8 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Cum faci masajul picioarelor, după o zi grea

Sfat Expres: Cum faci masajul picioarelor, după o zi grea

La sfârşitul unei zile de muncă epuizante, după un drum lung sau ore lungi în care nu ați putut să vă așezați, picioarele dumneavoastră au nevoie de atenţie sau măcar puţin răsfăţ, pentru a reintra în formă. Cea mai bună idee în acest caz ar fi un masaj relaxant, care să vă scape de eventualele crampe musculare şi de starea de oboseală a picioarelor.

Puteți să vă faceți un masaj şi singuri
Nu există un anumit interval al zilei indicat în mod special pentru acest lucru sau o frecvenţă impusă. Cu alte cuvinte, masaţi-vă picioarele ori de câte ori simţiţi nevoia, dacă aveţi posibilitatea de a face acest lucru. Dacă aveţi pe cineva care vă face masajul, întindeţi-vă pe o suprafaţă plană şi puneţi-vă picioarele pe o pernă mare. Dacă nu aveţi pe nimeni să vă ajute, aşezaţi-vă pe un scaun confortabil, preferabil un fotoliu, găsiţi o poziţie confortabilă, îndoiţi piciorul pe care-l masaţi (celălalt este bine să fie întins în acest interval) şi masaţi-vă picioarele atâta vreme cât vă simţiţi bine. În cazul în care folosiţi o cremă sau ulei de masaj, protejaţi spaţiul din jur cu ajutorul unor folii de plastic.

Masajul tălpilor şi al gambelor
Masarea tălpii şi a gambei stimulează circulaţia şi încălzeşte în mod plăcut piciorul. Se începe de la baza superioară, cu mişcări delicate, lente dar ferme, apăsând încet talpa cu vârfurile degetelor. Continuaţi pe toată lungimea tălpii, până la călcâi şi ulterior urcaţi treptat spre genunchi.

Rotiri ale gleznelor
Procedura aceasta relaxează articulaţiile. Puneţi-vă o mână sub gleznă, astfel încât să „îmbrăţişaţi“ piciorul, iar cu cealaltă masaţi încet glezna, rotind-o în acelaşi timp, de 3-5 ori, în toate direcţiile. Dacă veţi face acest lucru cu regularitate, veţi vedea că mişcările picioarelor devin, treptat, mult mai uşoare şi mai permisive. Exerciţiul acesta este recomandat în mod deosebit celor care suferă de artrită.

Masajul degetelor de la picioare
Ca şi cele de la mâini, degetele de la picioare sunt foarte sensibile la atingeri, aşa încât un astfel de masaj se va dovedi foarte relaxant pentru ele – mai ales după ce au stat o zi întreagă strânse în încălţăminte. Începeţi cu degetul mare, masându-l lent şi trăgând uşor de el, îndoindu-l pe măsură ce mişcările devin tot mai intense. După ce aţi parcurs aceste etape, reluaţi masajul tălpii şi a gambei. Acest tip de masaj reprezintă o modalitate ideală atât de a începe, cât şi de a încheia acest ritual de răsfăţare a picioarelor.
Dacă nu aveţi la dispoziţie ulei de masaj, puteţi folosi un amestec obţinut din două linguriţe de ulei de măsline, 3 picături de esenţă de lavandă şi o picătură de esenţă de romaniţă. Combinaţi aceste ingrediente într-o sticluţă şi agitaţi recipientul. Veţi obţine cantitatea de ulei necesară pentru un masaj. Este indicat ca, înainte de a începe masajul, să inhalaţi adânc aroma reconfortantă a uleiului.

(www.sfaturipractice.ro)

Articolul precedent7 plante antistres
Articolul următorBancul zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE