10 C
Braşov
AcasăStiri Brasov,,Cultura organizațională din școlile românești este una bazată pe frică, ce se...

,,Cultura organizațională din școlile românești este una bazată pe frică, ce se perpetuează de la elev la profesor, la director, la inspector și mai sus”

Prima conferință SuperTeach din acest an școlar a avut loc sâmbătă, 11 septembrie, la Brașov și a reunit peste 300 de participanți offline și online, din care peste 150 în sală. Tema conferinței – cultura organizațională în școli – a pornit de la realitatea că funcționarea instituțiilor este conturată de felul în care gândesc, acționează și interacționează oamenii din interiorul acestora și este important ca fiecare dascăl să se gândească cum poate să contribuie la conturarea unei culturi organizaționale în școala sa. La evenimentul organizat de liderul SuperTeach Brașov, Carmina Vakulovski, au participat profesori din Brașov și împrejurimi, dar și din Constanța, Reșița, Iași, Timișoara, Vatra Moldoviței, Odorheiul Secuiesc sau Chișinău, profesori dornici să contribuie la transformarea educației din România.

Concluzia conferinței: școala românească are o cultură bazată pe frică

Radu Jugănaru, profesor de matematică și team leader al echipei de asistență tehnică pentru proiectul ROSE, a vorbit despre cultura organizațională din școlile românești, bazată pe un model al fricii. ”Este o stare de frică permanentă care se perpetuează de la elev, la student, la angajat, de la profesor, la director, la inspector și tot mai sus. Pentru că există bullying pe toate palieerele, între elevi, între elevi și profesori, în cancelarie. A ajuta pe cineva aflat în dificultate este momentul în care începe civilizația. Pare simplu, nu? Să mă gândesc cine se află în dificultate lângă mine. Un coleg, un copil, poate chiar un director care nu știe să facă management, poate chiar un profesor care țipă la copii pentru că îi este frică, a completat el.
La rândul său, Ema Sinov, profesor de Științe ale Educației, director al Casei Corpului Didactic timp de 10 ani, a vorbit despre valorile predominante ale școlilor din România, menționând că ”majoritatea școlilor noastre funcționează în secolul 19, având valori predominant academice – responsabilitatea față de teme, disciplina, învățarea. E normal oare?”. În antiteză, Ema Sinov a vorbit despre valori precum sensibilitatea, implicarea, responsabilitatea socială și față de comunitate, care sunt ”mai departe de noi”.
Părintele Constantin Necula: Criza noastră cea mai mare este cea a caracterelor care să creeze caractere ”Tot aud că avem o criză a manualelor, o criză de bani, de materiale, de diverse, dar, de fapt, criza noastră cea mai mare este cea a caracterelor care să creeze caractere. Vreau doar să vă spun că deficitul de profesori a crescut față de anul trecut cu 12%”, a punctat Părintele Constantin Necula. Co-fondatorul SuperTeach a avut și un sfat pentru profesorii prezenți: ”Haideți să vedem copiii exact așa cum sunt – șansele României de a fi altfel în cel puțin câteva domenii. Nu există copii buni sau copii răi, ci oameni care pun în evidență valoarea si oameni care își pun în valoare forța de a da meditații și a înspăimânta. Va rog să militați pentru simplificarea relațiilor copiilor cu școala, astfel încât copiii să vadă că școala nu este pușcarie, că nu trebuie să dovedească nimic”.

2 COMENTARII

  1. Vorbe goale, prosteli, jargoane, amestecate cu abureli new age, asa ziși dascăli, niște impostori penali intelectuali protejați, farisei carora limba romana – le pute, le sta în gat, expresiile „minori deviați”, „hartuire”, „a teroriza” nu exista. Pai dacă a-și face temele, a tace dreaq din gura în ora sa-nteleaga și alții ce tot spune profesoara aia, „a învața” formule matematice, fizica, chimie, gramatica, istorie, geografie, nu sant „valori normale”, care „valori” le vor permite să-și aleagă, sa se orienteze spre profesia liber aleasa sau potrivita? asa cum zice legea voastră a educației pe care o încălcați vorbind o limba străină de limba în care sant scrise Constituția, codul penal care vouă și minorilor deviati nu se aplica, legea pt protecția copilului etc.

  2. Art. 13 Constituție – „în România limba oficiala este limba romana” – voi nu aveți nici o legitimitate pt ca vorbiți o alta limba, manipulati
    copii cu minciuni si ideologii, fapt interzis de legea voastră a educației, „statul nu are religie”, art.9, Legea cultelor 489

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local