14.8 C
Braşov
AcasăStiri BrasovE-funcţionar: Robot prietenos , la Primăria Braşov

E-funcţionar: Robot prietenos , la Primăria Braşov

l Scop: fără interacțiune cu funcționarii publici

Din această săptămână, la Primăria Braşov intră în funcţiune sistemul electronic de preluare a documentelor şi plată a taxelor, impozitelor şi amenzilor. Proiectul a fost început în 2018, sub fosta administrație a Municipiului Brașov, iar în perioada actualei administrații a fost finalizat și implementat, pentru extinderea programului de digitalizare a serviciilor primăriei, denumit “eFuncţionar+”. Municipalitatea a atras o finanţare prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA) pentru acest proiect, în valoare de 2.837.126,47 lei, din care, finanţare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European de 2.344.798,50 lei.

Primăria oferă gratuit şi 1000 de semnături electronice

Proiectul a avut în vedere simplificarea relaţiei dintre cetăţean şi instituţia publică, prin punerea la dispoziţie a unui sistem self-service, unde cetăţenii pot depune acte, pot solicita eliberarea unor acorduri şi autorizaţii sau pot face plăţi de taxe, impozite ori amenzi. Tot în cadrul acestui proiect, primăria Braşov pune la dispoziţia cetăţenilor 1000 de semnături electronice, gratuit. „O noutate pe care o aduce acest proiect și pe care ne bucurăm să o putem prezenta astăzi este funcționarul public electronic, acel roboțel pe care îl veți găsi de astăzi la intrarea în primărie și prin care cetățenii pot solicita diverse documente, fără a mai trebui să meargă la ghișeu. Pe viitor ne dorim să implementăm acest proiect și în alte locuri din Brașov, de exemplu în malluri, astfel încât accesul cetățenilor la documentele de care au nevoie în relația cu primăria să fie cât mai facil”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

Roboţelul de self-service se află la intrarea în Primărie

Roboţelul de self-service se află la intrarea în Primărie. Are un meniu simplu, intuitiv, astfel încât utilizarea lui să fie facilă pentru majoritatea braşovenilor. Acest terminal interactiv pentru servicii electronice şi management documente are ecran tactil, tastatură antivandal, trackball pentru navigare pe ecran. El va permite permite apelarea serviciilor electronice programate, are un cititor de carte de identitate, un inscriptor şi cititor de coduri de bare, un scanner intern pentru documente și un POS pentru realizarea plăţilor electronice. „Sistemul este interactiv, fiecare ecran conduce către pasul următor, astfel încât este foarte ușor de utilizat. Ca flux, cetățeanul va trebui să aibă cartea de identitate – pentru că aceasta se scanează, se preiau datele cetățeanului, iar în funcție de demersul ales se solicită și actul pe care dorește să îl depună în terminal. Colegii de la Centrul de Informații pentru Cetățeni, la o anumită oră, preiau din terminal actele depuse de cetățeni. Totodată, acestea sunt scanate și atașate la numărul de înregistrare. Practic, ele merg și pe fluxul electronic către primărie, și fizic, fiind descărcate și preluate. Se pot efectua și plăți cu cardul, contactless sau cu introducerea PIN-ului din tastatură. Practic, acest funcționar public electronic ne ajută să nu mai avem interacțiune cu funcționarul și ne putem descurca singuri, pas cu pas, prin demersurile electronice pe care le pune la dispoziție”, a explicat Gabriela Vlad, director Direcția Tehnologii Informaționale și Servicii electronice, din cadrul Primăriei Brașov.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE