-0.6 C
Braşov
AcasăSanatateBacterii „prietenoase”: Probioticele te ajută să scapi de grăsimea de...

Bacterii „prietenoase”: Probioticele te ajută să scapi de grăsimea de pe abdomen

l Probioticele sunt microorganismele care pot ajuta la mentinerea unei stări bune de sănătate si la formarea unui sistem imunitar rezistent in fața virusurilor și a bacteriilor

În urma unor studii s-a descoperit că, pe lângă faptul că întăresc imunitatea, probioticele ajută la diminuarea kilogramelor în plus în rândul persoanelor supraponderale și a celor obeze.
Probioticele sunt microorganisme vii care, odată consumate vin la pachet cu numeroase beneficii pentru sănătate. Acestea se regăsesc atât în alimentele fermentate, cât și în suplimente. Probioticele pot îmbunătăți sistemuwl imunitar, funcționarea digestiei și sănătatea inimii printre altele. De asemenea, studiile sugerează că ne ajută să ținem la distanță grăsimea de pe abdomen.
Majoritatea bacteriilor prietenoase produc nutrienți importanți precum vitamina K și anumite vitamine B. De asemenea, acestea ajută la descompunerea fibrelor astfel încât să fie mai ușor de digerat. Persoanele care se confruntă cu obezitatea tind să ai mai puține bacterii diversificate în tractul gastrointestinal. Mai mult, cei cu obezitate care au mai puține bacterii diversificate tind să crească mai mult în greutate spre deosebire de persoanele care suferă de obezitate, dar nu au mai multe bacterii diversificate.

Probioticele: cum te ajută să scapi de grăsimea de pe abdomen

În urma unor studii s-a descoperit că probioticele ajută la diminuarea kilogramelor în plus în rândul persoanelor supraponderale și a celor care suferă de obezitate. Mai exact, Lactobacillus este esențial pentru scăderea în greutate și arderea grăsimilor de pe abdomen. În urma unui studiu s-a demonstrat că în urma consumului de iaur cu Lactobacillus fermentum sau Lactobacillus amylovorus grăsimea din corp este redusă cu 3-4% în șase săptămâni.
Un alt studiu la care au luat parte 125 de persoane care țineau dietă, a investigat efectele suplimentelor cu Lactobacillus rhamnosus asupra scăderii în greutate. Femeile care au consumat probiotice au pierdut cu 50% mai multă greutate în trei luni comparativ cu cele care luau pastile cu efect placebo.

7 alimente care conţin probiotice

Probioticele sunt tot mai căutate datorită multitudinii de studii care au demonstrate că aceste bacterii bune ne pot fi de ajutor în diverse probleme digestive şi întăresc sistemul imunitar. Probioticele sunt tot mai căutate datorită multitudinii de studii care au demonstrate că aceste bacterii bune ne pot fi de ajutor în diverse probleme digestive şi întăresc sistemul imunitar. Alimentele care conţin probiotice sunt vechi de mii ani şi sunt elemente de bază în bucătăria tradiţională din întreaga lume.
Aţi tot auzit despre cât de important este iaurtul (probabil cel mai celebru aliment care conţine probiotice), dar există multe alte opţiuni, cu aceleaşi beneficii. „Diferite tipuri de bacterii se dezvoltă în alimentele fermentate şi aduc nenumărate beneficii. Aşa că este foarte bine să consumi o varietate de alimente fermentate”, explică Justin Sonnenburg, profesowr de microbiologie şi imunologie la Universitatea Stanford.

Iată 7 alimente pe care le poţi introduce în dieta ta pentru a beneficia de proprietăţile acestor bacterii „prietenoase”

Curtido
Ruda îndepărtată a verzei murate, această salsa fermentată originară din El Salvador, este un amestec de varză, ceapă şi ardei iuţi, toate murate. În mod tradițional este servită alături de pupusas (tortilla din porumb) şi este folosită ca garnitură pentru pui la grătar, peşte, orez sau fasole.

Brânză maturată
Un motiv în plus să iubeşti brânzeturile Roquefort şi Gruyère: „Acelaşi bacterii şi ciuperci care dau brânzei maturate aroma incredibilă adaugă diversitate microbiană dietei tale”, subliniază Sonnenburg. Consumă cu moderaţie brânzeturile făcute din lapte crud – deşi bacteriile dăunătoare sunt reduse în procesul de maturare, femeile însărcinate şi persoanele cu un sistem imunitar slab ar trebui să consume doar brânzeturi din lapte pasteurizat.

Varza murată
Varza murată conţine Lactobacillus plantarum, un probiotic puternic, care poate reduce nivelul colesterolului, îmbunătăţi digestia şi preveni bolile cardiovasculare.

Kefir
Kefirul este originar din regiunea Munţiilor Caucaz, are un gust asemănător cu iartul, dar conţine un spectru mai larg de probiotice – cel puţin 10 specii (iaurtul conţine 2 sau 4). Conţine probiotice precum lactobacilli şi bifidus. Mai mult, kefirul susţine sistemul imunitar, fiind şi o sursă bună de proteine, calciu şi potasiu. Dacă eşti intolerant la lactoză, kefirul este mai uşor de digerat decât laptele deoarecele probioticele pe care le conţine consumă zaharurile problematice.

Kombucha
Acest ceai în mare vogă este originar din China, unde este considerat un adevărat elixir pentru sănătate. Este o bautură fermentată care se face din ceai negru sau verde îndulcit la care se adaugă o ciupercă de kombucha – bogată în microorganisme care se hrănesc cu zahăr. Aceasta bautură este foarte bogată în probiotice, fiind consumată de chinezi şi japonezi de secole pentru a-şi creşte energia şi propietăţile de detoxifiere. Un studiu publicat în Pharmaceutical Biology arată că poate reduce nivelul colesterolului rău (LDL) şi îmbunătăţi funcţiile ficatului şi rinichilor.

Kimchi
Deoarece conţine o varietate de legume şi condimente (printre care varză, usturoi, ardei iute, ghimbir şi sos de peşte) lăsate la fermentat pentru o perioadă lungă de timp, această garnitură tradiţional coreană este o sursă excelentă de probiotice. Dintre toate alimentele care conţin probiotice, kimchi este probabil cea mai importantă, explică Raphael Kellman, autorul cărţii „Alimentaţia pentru microbiom”. De obicei, un singur gram de Kimchi bine fermentat produce mai mult de 8 sute de milioane de lactobacili (de 4 ori mai multi lactobacili ca iaurtul!!!).

Murături
Murăturile în apă sărată conţin probiotice naturale; murăturile puse în oţet, însă, nu conţin probiotice deoarece oţetul nu permite dezvoltarea acestora. Un studiu care a analizat beneficiile bacteriilor din murături, Lactobacillus brevis, arată că un consum regulat reduce incidenţa gripei şi a răcelilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here