13 C
Braşov
AcasăCititoriMotive să bei mai multă apă

Motive să bei mai multă apă

Pentru că deshidratarea are repercusiuni grave asupra sănătăţii noastre, iată mai jos câteva situaţii pentru care băutul apei este un gest necesar.
Nu aştepta să ţi se facă sete
Dacă ţi-e sete înseamnă că eşti deja deshidratat. Încearcă să bei puţin şi des tot timpul zilei, pentru a nu ajunge în situaţia să îţi fie sete.
Bea opt pahare de apă pe zi
Apa suprimă în mod natural apetitul şi ajută corpul să metabolizeze materiile grase stocate, reducând practic, depozitele de grăsime. Dacă doreşti să rămîi zveltă, bea opt pahare de apă pe zi.
Îmbunătăţeşte tonusul
Consumul unei cantităţi adecvate de apă ajută la menţinerea tonusului muscular, păstrând capacitatea normală de contracţie a muşchilor. Evitarea deshidratării îţi menţine tonusul muscular şi, în acelaşi timp, te revigorează.
Bea lichide simple
Optează în locul lor pentru apă plată. Alcoolul şi băuturile care conţin cafeină, mai ales cafeaua şi cele de tip cola, nu te protejează împotriva deshidratării, ci mai degrabă o cauzează.
Apa oferă energie
Senzaţiile de anxietate şi confuzie, uscăciunea pielii, accelerarea bătăilor inimii, hipotensiunea arterială, ba chiar şi leşinul pot fi semne de deshidratare.
Crudităţi pentru rezerve de fluide
Îţi poţi suplimenta consumul de lichide mâncând fructe şi legume crude (roşii, castraveţi, broccoli, lăptuci, pepene, citrice, mere). Toate acestea conţin foarte multă apă.
Consumă regulat
Deshidratarea are un efect important asupra concentrării. Dacă eşti deshidratat, vei înceta să mai gîndeşti limpede şi specialiştii apreciază că acesta este motivul pentru care multe persoane se simt mai molatice după-amiază. Pentru a rămâne focusat, bea apă pe tot parcursul zilei.
Protejează muşchii cu apă
Apa din corp se asociază cu glicogenul din muşchi în raportl de 4 grame de apă la 1 gram de glicogen. Dacă îţi lipseşti corpul de apă sau de hrană, aceste legături se disociază şi, chiar dacă poţi slăbi în acest fel, nu este cea mai potrivită modalitate.
Apa = sănătate
Apa reprezintă între 50% ºi 70% din corpul omenesc şi este componenta esenţială a sângelui, limfei, sucurilor gastrice, urinei şi transpiraţiei. Fără ea, corpul nu poate pur şi simplu funcţiona, de aceea specialiştii recomandă consumul de un litru şi jumătate, doi litri pe zi.
Limpezeşte memoria
Poate că nu pare important, dar o reducere de numai 2% a cantităţii din corp – 1 litru pentru o femeie de 68 de kilograme – duce la afectarea memoriei pe termen scurt, dificultăţi la operaţiile aritmetice elementare şi probleme de concentrare.
Îneacă-ţi colesterolul
Atunci când este deshidratat, corpul produce colesterol care înconjoară celulele pentru a proteja fluidele de la interior. Pe termen lung, acest mecanism poate afecta sănătatea generală.
Bea apă dacă vrei să slăbeşti
Deshidratarea poate încetini procesele metabolice, întrucât comută corpul pe un program de inaniţie şi păstrează celulele de grăsime care conţin niveluri ridicate de fluid. De aceea apa este atât de importantă pentru accelerarea metabolismului.
Apa „spală“ cancerul
Studii recente demonstrează că un consum de cinci pahare de apă pe zi poate reduce semnificativ riscul cancerului de colon, vezică urinară şi sân.
Semne şi semnale
Limba este un bun indicator al sănătăţii generale. Dacă nu are aspect roz şi cărnos, poţi fi deshidratată sau să ai o problemă cronică de sănătate, de exemplu variaţii ale glicemiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române