3.6 C
Braşov
AcasăStiri BrasovPrimarul își caută reprezentanți în consiliile de administrație ale școlilor, liceelor și...

Primarul își caută reprezentanți în consiliile de administrație ale școlilor, liceelor și grădinițelor

Rolul de reprezentant al primarului în consiliul de administrație al unității de învățământ preuniversitar de stat presupune o implicare voluntară (neplătită), o activitate de aproximativ 2-4 ore pe lună. Nu este necesară vreo calificare anume, ci doar de seriozitate, implicare și, de preferință, o experiență în domeniul educației, fie ea și la nivelul unui părinte care are sau a avut un copil la școală, grădiniță sau liceu.
„Practic, între două și patru ore pe lună sunt necesare pentru a participa la aceste ședințe de Consiliu de Administrație, pentru a putea să fii parte din deciziile luate cu privire la activitatea curentă a școlilor și, totodată, să construiești o punte de dialog direct între Primărie și fiecare școală în parte. Îi invit pe toți brașovenii care doresc să fie parte din acest demers să se înscrie până pe 14 iunie, la finalul zilei, folosind formularul disponibil pe site și totodată vreau să mulțumesc partenerilor de la Asociația pentru Valori în Educație pentru toată consultanța, tot sprijinul dat în implementarea acestui proiect. Mă bucur că o responsabilitate o transformăm în oportunitate pentru implicarea comunității. Există un set de criterii cu privire la nivelul de pregătire și la motivația pe care fiecare reprezentant, fiecare brașovean care își dorește să fie reprezentant într-un consiliu de administrație trebuie să le îndeplinească”, a precizat primarul Allen Coliban.
Consiliile de administraţie ale instituțiilor de învățământ preuniversitar se întrunesc lunar în şedinţe ordinare și când este necesar, în şedinţe extraordinare. Candidații trebuie să aibă cetățenie din cadrul Uniunii Europene, să fie cunoscători și vorbitori ai limbii române și să aibă reședința în municipiul Brașov sau în localitățile limitrofe. O persoană nu poate fi membru în consiliul de administrație al grădiniței sau școlii unde merge în prezent copilul sau nepotul său, dar poate face parte din consiliul de administrație al grădiniței sau școlii unde copilul sau chiar persoana în cauză a învățat la un moment dat. Va exista un proces de selecție, asigurat în virtutea parteneriatului dintre Primăria Brașov și Asociația pentru Valori în Educație, care va coordona un proces de evaluare al aplicațiilor şi CV-urilor trimise de candidați, pentru a asigura o evaluare uniformă, bazată pe criterii clare și pe competențe. Totodată, prin parteneriatul cu Asociația pentru Valori în Educație, candidații admiși pentru a fi numiți în funcție vor beneficia și de un workshop de instruire cu privire la rolul și atribuțiile pe care urmează să le aibă.

Care sunt atribuțiile unui consiliu de administrație:

Adoptă proiectul de buget și avizează execuția bugetară la nivelul unității de învățământ; Aprobă planul de dezvoltare instituțională elaborat de directorul unității de învățământ; Aprobă curriculumul la decizia școlii, la propunerea consiliului profesoral; Organizează concursul de ocupare a funcțiilor de director și de director adjunct; Aprobă planul de încadrare cu personal didactic și didactic auxiliar, precum și schema de personal nedidactic; Aprobă programe de dezvoltare profesională a cadrelor didactice, la propunerea consiliului profesoral; Sancționează abaterile disciplinare, etice sau profesionale ale cadrelor didactice, conform legii; Aprobă comisiile de concurs și validează rezultatul concursurilor; Aprobă orarul unității de învățământ; – Își asumă răspunderea publică pentru performanțele unității de învățământ, alături de director; Îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin ordine și metodologii ale ministrului educației, respectiv ale Ministerului Educației.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE