4.8 C
Braşov
AcasăStiri BrasovÎncă 6 luni de construcții pentru anexe: Veștea - ultimii pași...

Încă 6 luni de construcții pentru anexe: Veștea – ultimii pași în construcția aeroportului Brașov

Autor: Mihaela Parghel

l Urmează certificarea terminalului

Asocierea de companii formată din BOG ART SRT şi UTI FACILITY MANAGEMENT SA se va ocupa de restul lucrărilor care au rămas de executat în contractul pentru cele nouă obiective ale Aeroportului Braşov – Ghimbav, realizate „la pachet” de Consiliul Judeţean, respectiv clădire energetică, remiza PSI, posturi de control acces, gospodărie de apă, parcare auto și drum acces terminal – DJ 103C, drumuri tehnologice interioare şi rețele interioare în aeroport. Această investiţie este una dintre ultimele necesare la aeroport, alături de racordarea la utilităţi a terminalului de pasageri, care deja este gata.

Firma care a făcut terminalul, preia şi contractul cu 9 obiective

Asocierea SC BOG’ART SRL – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA este aceeaşi care a construit terminalul, finalizat deja. Cele două companii vor avea la dispoziţie şase luni pentru a finaliza şi cele nouă obiective, urmând să continue lucrările abandonate de Construcţii SA Sibiu. Valoarea totală a contractului este de 37.157.426,78 lei (cu TVA), din care 2.384.391 lei (fără TVA) reprezintă sume provizionate pentru remedierea infrastructurii deja executate, în cazul în care situația o impune. Pe lângă lucrările de construcţie propriu-zise, contractul include şi anumite revizuiri din punctul de vedere al proiectării, inclusiv asistența tehnică din partea proiectantului pe toată perioada de execuție.

Terminalul trebuie legat la utilităţi

În rest, la aeroport rămân de făcut lucrările de racordare a terminalului de pasageri, la utilităţi şi lucrările de îndiguire ale Besălcinului. Clădirea terminalului, propriu-zis – al treilea ca mărime din România, după cele de la Otopeni şi Cluj-Napoca, este gata, inclusiv cu partea de dotări, după cum a arătat ieri preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea. „Acest terminal are o identitate din punct de vedere al arhitecturii. De asemenea, a trebuit să obținem avize de la toate instituțiile statului care vor funcționa aici. Am pregătit proiectul, iar la momentul respectiv, suprafața de 12.000 de metri pătrați li se părea foarte mare unora. Cred că este o suprafață necesară pentru un astfel de obiectiv. Am vrut să construit un terminal al vremurilor noastre. Inițial, aveam două variante în Studiul de fezabilitate: un terminal de 3.600 mp – care avea dimensiunea unui supermarket- sau acest terminal de 12.000 mp, care răspunde tuturor cerințelor legale”, a spus Adrian Veştea, subliniind că terminalul este deja finalizat. „Tot ceea ce vedem astăzi este finalul. În spate acestui proiect au fost multe ore de muncă. A fost nevoie de o documentație extrem de amplă. De asemenea, asigurarea finanțării a fost extrem de greoaie. Acest obiectiv a ajuns la 250 milioane de lei, bani pe care i-am asigurat atât cu sprijin guvernamental, cât și din bugetul propriu. Doar echipamentele de securitate de pe aeroport au costat în jur de 3 milioane de euro, bani pe care vrem să îi recuperăm printr-un proiect european”, a mai declarat Veştea.

Pasul final: HG pentru punct de trecere a frontierei, la Ghimbav

După aceste ultime lucrări de racordare, urmează o serie de proceduri de certificare a terminalului, ce reprezintă o etapă distinctă spre punerea în funcţiune a aeroportului. „După obținerea certificării,va fi nevoie de obținerea unei hotărâri de Guvern prin care terminalul să fie considerat punct de trecere a frontierei, având în vedere că aeroportul va fi unul internațional. Practic, va trebui să amenajăm un punct de trecere a frontierei”, a explicat Alexandru Anghel, șeful Direcției de implementare a Proiectului Aeroportului din cadrul Consiliului Județean Brașov. Lucrările la terminalul Aeroportului Internațional Brașov au început în 16 martie 2020 și au fost executate de Asocierea Bog’Art SRL – UTI Grup SA.

1 COMENTARIU

  1. Uite d-aia nu putea să-i dea drumul …n-avea frontieră!!!…cum dracul ne-a scăpat acest aspect….!!..sa vezi minune ca trebuiesc angajați vameși ,politie de frontieră, trupe speciale, câini, grăniceri….deasemenea politie militară pentru unitățile militare ale aeroportului…poate nu v-a spuns dl Vestea, aeroportul va si unul militar…deservind fabrica de elicoptere militare….

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE