8.1 C
Braşov
Acasă Editorialul lui Marius Educația încotro?

Educația încotro?

Marius Stoianovici:

Am avut recent prilejul să discut cu câțiva proaspeți liceeni legat de ce și-ar dori să facă pe viitor. Dacă majoritatea pur și simplu nu avea habar sau accepta, de nevoie, profilul la care a ajuns, mai mult sau mai puțin întâmplător, unul dintre ei, pur și simplu, mi-a spus: „Vreau să mă las de școală!”, motivul fiind că „școala nu mă ajută cu nimic la ceea ce vreau să fac!”. Am aflat cu această ocazie că ar vrea să se ocupe de investiții, iar profilul tehnic pe care-l urmează nu îi este de niciun folos. Nu știu dacă argumentele mele, cum că nu toți ne naștem Bill Gates și putem ajunge miliardari pornind un business într-un garaj, l-au convins sau argumentul că i-ar putea fi de folos pe viitor și cunoștințele tehnice acumulate, dar tânărul, căruia îi apreciez măcar onestitatea și curajul opiniei, era decis să facă altceva. Măcar el părea să știe ce vrea, chiar dacă decizia nu părea tocmai cea mai potrivită. Ce mă sperie însă este faptul că cei mai mulți dintre tineri nu au nici cea mai vagă idee despre ce-i așteaptă pe viitor și nici măcar nu par interesați de acesta. Scoatem pe bandă rulantă absolvenți cu diplomă sau fără, iar destui dintre ei nu vor profesa poate niciodată în domeniul în care s-au pregătit și care, nu de puține ori, chiar nu le place, dar se supun sistemului în care au intrat.

17 Septembrie 2020 – Punctul critic, cu Marius Stoianvici

Educația, încotro?

Publicată de Kroncast pe Miercuri, 16 septembrie 2020

Ce mă neliniștește este procentul extraordinar de mare, respectiv 42%, de analfabeți funcționali în rândul tinerilor. Ei, până la urmă, reprezintă viitorul și sunt cei ce ar trebui să ocupe diverse locuri în societate, într-un timp nu prea îndepărtat. Cred că este nevoie de o investiție masivă de capital în educație, de o reformă reală a curriculumului școlar, înlăturând tot balastul de noțiuni nefolositoare și păstrând conceptele esențiale, cât mai interdisciplinare și cât mai folositoare în viața reală. Evident, discuția este mult mai lungă pe acest subiect, dar cred că accesibilizarea programei școlare și creșterea gradului ei de atractivitate ar contribui la obținerea unor rezultate mult mai bune în procesul de educație. Introducerea de materii noi, care să familiarizeze tinerii cu noțiuni legate de viața reală, cum ar fi economisirea, creditele, plata facturilor, impozitelor și tot ce ține de traiul independent, ar fi extrem de utile. Nu mai vorbim de noțiunile de educație civică, de administrație și tot ce, indirect sau direct, le afectează viața.
Pentru aceste schimbări majore chiar este nevoie însă, de voință politică. Cineva trebuie să-și asume politic aceste reforme și să le ducă până la capăt, investind în educație, neschimbând doar de dragul schimbării. Altfel, vom fi pierduți într-un viitor nu prea îndepărtat.

Cele mai populare

Un elicopter SMURD, chemat pentru salvarea a două persoane accidentate pe munte

Un elicopter SMURD al Inspectoratului General de Aviație Târgu Mureș a fost solicitat azi, în doar câteva ore, pentru salvarea a două persoane accidentate...

O femeie de 40 de ani a dispărut din casa unchiului său din Poiana Mărului

Poliția Orașului Zărnești caută o femeie după ce a fost sesizată că, la data de 20 septembrie 2020, persoana, în vârstă de...

Simona Halep va juca finala turneului de la Roma! Victorie dramatică în semifinala cu Garbine Muguruza

Simona Halep, locul 2 WTA şi cap de serie numărul 1, s-a calificat în finala turneului de categorie Premier 5 de la Roma, după...

Brașovul, în topul îmbolnăvirilor cu COVID: 83 de noi cazuri

1231 de noi cazuri de COVID-19 au fost depistate în România din doar 13391 de teste prelucrate, iar alte 33 de decese au fost...

COMENTARII RECENTE