8.3 C
Braşov
AcasăEditorialul lui MariusCum vom începe școala?

Cum vom începe școala?

Marius Stoianovici:

Orice am face, școala trebuie să înceapă. O vor elevii, o vor părinții, ba chiar și autoritățile. Asta chiar dacă pe vremea când numărul infectărilor zilnice era în jur de 200, școala se făcea online, iar acum, când numărul este de peste 5 ori mai mare, se încearcă școala în formă fizică sau mixtă. Am mai scris pe acest subiect și probabil voi mai scrie dată fiind complexitatea lui. Sunt extrem de multe întrebări care așteaptă răspuns și nimeni nu pare dispus să îl ofere. Ministerul Educației s-a spălat pe mâini și a pasat responsabilitatea directorilor de școli și autorităților locale. Câte școli au avut bani să facă asta și câte au apucat efectiv să instaleze celebrele separatoare de plexiglas în bănci și sisteme utilizabile de transmitere online a cursurilor? Câte dintre ele au reușit să facă mai mult decât trasee de circulație a elevilor pictate pe holuri și în curți și X-uri de distanțare? Câte dintre cele care n-aveau au reușit să își amenajeze o toaletă și un spălător în interiorul școlii și să asigure săpunul aferent? De unde vor lua banii de dezinfectanți și cine va asigura măștile necesare elevilor? Autoritățile locale? Și ele de unde vor avea bani? Le va da Guvernul din cei 150 milioane de euro alocați? Când? În decembrie? Și cum vor face achiziții de materiale în septembrie?
Câte tablete s-au cumpărat? Niciuna, pentru că s-a anulat licitația?! Și destinatarii pe ce vor urmări cursurile online până le vor avea? Pe geam?
Era chiar necesar ca decizia modului în care se va studia să fie luată într-o zi de joi, 10 septembrie, iar școlile să mai aibă o singură zi să se pregătească, întrucât școala începe luni?
A existat vreo școală care să fi inițiat în această perioadă consultări între profesori, părinți, elevi, autorități locale despre modul cum ar trebui organizate cursurile astfel încât să se obțină maximum de beneficiu și siguranță pentru elevi? Eu n-am cunoștință de vreun caz și aș fi bucuros să-l mediatizez dacă a existat. Știm foarte bine că transparența și modul de comunicare sunt deficitare la nivelul autorităților locale. Nu neapărat din rea-voință. Posibil și din incompetența celor care ar trebui să o facă, dar pur și simplu nu se pricep. Feed-back-ul primit de la elevi și părinți, ideile profesorilor și managerilor de școli ar putea fi emulatori pentru acest proces care altfel riscă să treneze, ba chiar să fie adoptat într-o formă care să nu avantajeze pe nimeni.
N-am auzit vreun director de școală care să se plângă de faptul că spațiile pe care le are nu-i permit deschiderea cursurilor într-un format sigur. Știm cu toții că spațiile sunt insuficiente, înghesuite de copiii care, nu în puține locuri, învață în schimburi. N-am auzit de vreo cerință de spații modulare exterioare pentru învățare. Și asta la nivel de municipiu. Îmi imaginez ce este prin școlile mici de la țară. Norocul este că acolo sunt copii puțini.

Ministerul Educației a avut o vară întreagă în care ar fi putut măcar să încerce crearea acelei biblioteci școlare virtuale și platforma naționala ”e-learning” prevăzute de 9 ani în Legea Educației Naționale. Mă îndoiesc că a făcut-o. Cum sigur n-a adaptat curricula școlară la condițiile de azi și nici nu a eliminat balastul din programa școlară.
Am descentralizat răspunderea. Nu-i rău. Am început digitalizarea. Era și timpul. Dacă mai reușim și condiții sigure pentru elevi și adaptarea programei școlare la viața reală, se cheamă că am făcut un mare pas înainte. Doamne ajută!

Editorialul video Cum vom începe școala?

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române