-1.1 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Pokè, o alegere sănătoasă după mâncarea grea de sărbători

Sfat Expres: Pokè, o alegere sănătoasă după mâncarea grea de sărbători

Mesele grele din perioada Sărbătorilor lasă urme, multe persoane plângându-se, în cazurile mai puţin grave, de disconfort gastro-intestinal sau senzații neplăcute. Nu vorbim aici despre cei care ajung la spital cu afecțiuni serioase, ci de cei mai mulți dintre noi care am dori mai ales să ne detoxifiem organismul după prea multe bunătăți. Poké, o masă la modă, bogată în culori, arome, pare a fi un trend câştigător în masa detox pentru 2022.

De unde vine Pokè

Pentru început, trebuie să menționăm faptul că „poke” în hawaiană înseamnă „a tăia” sau „a tăia transversal în bucăți”. Această rețetă este preparată cu bucăți de pește crud. Pentru a pregăti peștele crud, trebuie să îl condimentezi cu sos de soia, susan și alte condimente. Apoi, trebuie să-l amesteci cu legume. În general, modalitățile tradiționale de preparare sunt Aku, care se face cu ton galben și he’e, care se face cu caracatiță în loc de pește. Totuși, se poate folosi și somon sau crustacee.
Poke este servit fie ca aperitiv, fie ca fel principal și este unul dintre felurile principale din bucătăria nativă hawaiană. Preparatele numite poke bowl se servesc în variante vegetariene, dar și cu carne, fructe de mare sau pește. Posibilitățile și variațiile de combinare a ingredientelor sunt practic nelimitate, acesta fiind unul dintre motivele pentru care poke bowl-urile au devenit atât de populare în întreaga lume.

Pokè combină puterea de saţie a cerealelor cu prospeţimea legumelor

Iată cum este explicat preparatul tradiţional hawaian de către nutriţioniştii Fundaţiei Valter Longo Onlus. Experţii spun că este combinaţia potrivită: „Pokè combină puterea de saţie a cerealelor, precum orezul, cu prospeţimea legumelor şi condimentelor de sezon, combinată cu aportul proteic de leguminoase sau peşte, pentru a fi alese de preferinţă soiurile cele mai bogate în Omega3, precum somonul sau macroul“ – explică Romina Cervigni, biolog nutriţie, director ştiinţific al Fundaţiei.

Longevity Pokè

Longevity Pokè se nasc din reinterpretarea binecunoscutului fel de mâncare hawaiian bazat pe liniile directoare ale Longevity Diet concepute de Valter Longo – biogerontolog de renume internaţional, acestea sunt aceleaşi obiceiuri alimentare care îi deosebesc pe centenari de ceilalţi: aport redus de proteine animale, cu excepţia peştelui albastru, şi soluţiile rapide pentru surse de proteine vegetale, leguminoase, nuci, zaharuri simple, grăsimi saturate sau trans, grăsimi „bune”, de exemplu, nuci şi seminţe oleaginoase.

Cina se ia înainte de apus

Cina se ia înainte de apus, pentru a lăsa să treacă cel puţin 12 ore de la ultima masă a zilei până la micul dejun, o perioadă esenţială pentru a lăsa organismul să se odihnească şi a favoriza regenerarea celulară.

Cele mai apreciate poké

Poké de orez Venus, creveţi edamame şi avocado
Poké de orez basmati, humus de somon şi sfeclă roşie
Pokè de mei, fasole roşie, cartofi dulci şi baby spanac

Sfaturi utile pentru detox

Înainte de poke, mănâncă o salată verde mare, pentru a dezvolta senzaţia de saţietate.
Pentru un efect mai crocant, puteţi adăuga nişte migdale sau alune tocate sau seminţe de dovleac.
Bea cel puțin doi litri de apă pe zi, de preferat între mese. Este de preferat gătitul la abur sau la cuptor.
De asemenea, sunt de preferat condimentele în loc de sare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE