5.8 C
Braşov
AcasăCititoriEste bine să știți: Ce trebuie să faci dacă ai început să...

Este bine să știți: Ce trebuie să faci dacă ai început să iei în greutate?

Cât şi când mâncăm este ultima grijă pe care mulţi dintre noi o au în timpurile acestea pline de încercări din cauza noului coronavirus. COVID-19 este în continuă creştere, iar izolarea la domiciliu a devenit o necesitate vitală. Statul acasă, însă, nu este o scuză pentru a acumula kilograme în plus şi a neglija, astfel, sănătatea. Specialiştii nutriţionişti îţi oferă aceste trucuri pentru a-ţi menţine silueta în această perioadă.

Bea ceai
În loc să întinzi mâna după un biscuite sau un covrigel în timp ce lucrezi în faţa computerului de acasă, întinde mâna după o cană de ceai. În primul rând, ceaiul verde şi cel negru conţin antioxidanţi care nu doar că ajută la întărirea sistemului imunitar, dar suprimă şi apetitul pentru mâncare. În plus, când activităţile ne sunt limitate, tindem să mâncăm din plictiseală şi nu de foame. Când ai o cană de ceai pe birou sau pe măsuţa din faţa televizorului, aceasta va înlocui dorinţa de a merge la bucătărie după „ceva de ronţăit”.

Bea apă
Înainte de a „da atacul” la cârnaţii prăjiţi rămaşi de la masa de prânz, bea un pahar de apă şi aşteaptă măcar 15 minute. Vei realiza că, de fapt nu îţi era foame, ci doar sete. De multe ori, creierul nostru interpretează greşit semnalele de foame şi de sete. De altfel, este recomandat să bei un pahar de apă la fiecare oră nu doar pentru hidratare, ci şi pentru a elimina toxinele din corp.

Menţine-te ocupat
Pentru că tot am menţionat mai devreme plictiseala, ori de câte ori simţi imboldul de a mânca ceva între mese, pune-ţi această întrebare: „Chiar mi-e foame sau vreau să mănânc de plictiseală?” Vei fi surprins de câte ori, ascultându-ţi stomacul, vei realiza că foamea nu are nimic de-a face cu dorinţa de a mânca. De aceea, încearcă să eviţi plictiseala. Printre lecturi şi programe TV, poţi strecura tot felul de activităţi noi. De exemplu, poţi învăţa să joci şah sau să dansezi salsa.

Elimină stresul
Dacă şi tu, ca mulţi dintre noi, stai cu ochii lipiţi de televizor pentru a afla ultimele ştiri legate de COVID-19, vei fi, inevitabil, afectat emoţional. Acest lucru va duce la creşterea stresului care, pe lângă faptul că suprimă sistemul imunitar şi poate duce la apariţia unor boli grave, „încurajează” tot felul de obiceiuri negative. Unul dintre ele este mâncatul. Cei mai mulţi oameni tind să managerieze stresul prin mâncare. Acest lucru poate duce la tulburări alimentare precum bulimia. Deci, elimină stresul nu doar emoţional ci şi pe cel hormonal şi pe cel fizic din viaţa ta. Poţi face acest lucru prin exerciţii zilnice de yoga şi meditaţie, printr-o baie cu uleiuri esenţiale sau prin vizionarea unui film de comedie.

Aleargă prin casă
De fapt, orice fel de mişcare este binevenită când te izolezi la domiciliu. Într-adevăr poţi alerga sau te poţi plimba prin casă dar, la fel de bune sunt şi alte forme de mişcare precum dansul, spălatul geamurilor sau exerciţiile aerobice. Este recomandat să faci efort fizic mediu de cel puţin odată pe zi, minim 40 de minute. Acest lucru te va menţine în formă, dar va tăia şi pofta de mâncare.

Articolul precedent5 sfaturi împotriva ochilor obosiți
Articolul următorBancul zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE