8.6 C
Braşov
AcasăStiri Brasov„Una caldă, una rece de pe frontul proiectelor de infrastructură ale...

„Una caldă, una rece de pe frontul proiectelor de infrastructură ale Brașovului!”

Autor: O.F.

Deputatul USR de Brașov Tudor Benga aduce în atenție, printr-o postare pe Facebook, două proiecte importante de infrastructură din județul Brașov. „Una caldă, una rece de pe frontul proiectelor de infrastructură ale Brașovului!” se intitulează postarea. Dacă vestea proastă e că nici unul dintre cei trei ofertanți pentru actualizarea PT + DDE pentru DN 73 Brașov – Pitești nu s-a calificat și procedura se reia, ceea ce înseamnă încă vreo două luni de întârziere, după estimarea deputatului, vestea bună e că au demarat în sfârșit lucrările la podul feroviar de la Budila, prăbușit în urma inundațiilor din 2018.
„Pentru ambele proiecte fac și eu toate demersurile disponibile, ca deputat, de câțiva ani deja. Pentru DN 73 am trimis prima interpelare oficială în 2017, pentru podul de la Budila, în 2019. Pentru ambele am solicitat an de an alocări bugetare și accelerarea procedurilor. Pentru podul feroviar de la Budila lucrurile au mers până acum cât de cât în grafic și sper să îl vedem cât mai curând înapoi în funcțiune”, a scris Tudor Benga..
Lucrările pentru reconstrucţia podului au început de trei săptămâni. Contractul a fost semnat pe 7 aprilie cu o asociere de firme româneşti şi are o valoare totală de 24.592.816,30 lei fără TVA.
„Sursa de finanţare pentru lucrările de reconstrucţie a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman – Întorsura Buzăului, km 17+318, şi de amenajare a albiei râului Târlung este asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, iar durata contractului este de 9 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se poate adăuga o perioadă de maximum 3 luni calendaristice, necesare pentru întreruperea lucrărilor pe timp de iarnă”, potrivit comunicatului CFR.
Podul de la Budila, distrus din cauza inundaţiilor din vara lui 2018 de o viitură pe Râul Tărlung, a fost singurul care asigura transportul cu trenul spre Întorsura Buzăului. În prezent, alternativa de transport în comun spre alte localităţi este autobuzul.
„Atât DN 73 cât și podul feroviar de la Budila sunt obiective de infrastructură foarte importante pentru brașoveni. Dezbaterea publică se concentrează preponderent pe autostrăzi și aeroport, însă mii de brașoveni sunt afectați zilnic și de lipsurile de pe infrastructura existentă. Segmentul de cale ferată dinspre Întorsură va fi parte din rețeaua de tren metropolitan într-o bună zi. DN 73 este pentru turismul brașovean aproape la fel de important ca DN 1. Sper să le vedem pe amândouă readuse cât mai curând în parametri”, a mai scris Tudor Benga pe contul său de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE