10.8 C
Braşov
AcasăStiri BrasovSe face (în sfârșit) drumul spre Pitești?

Se face (în sfârșit) drumul spre Pitești?

Deputatul USR PLUS de Brașov, Tudor Benga, a anunțat pe Facebook că DN73, drumul dintre Brașov și Pitești, aflat de mulți ani în șantier de reabilitare și modernizare, are un nou proiectant. „Vești bune pentru turiștii și localnicii din zona Branului, avem în sfârșit câștigător pentru reproiectarea DN73, șoseaua Brașov -Pitești. Dacă nu se depun contestații, se va semna contractul la începutul lunii iulie. Am fost în permanent contact cu ministerul în ultimele luni de zile, atât privind reparațiile curente desfășurate de DRDP, cât și pentru procedurile vizând reluarea lucrărilor, și voi rămâne în continuare până închidem această epopee a DN73 care chinuie brașovenii de aproape zece ani. Vă țin la curent, mulțumiri
secretarului de stat Horațiu Cosma pentru implicare, și revenim cu detalii complete de îndată ce se finalizează etapa”. Interesant este că în martie a fost organizată o licitație, anulată însă după ce nici una dintre cele trei oferte nu a fost conformă. În mai a fost lansată o nouă licitaţie, care a fost suspendată după doar câteva zile, pentru că două dintre firmele respinse la prima procedură au depus contestații. Se pare că aceasta a fost reluată și finalizată. În februarie, adică înainte de licitațiile nefinalizate, ministrul Transporturilor, Călin Drulă, estima că obiectivul urmează să fie finalizat în decembrie 2023. Modernizarea DN 73 (Braşov – Piteşti, cu o lungime de 103,25 km), proiect pentru care CNAIR a obţinut o finanţare europeană, era realizată de Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel. Contractul a fost semnat în iulie 2011, pentru suma de 275,86 milioane de lei lei, fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 19 mai 2014, pentru segmentul din judeţul Argeş. În anul 2017, şantierul a ajuns şi în judeţul Braşov, însă constructorul a avut perioade lungi de inactivitate, invocând ba ploile abundente,ba faptul că nu a primit autorizaţie de construire pentru staţia de producere a asfaltului. Cum proiectul s-a derulat cu mari sincope, în luna mai 2019, ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc (PSD), era hotărât să rezilieze contractul cu constructorul spaniol Azvi, contractul fiind chiar rupt la propriu, demonstrativ, pe șantier. Asta a determinat o activitate febrilă pe șantier, iar Cuc s-a răzgândit. În vara anului 2019, în urma unei şedinţe convocate de regretatul director al DRDP Braşov, Horia Stancu, constructorul s-a angajat că va creşte ritmul lucrărilor, de cealaltă parte, drumarii dând asigurări că îl vor sprijini la înlăturarea problemelor birocratice pentru buna desfăşurare a proiectului. De atunci, lucrările au fost monitorizate permanent, astfel încât noile grafice de lucru să fie respectate şi să nu mai apară tergiversări nejustificate. Din păcate, perioada fastă a durat puțin și s-a ajuns la abandonarea șantierului. În iulie 2020, Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR SA, a fost în inspecție pe șantierul pentru modernizarea DN73 și a acuzat deficiențe de management chiar în echipa proprie, unde fluctuația de personal a fost mare și supravegherea mai mult din birouri. Lucrările din contractul semnat cu asocierea condusă de spanioli au fost realizate în proporție de până la 50%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE