-5.9 C
Braşov
AcasăStiri Brasov20 de ani de promisiuni (minciuni): Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov, încă cinci ani până...

20 de ani de promisiuni (minciuni): Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov, încă cinci ani până la începerea lucrărilor?

l Proiectantul: „Au apărut probleme cu traseul”

Aflată de cel puțin 20 de ani pe diferite ”liste de priorități” (electorale) , autostrada Comarnic – Brașov nu va intra în etapa execuției lucrărilor prea repede. Deocamdată, ”investiția” este în etapa pregătirii documentațiilor tehnice, iar acest lucru va mai dura. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Digi 24 că în momentul în care a preluat mandatul, contractul de servicii era semnat. „Undeva la începutul anului (2021 -n.r.) a fost scos la licitație – era altcineva ministru (Cătălin Drulă – n.r.) – caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești-Brașov“.
„Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni (inclusiv perioada pentru realizarea Studiului de Fezabilitate – n.r.). Ați auzit bine. Asta este situația pe care am preluat-o acum. Înainte de a veni eu a fost desemnat câștigătorul acestei licitații în forma despre care v-am spus”, a declarat Grindeanu. El a menționat că va încerca să obțină de la proiectant o scurtare a termenelor, însă, dacă nu va găsi înțelegere la consultant, sunt slabe șanse ca lucrările să înceapă în următorii cinci ani.

Contract semnat de Bode, nu de Drulă

Într-o replică dată pe Facebook, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că de fapt proiectul a intrat într-un con de umbră din cauza proiectantului.
”…Legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se războiește cu “fostul ministru” și gafează din nou, neștiind că nu se referă la mine, ci la colegul de masă din guvern, dl. Bode. Licitația pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate greșit de altfel, încă o gafă) este lansată și cu oferte depuse în mandatul dlui. Bode din 2020. În loc să se certe între ei în guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans să respecte termenele contractuale. Asta i-am cerut încă de la audieri, după ce, în cele 3 luni de interimat PNL, contractul de proiectare a fost lăsat de izbeliște. Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, așa cum l-a licitat dl. Bode) și nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrăzii trebuia deja finalizat și investigațiile în teren să fie avansate. Nici vorbă de așa ceva, contractul bate pasul pe loc. Aici ar trebui să-și investească dl. Grindeanu și PSD-PNL energia, la respectarea termenelor contractuale de către consultant. Cine știe, poate le pune o pilă fostul director general al Consitrans pe care l-au numit la conducerea consiliului de administrație al companiei naționale de drumuri CNAIR”, a încheiat Drulă explicațiile.

Probleme cu traseul în județul Brașov

Pe de altă parte, în luna decembrie a anului trecut, proiectantul, SC Consitrans SRL preciza că:
„Analiza proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov a trebuit modificată, de exemplu, pentru că MApN a transmis inițial că nu sunt obiective militare pe traseu ca apoi să se răzgândească și să anunțe că autostrada se suprapune cu terenurile de instrucție din Predeal și Râșnov. În pofida multiplelor modificări de trasee și soluții tehnice solicitate de CNAIR, MApN sau CJ Prahova, a fost finalizată ridicarea topografică de detaliu pentru zona km 168+800 – 173+300 și zona nodului rutier cu DN1, în dreptul localității Codlea, urmând a se transmite spre aprobare Tema geotehnică pentru această secțiune, iar Analiza Multicriterială (AMC) este la final”.

Bătăi în trafic pe drumul spre și dinspre Brașov

Și în timp ce politicienii promit (în campania electorală) și apoi dau vina unii pe alții, șoferii au ajuns să se bată în trafic , din cauza nervilor cauzați de cozile imense spre stațiunile de pe Valea Prahovei și Brașov. Numai în ultimele 2 zile, în Bușteni și la Comarnic, grupuri de șoferi și pasageri s-au luat la bătaie din cauză că unii încercau să ”fenteze” coada, în timp ce alții respectau, în mod civilizat, regulile de bun simț într-un trafic îngrozitor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE