32.4 C
Braşov
AcasăStiri BrasovCând zburăm de la Ghimbav? CJ a semnat ieri contractul pentru sistemul...

Când zburăm de la Ghimbav? CJ a semnat ieri contractul pentru sistemul de navigaţie al Aeroportului Ghimbav

Autor: Mihaela Parghel

- Advertisement -

l Termen de execuție-14 luni, deci 2023!

Consiliul Județean Brașov, UTI Construction and Facility Management SA și SC BOG ART SRL au semnat ieri contractul pentru asigurarea serviciilor de navigație aeriană la Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav. Contractul are o valoare totală de 78,716 milioane lei, iar durata de execuţie a prevederilor contractuale este de 14 luni, adică după finalul lui 2022. „Estimăm să finalizăm la sfârşitul anului viitor, moment în care vor începe şi zborurile de la Braşov”, a declarat totuşi Gabriel Davidescu, reprezentantul UTI Construction and Facility Management SA.

Turnul virtual al aeroportului de la Ghimbav este o premieră pentru România

- Advertisement -

Sistemul de navigaţie prin Remote Tower, care va fi proiectat şi ansamblat pentru Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, este o premieră pentru un aeroport din România, după cum a subliniat directorul executiv al proiectului de implementare a aeroportului, Alexandru Anghel. „Cred că este cel mai important contract semnat până acum, din punct de vedere al complexităţii. Practic, odată cu el, se închid componentele principale pentru a avea un un aeroport funcţional până la finalul lui 2022”. În urma semnării acestui contract, cele două firme care formează asociaţia câştigătoare vor asigura, în totalitate, echipamentele necesare furnizării serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Va fi pusă în aplicare soluţia de turn de control virtual, urmând să fie achiziţionate şi instalate sisteme de echipamente care asigură furnizarea serviciilor de comunicaţii pentru controlul traficului, de navigaţie, de supraveghere şi a serviciilor meteorologice în cadrul aeroportului.

Maxim 3 luni pentru proiectarea sistemului de navigaţie

Contractul presupune, pe de o parte, construirea clădirii de contingenţă, unde vor fi instalate toate echipamentele de dirijare şi achiziţia şi punerea în funcţiune a tehnologiei propriu-zise. Primele trei luni vor fi destinate proiectării întregului sistem, iar restul pentru execuţia clădirii de contingenţă. Reprezentanţii UTI au precizat că proiectarea se va face pe parcursul lunilor de iarnă, iar din martie se va putea deschide şantierul propriu-zis pentru execuţie.

Dirijarea traficului aerian se va face de la Arad

Dirijarea traficului, prin turnul de control virtual se va realiza de la Centrul Regional de Dirijarea Zborurilor din Arad, cel mai mare centru din ţară, după cel de la Bucureşti. Conceptul de Remote Tower/ turn virtual este cea mai avansată tehnologice disponibilă în acest moment, ce are ca avantaje costuri de funcţionare mai eficiente, spun specialiştii. Chiar dacă va fi o provocare pentru ROMATSA şi centrul de la Arad, dat fiind că este primul proiect de acest fel din România, executanții spun că sunt pregătiţi pentru provocările care pot apărea. „Va fi foarte important ca spaţiul aerian care va fi creat aici să facă faţă provocărilor zonei, nu doar din punct de vedere al condiţiilor meteo, ci şi al aviaţiei militare, civile şi al aerocluburilor. Dacă vom reuşi asta, şi ştim că vom reuşi, dirijarea de la Arad se va face foarte bine. Avem convingerea că eu şi colegii mei vom face faţă şi vom duce la bun sfârşit acest proiect al primului aeroport din România construit în ultimii 50 de ani”, a spus Florin Virgil Manta, directorul Direcţiei Serviciilor de Navigaţie Aeriană Regională Arad (DSNAR).

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov
EVOLUEAZA IN CARIERA – CRESTEREA NIVELULUI DE COMPETENTE IN RANDUL ANGAJATILOR!

COMENTARII RECENTE