-3.3 C
Braşov
Acasă Stiri Brasov 50 dintre clădirile unor spitale din Brașov nu au autorizație de...

50 dintre clădirile unor spitale din Brașov nu au autorizație de securitate la incendiu

l ISU Brașov a făcut public raportul clădirilor instituțiilor medicale din Brașov care nu dețin autorizație de securitate la incendiu

ISU Brașov a făcut public ieri raportul clădirilor instituțiilor medicale din Brașov care nu dețin autorizație de securitate la incendiu „În ceea ce privește avizarea/autorizarea spitalelor din județul Brașov vă comunicăm că în județul Brașov funcționează 23 de unități sanitare de stat și private, cu un număr total de 54 de clădiri cu paturi. Din acest număr total situația avizelor/autorizațiilor este urnătoarea:
– 4 clădiri dețin autorizație de securitate la incendiu; +
– 21 clădiri nu dețin autorizație de securitate la incendiu, dar dintre acestea 18 clădiri dețin avize;
-29 clădiri nu fac obiectul autorizării privind securitatea la incendiu, fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu“, se arată în documentul ISU Brașov.
Nici chiar Spitalul modular ATI COVID, cea mai nouă secție a Județeanului, inauguată în toamnă, nu are autorizație de securitate la incendiu. Autorizația nu a mai putut fi obținută, din cauza unor modificări făcute de reprezentanții Spitalului Județean la proiectul inițial, proiect donat de Fundația Hera.

Iată lista spitalelor fără autorizație la incendiu conform evidențelor ISU Brașov:

Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov are în administrare 5 clădiri: 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu, iar celelalte 4 clădiri nu fac obiectul autorizării privind securitatea la incendiu fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu;
Spitalul General CF Brașov are în administrare 5 clădiri: 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu, iar celelalte 4 clădiri nu fac obiectul autorizării privind securitatea la incendiu fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu;
Spitalul de Obstretică și Ginecologie “Dr. Ioan Aurel Sbarcea” Brașov are în administrare 2 clădiri – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu clădire, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu, iar 1 clădire nu face obiectul autorizării privind securitatea la incendiu fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu;
Spitalul de Boli Infecțioase Brașov – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;
Spitalul Clinic de Pediatrie Brașov are în administrare 2 clădiri: 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu, iar 1 clădire nu face obiectul autorizării privind securitatea la incendiu fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu.
Spitalul Municipal Codlea – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;
Spitalul Municipal “Dr. Aurel Tulbure” Făgăraș are în administrare 5 clădiri: 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu, iar celelalte 4 clădiri nu fac obiectul autorizării privind securitatea la incendiu fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu;
Spitalul Orășenesc Rupea – are în administrare 2 clădiri: 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu, iar 1clădire nu fac obiectul autorizării privind securitatea la incendiu fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu;
Spitalul Municipal Săcele – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;
Spitalul de Psihiatrie și Neurologie Brașov are în administrare 10 clădiri: 6 clădiri funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar pentru 3 clădiri a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu, iar celelalte 4 clădiri nu fac obiectul autorizării privind securitatea la incendiu fiind clădiri ce nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu;
Spitalul de Pneumoftiziologie are 6 clădiri în administrare care nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu.
Sanatoriul de Nevroze Predeal are 3 clădiri în administrare care nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu;
Spitalul de Boli Cronice și Policlinica Victoria are un corp care nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu.
Unitatea de Asistență Medico – Socială de Pneumoftiziologie Sânpetru are un corp care nu au suferit lucrări de investiții care să presupună modificări structurale care impun obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu.
Clinica Sante Vie Brașov – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;
Spitalul Regina Maria Brașov – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;
Vitalmed Brașov – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;
Spitalul ICCO Brașov – 1 clădire funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;
Spital și Policlinică Medlife Brașov – 2 clădiri funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dar pentru acestea a fost emis un aviz de securitate la incendiu, urmând ca la finalizarea lucrărilor să fie solicitată autorizația de securitate la incendiu;

Ce este Avizul, ce este Autorizația

„Avizul de securitate la incendiu” este actul emis, în baza legii, de ISU județean, după verificarea de conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor, adoptate în documentațiile tehnice de proiectare, pentru îndeplinirea cerinței esențiale – securitate la incendiu – a construcțiilor, instalațiilor și altor amenajări, 
„Autorizația de securitate la incendiu” este actul administrativ emis, în baza legii, de ISU județean, prin care se certifică, în urma verificărilor în teren și a documentelor privind realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, îndeplinirea cerinței esențiale – securitate la incendiu – la construcții, instalații tehnologice și alte amenajări; autorizația de securitate la incendiu conferă persoanelor fizice sau juridice, deținătoare ale construcțiilor, instalațiilor și ale altor amenajări, dreptul de a le edifica, de a le pune în funcțiune și de a le exploata din punctul de vedere al îndeplinirii cerinței esențiale – securitate la incendiu.

1 COMENTARIU

  1. Referitor la raportul realizat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Țara Bârsei” a județului Brașov în urma controalelor realizate ca urmare a producerii nefericitului incendiu de la ATI Neamț, și publicate de monitorulexpres.ro în data de 18.11.2020, trebuie menționat că acesta conțin o interpretare tendențioasă și nu reflectă realitatea îngrijorătoare din punctul de vedere al securității la incendiu.

    Nu știu dacă a-ți publicat acest articol din nepricepere sau există o cârdășie cu ISU Brașov.

    Nu pot decât să sper că ați făcut-o fără a vă documenta în mod profesionist sau fără a avea cunoștințele tehnice necesare.

    Da-ți-mi voie să vă semnalez un aspect cu parfum penal prezentat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Țara Bârsei” a județului Brașov.

    Folosind un singur termen care nu are ce căuta în context, ISU Brașov a reinterpretat legislația în vigoare după bunul său plac, încălcând în mod flagrant dispozițiile art. 69 alin. (1) din LEGEA nr. 24 din 27 martie 2000 (**republicată**) privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative.

    De asemenea, ISU Brașov interpretează nelegal și abuziv prevederile art. 22 din NORMELE METODOLOGICE din 25 august 2016privind avizarea și autorizarea de securitate la incendiu și protecție civilă aprobate prin ORDINUL Ministrului Afacerilor Interne nr. 129 din 25 august 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind avizarea și autorizarea de securitate la incendiu și protecție civilă, coroborat cu art. 30 alin. (1) din LEGEA nr. 307 din 12 iulie 2006 privind apărarea împotriva incendiilor, precum și definirea termenilor de specialitate utilizați în LEGEA nr. 50 din 29 iulie 1991 (**republicată**) privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.

    Concret, prin exprimarea eronată „modificări structurale”, ISU Brașov își arogă calitatea de legiuitor, deși definirea termenilor de specialitate utilizați în LEGEA nr. 50 din 29 iulie 1991 (**republicată**) privind autorizarea executării lucrărilor de construcții stipulează că Lucrările de modificare sunt “Lucrări de intervenții asupra elementelor constructive, structurale şi/sau nestructurale, având ca efect modificarea (totală sau în parte) a acestora”.

    Niciuna din actele normative care reglementează domeniul construcțiilor în general și cel al securității la incendiu în particular, nu face precizări cu privire la caracterul structural al modificărilor ca și condiție sine qua non.

    Legislația în vigoare și normativele tehnice aplicabile fac referire la modificări în ansamblul lor, inclusiv finisaje, compartimentări, închideri și instalații.

    Credeți că materialul de antifonare montat în clubul Colectiv a avut vreun rol structural? În mod cert nu, dar rezultatul acestor modificări este mult prea bine cunoscut.

    E foarte puțin probabil ca o modificare structurală (e.g stâlpi, planșee sau pereți din beton armat, cărămidă sau metal) să aibă un impact mai mare în ceea ce privește securitatea la incendiu decât finisajele combustibile sau instalațiile electrice, gaz sau oxigen executate deficitar.

    Ce urmărește, de fapt ISU Brașov?

    În opinia mea, bazată pe o relație nu tocmai amicală cu structurile IGSU, ceea ce urmărește ISU Brașov este acoperirea deficiențelor pe care le au în funcționare din lipsa personalului calificat și incapacitatea de acțiune din cauza presiunilor politice la care sunt supuși, atât din partea „șmecherilor” cât și pe linie ierarhică, respectiv de la IGSU, structură condusă de pseudo-valori ajunși pe funcții într-un mod cel puțin dubios.

    Așadar ISU Brașov este dispus să comită ilegalități din motive care aparent nu fac decât să acopere anumite interese și să scadă nivelul de siguranță ala cetățenilor (în special al persoanelor vulnerabile aflate în aceste instituții spitalicești) în caz de incendiu.

    Dacă ISU Brașov a emis aviz pentru 18 clădiri, iar dacă lucrările prevăzute în documentațiile tehnice care au stat la baza avizelor nu au fost executate în teren, este asigurată securitatea persoanelor sau doar fuga de răspundere a celor de la ISU?

    Dacă cele 18 clădiri au aviz, incendiul le va ocoli doar pentru acest motiv?

    Interesant de solicitat celor de la ISU Brașov de cât timp au fost emise aceste avize, câte controale la aceste obiective de investiții (construcții spitalicești) și nu numai, s-au realizat, la câte recepții la terminarea lucrărilor au fost prezenți și câte verificări în exploatarea acestor clădiri au făcut în baza obligațiilor ce îi revin conform art. 12 din REGULAMENTUL de planificare, organizare, pregătire și desfășurare a activității de prevenire a situațiilor de urgență executate de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și structurile subordonate, aprobat prin OMAI nr. 89 din 18 iunie 2013.

    Situația reală, din punct de vedere legal este următoarea: în județul Brașov funcționează 23 de unități sanitare de stat și private, cu un număr total de 54 de clădiri cu paturi.

    Din acest număr total, doar 4 clădiri dețin autorizație de securitate la incendiu (nu mă pot pronunța cu privire la respectarea tuturor normelor tehnice, având în vedere că nu am avut acces la documentațiile care au stat la baza acordării acestor autorizații).

    Restul de 50 (92.6%) sunt un real pericol să repete experiențele de la Maternitatea Giulești, Colectiv, ATI Piatra Neamț.

    Aceasta este trista realitate, restul fiind interpretării abuzive, menite să justifice salariile factorilor de decizie din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Țara Bârsei” a județului Brașov.

    În stilul clasic, deja consacrat, în care principala grijă a inspectoratelor județene pentru situații de urgență, precum și a IGSU, este fuga de responsabilitate, motiv pentru care a fost emis un raport care prezintă situația securității la incendiu în mod eronat, în așteptarea următorului @Colectiv.

    Dar nu vă faceți grijă, e doar o gargară care să le mai asigure un loc călduț plătit de cetățenii pe care îi desconsideră. Până la următorul incendiu. Până la următoarea tragedie când fac aceeași manevră.

    Tot aceeași oameni incompetenți susținuți politic vor conduce IGSU și inspectoratele județene.

    Când vor muri mai mulți oameni la următorul incendiu, vor mai face un circ mediatic, menit să prostească populația, dar își vor păstra funcțiile călduțe fără responsabilitate din țara în care, dacă cunoști pe cine trebuie, legea este facultativă.

    Valeriu Gavan – Verificator de proiecte Cc – securitate la incendiu pentru construcții.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai populare

Sancțiuni pentru dezvoltatorii care nu respectă măsurile de reducere a poluării

l La propunerea consilierului local Ioan Corbu, Primăria Brașov lansează în dezbatere publică introducerea de răspunderi și sancțiuni pentru dezvoltatorii care nu respectă măsurile...

Înaintea bugetului: Coaliția a încheiat împărțeala prefecturilor

l PNL va avea 23 de prefecţi şi 47 de subprefecţi, USR-PLUS va avea 14 prefecţi şi 28 de subprefecţi, iar UDMR va avea...

Și-a maltratat pisica? Andreea Mantea, acuzată de violență

Andreea Mantea a fost acuzată de violență, după ce a publicat o filmare în care apare alături de pisica ei. Prezentatoarea TV a stârnit...

Smiley, declarație de dragoste pentru Gina Pistol

Smiley și Gina Pistol sunt unul dintre cele mai frumoase și unite cupluri din showbiz-ul românesc, demonstrând de fiecare dată că iubirea care îi...

COMENTARII RECENTE

Murdărie mai repede decat curatenie on Zile de iarnă: Cum se curăță zăpada în Brașov
tudor dimulescu on S-a întâmplat la 21 decembrie