conform propunerii de arhitectură, demolarea parțială a unor parapete ale golurilor de tâmplărie exterioară, dezafectarea tuturor instalațiilor și echipamentelor existente în imobil, reconfigurarea golurilor de tâmplărie exterioară, recompartimentarea spaţiului interior cu pereţi din zidărie de umplutură în grosime de 12 cm și 15 cm și pereți din gipscarton cu grosime de 10 cm şi refacerea instalaţiilor interioare. Trecerea acestora prin plăcile din beton existente se va realiza prin carotare. De asemenea, se vor reface finisajele la nivelul pereţilor, tavanelor și al pardoselilor, se va monta tâmplărie exterioară termoizolantă cu grad ridicat de performanță şi se va face reabilitarea termică completă a clădirii.
Căminul va avea 86 de locuri în camere cu 5 şi 3 paturi
Aici va funcţiona un cămin pentru persoane fără adăpost, cu locuri de cazare concentrate într-un adăpost de noapte şi cazare în regim de urgenţă. Căminul va avea spaţiu de triaj, înainte de preluarea persoanelor fără adăpost spre locurile. Căminul se află în vecinătatea Direcției de Asistență Socială a Primăriei, iar prin reabilitarea clădirii vor fi asigurate noile standarde impuse de legislația în domeniul asistenței sociale. Aici va funcționa și un centru rezidențial, astfel că persoanele fără adăpost care au un loc de muncă vor fi cazate pe o perioadă de doi ani, pentru a le putea oferi șansa de a se reintegra în comunitate. În locul actualului centru pentru persoane fără adăpost vor fi amenajate amenaja locuințe sociale. „Obiectivul acestei construcții este de a amenaja un cămin pentru persoane fără adăpost, cu locuri de cazare concentrate într-un adăpost de noapte şi cazare în regim de urgenţă, structurat în spaţiu de triaj şi spaţiu de cazare, prin transformarea căminului școală existent”, spun reprezentanţii Municipalităţii. Parterul imobilului va avea un spaţiu închis şi securizat, prevăzut cu geam de supraveghere, izolator dotat cu pat şi băncuţe, spaţiu pentru păstrarea articolelor de îmbrăcăminte dotat cu dulapuri, băncuţe şi maşină de spălat, sală de mese şi spaţiu de cazare de urgenţă. Etajele se vor amenaja ca spaţii de cazare, grupuri sanitare comune cu cabine de duş diferenţiate pe sexe şi spaţii pentru pregătirea hranei.
PMP îl propune pe tânărul director al ARR pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Braşov
PMP şi-a înregistrat ieri la Biroul Electoral Judeţean Braşov o listă completă de candidaţi pentru Deliberativul judeţului, însoţită de aproximativ 6000 de semnături de susţinere. PMP are, la aceste alegeri, şi un candidat la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov, în persoana inginerului George Antohe, directorul Autorităţii Rutiere Române – Structura Teritorială Braşov. George Antohe este, în acest moment, cel mai tânăr pretendent la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, având vârsta de 27 de ani. „Venim cu o propunere bună, din punctul nostru de vedere, la preşedinţia Consilului Judeţean. George Antohe este inginer, absovent al Facultăţii de Autovehicule Rutiere de la Universitatea Transilvania din Braşov, un tânăr implicat care se va axa pe dezvoltarea mobilităţii şi a transportului la nivelul judeţului Braşov”, a declarat preşedintele PMP Braşov, Costel Mihai. Primii candidaţi de pe lista PMP pentru Consiliul Judeţean sunt: Costel Mihai – viceprimar al municipiului Braşov; George Antohe – director ARR – Braşov; Tudor Blendea – manager în turism; Otilia Vlad – avocat, membru al Baroului Braşov; Ovidiu Sârghie – expert topograf, fost consilier local.
UDMR are emoții pentru mandatele din Consiliul Local și Consiliul Județean Brașov
Uniunea Democrată a Maghiarilor din România a depus ieri la Biroul Electoral Județean, respectiv la Biroul Electoral Municipal, propunerile pe care le are pentru deliberativul județului și deliberativul municipiului, iar reprezentanții săi spun că și-au propus să obțină un număr egal de mandate ca cel pe care il au acum. Acest lucru înseamnă trei locuri în Consiliul Județean și două în Consiliul Local. Chiar dacă acesta este obiectivul principal, reprezentanții UDMR par avea unele emoții pentru reușită. Și asta petnru că, spun ei, atât municipiul, cât și județul s-au extins, în timp ce comunitatea maghiară a rămas la fel. „Echipa cu care vine UDMR la aceste alegeri este una foarte tare, sunt spcialiști din toate domeniile si am dovedit în ultima perioadă că putem să ne implicăm în fiecare segment din viața de zi cu zi a Brașovului, indiferent că ne gândim la partea de urbanism, la partea de investiții sau la partea de cultură și sport. Suntem pregătiți, așteptăm alegerile cu nerăbdare și sperăm să ne implicăm în continuare la fel de bine, cum am făcut-o și în ultimii patru ani”, a spus consilierul local Toro Tamas, la depunerea listelor de candidaţi. Tot Toro Tamas a recunoscut însă că va fi o rundă grea de alegeri pentru UDMR. „Noi sperăm să ne menținem pozițiile, atât în Consiliul Local al municipiului Brașov, cât și în Consiliul Județean, deși Brașovul dezvoltându-se, știm că populația maghiară a mai scăzut între timp. Nu foarte mult însă orașul s-a extins ceea ce înseamnă că procentul nostru a scăzut. Sperăm ca algătorii noștri au fost mulțumiți de noi în acest mandat și o să vină în număr mare la vot”, a mai spus Toro. Pentru Consiliul Judeţean, pe poziţiile pe care UDMR le consideră eligibile se situează, în ordine Attila Kovacs, Toaso Imelda şi Szakal Andras, iar petnru Consiliul Local al municipiului Braşov, actualul viceprimar Laszlo Barabas, consilierul local Toro Tamas şi Toaso Imelda. Pentru ambele consilii, UDMR a înregistrat însă liste complete susţinute de 4000 de semnături, la CJ şi 2000 de semnături la CL.
O spune Iohannis: „Guvernul a prevăzut la rectificare fonduri substanţiale pentru despăgubirile fermierilor afectaţi de secetă“
Preşedintele Klaus Iohannis a afirmat că a avut discuţii ieri cu membrii Executivului care au vizat planul de rezilienţă în vederea accesării fondurilor europene de către România. Şeful statului a precizat că a circulat un fake news în spaţiul public şi a dorit să clarifice situația. Președintele precizează că Guvernul a prevăzut în rectificarea bugetară fonduri substanţiale pentru fermierii afectaţi de secetă.
Pregătiri pentru accesarea fondurilor europene
„Am avut astăzi (marţi – n.r.) o întâlnire cu prim-ministrul Orban şi câţiva miniştri implicaţi în elaborarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Este planul pe care îl pregătim pentru a atrage fondurile europene negociate acum câteva săptămâni, necesare pentru redresarea economiei. Guvernul lucrează în prezent la identificarea proiectelor care vor fi incluse în acest program şi, foarte important, este în dialog permanent cu Comisia Europeană pentru ca toate proiectele propuse în final să fie eligibile, adică să poată fi finanţate din aceste fonduri. De partea noastră, este nevoie de o serie destul de lungă de acte normative, care sunt necesare – şi aici pregătirile sunt foarte avansate şi Guvernul urmează să le adopte – pentru a fi în situaţia să aplicăm efectiv pentru aceşti bani. Eforturile Guvernului, în acest moment, se concentrează pe infrastructură. România are foarte multă nevoie de infrastructură şi acum vorbesc aici în special despre autostrăzi şi căi ferate. Deci, autostrăzile sunt foarte, foarte importante în această fază şi în acest domeniu pot să spun că suntem foarte avansaţi. Avem mai multe tronsoane importante de autostradă pregătite pentru a fi incluse în proiecte cu care se solicită aceşti bani europeni.”, a afirmat Klaus Iohannis, într-o declaraţie de presă susţinută marţi la Palatul Cotroceni.
Proiectele pregătite de Guvern pentru a sprijini fermierii
Şeful statului a vorbit şi despre proiectele pregătite de Guvern pentru a sprijini fermierii şi agricultura.
„O altă preocupare pe care am insistat foarte mult astăzi este partea de agricultură şi protecţia mediului. Este foarte clar şi ştim cu toţii: fermierii români au mare nevoie să fie susţinuţi. Ştim foarte bine că, pe lângă problemele cauzate de pandemie, fermierii se confruntă cu dificultăţi generate încă de seceta prelungită din primăvară. Pentru a veni în sprijinul lor, lucrăm pe două direcţii importante. Prima, pentru a veni în sprijinul fermierilor, Guvernul a prevăzut la rectificarea bugetară fonduri substanţiale destinate fermierilor afectaţi de secetă. Ştiu că aici au circulat tot felul de aşa-numite fake news în spaţiul public. Deci, încă o dată: Guvernul a prevăzut la rectificare fonduri substanţiale pentru despăgubirile fermierilor afectaţi de secetă. A doua linie, la fel de importantă, este pregătirea unor proiecte europene care vin să prevină astfel de situaţii şi, în acest fel, este important de ştiut că lucrăm foarte intens la elaborarea unor proiecte care vizează irigaţii, combaterea secetelor, combaterea deşertificărilor – în general, proiecte care vin să îmbunătăţească întreg cadrul, să înlesnească munca fermierilor şi, în acelaşi timp, să avem grijă ca ele să aibă o componentă foarte importantă de protecţie a mediului.”, a conchis Iohannis. La ultima rectificare bugetară, Ministerul Agriculturii a primit un supliment de 3,4 miliarde lei. Ministrul Adrian Oros a afirmat recent că banii pentru despăgubiri vor intra în conturile fermierilor în câteva zile, fiind vorba de aproximativ 200 euro pe hectar. Plăţile le facem prin Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).
„Da, suntem împreună!“: Inna are o relație cu Deliric
Dacă până acum au fost doar speculații pe această temă, în funcție de semnele evidente care ar fi indicat o legătură între cei doi, acum artista s-a deschis. Cu toate că nu prea vorbește despre viața sa personală și este discretă, Inna a recunoscut că a început o relație cu Deliric. „Nu obișnuiesc să vorbesc despre viața mea personală și nici el nu a făcut-o până acum. Dar da, suntem împreună! Ați fost vigilenți“, a spus Inna pentru Elle. Inna a postat de curând pe rețelele de socializare o fotografie în costum de baie, extrem de sexy, unde l-a etichetat pe Deliric, acesta fiind și primul indiciu care i-a dus pe fani cu gândul că cei doi ar fi împreună. Laura Giurcanu i-a dat până la urmă de gol prin comentariul făcut: „couple goala“. Un alt semn clar a fost că de ziua rapperului, vedeta i-a lăsat un mesaj public, care a confirmat practic că pe cei doi i-ar lega ceva mai mult decât o simplă prietenie. „La mulți ani persoanei și rapperului meu preferat din lume“, a fost mesajul Innei pentru Deliric. În plus, Inna și Deliric au postat pe Instastory imagini din aeroport, semn că cei doi ar fi fost deja și în prima lor vacanță.
Andreea Ibacka se întoarce la telenovele
Toamna se numără audiențele și se pregătesc grilele de programe, iar surprizele sar ca iepurii din joben. Iată că și acum avem parte de o mutare-bombă în televiziune, pe care Click! a aflat-o, în premieră: actrița Andreea Ibacka, soția lui Cabral, va juca în noul serial produs de Ruxandra Ion, la Antena 1. Din distribuție face parte și nașul lor de cununie, Răzvan Fodor. Soția lui Cabral, care pe 18 august a împlinit 35 de ani, a debutat în 2007 în „Inimă de țigan”, proiect de succes realizat de Ruxandra Ion (64 de ani). În mare secret, „mama telenovelelor” i-a oferit acum un rol într-un serial inspirat după producția turcească „Bahar – viață furată” (difuzat de Kanal D), pentru care Antena 1 a cumpărat drepturile de difuzare. Click! a aflat că Andreea va face echipa cu actorul Mihai Călin și îl va avea coleg și pe nașul Răzvan Fodor (45 de ani), cu care a filmat scene sexy în „Iubire și onoare” (Acasă TV). De data aceasta Andreea nu va mai fi protagonista, căci acest rol i-a fost oferit unei tinere actrițe. În decembrie 2018, Andreea a devenit mamă și și-a sistat proiectele în televiziune, dar a continuat să fie activă în online. Namiko, fetița ei și a lui Cabral, este o dulceață de copil, iar din pozele recente, pe care Andreea a început să le publice pe Instagram, se vede cât de mult seamănă copila cu celebrul ei tată, prezentatorul emisiunii „Ce spun românii”, de la PRO TV.
Anca Dumitra nu se supără când este strigată Gianina
Ochii ei mari și verzi, aproape hipnotici, și zâmbetul șăgalnic sunt o combinație fatală. Dacă mai adăugăm că Anca Dumitra e Fecioară, deci o perfecționistă, are talent cu carul și un umor debordant. Și nu o deranjează că unii o asociază până la confuzie cu personajul său și o strigă pe stradă ,,Geanina“. „Cel mai important lucru pentru mine este ca oamenii să se adreseze cu bun-simț; indiferent că pe buzele lor Gianina poate fi întâia formă de adresare, eu nu am nicio problemă cu asta. Însă tocmai pentru că sunt deja mulți ani în spate, telespectatorii noștri știu întocmai că ce urmăresc este un serial de ficțiune. Cunosc deja actorii și, de ceva vreme încoace, am avut surprinderea să mi se adreseze cu numele meu. Dar, repet, bucuria și entuziasmul de a te cunoaște, de a ți se adresa și de a face o fotografie, acestea sunt cele care contează. Eu sunt fericită și recunoscătoare că ceea ce facem ajunge la inimile lor, și atunci e un schimb de energie benefic care mă motivează de fiecare dată“, spune Anca. Ea a debutat în televiziune în serialul „Las Fierbinți”, de la PRO TV. Și au trecut zece ani.
„Ce știam eu când m-am prezentat la casting în vara anului 2009 n-avea nicio legătură cu ce s-a dovedit a fi pe parcurs. Mă bucur că s-a întâmplat așa, mă bucur că fac parte din echipa aceasta și sunt nerăbdătoare pentru tot ce urmează. Ce-mi doresc este ca și de aici înainte să fie cel puțin la fel de bine și frumos ca până acum“, mai spune actrița.