13.4 C
Braşov
AcasăCititori(P) Lucrezi în vânzări? Iată cum poți să atragi noi clienți către...

(P) Lucrezi în vânzări? Iată cum poți să atragi noi clienți către firma ta!

Fiecare meserie are specificul ei, însă, dacă lucrezi în vânzări, am putea spune că ai nevoie de un număr considerabil de abilități pentru a cunoaște succesul. Carisma, inteligența, seriozitatea, optimismul, îndrăzneala, orientarea către rezultat sau o bună comunicare sunt unele dintre elementele care te pot propulsa în domeniul vânzărilor. Și, totuși, ai nevoie de mai mult ca să atragi noi clienți către firma ta. Există oameni de vânzări care pot vinde orice, indiferent că sunt angajați sau conduc o companie. Ce îi diferențiază de ceilalți? Iată câteva lucruri pe care le poți aplica și tu ca să îți crești portofoliul de clienți:

- Advertisement -

Studiază piața cu atenție

În mod clar, pentru orice salesman, prioritatea trebuie să fie prospectarea pieței. În general, clienții noi sunt cei care te ajută să-ți atingi țelul cu privire la vânzare. Însă, atunci când ajungi într-o zonă de confort, s-ar putea să nu îți mai concentrezi atenția asupra pieței. Ca să atragi noi clienți către firma ta, trebuie să-ți aloci timp pentru a cerceta orice domeniu, să cunoști mai bine piața dar și categoriile socio-demografice ale zonei în care îți desfășori activitatea. Iar acum, totul e mai ușor pentru că ai la dispoziție un studiu de piață gratuit pe Termene.ro de care poți profita ca să găsești mai ușor oportunități de business.

Încearcă să înțelegi clienții

- Advertisement -

Imaginează-ți că tu ești clientul și gândește-te ce anume ai vrea să câștigi în urma unei conversații. Premisa de la care trebuie să pleci atunci când vrei să vinzi un produs sau un serviciu este legată de beneficiile pe care le oferi. Fii motivat de dorința consumatorilor și orientat întotdeauna către nevoile lor și, astfel, vei avea mai mult succes în vânzări.

Dă dovadă de profesionism

Lucrează la dezvoltarea ta personală și profesională în fiecare zi. Bagajul tău de cunoștințe și abilități trebuie să fie suficient de mare pentru a te putea adapta tuturor situațiilor. Urmărește tendințele din domeniul în care activezi, participă la cursuri și conferințe legate de vânzări și ai grijă să-ți cunoști produsele sau serviciile în cel mai mic amănunt. Un om foarte bine pregătit trebuie să știe totul despre piață, firma la care lucrează ori ofertele concurenței, pentru că e necesar să aibă răspunsuri la orice întrebare va primi din partea clienților.

Lucrează la imaginea ta

Este important să cunoști cât mai multe lucruri ca să atragi noi clienți, dar felul în care arăți și te comporți este decisiv într-o astfel de meserie. Ai grijă de ținuta ta, chiar dacă nu ești întotdeauna îmbrăcat cu cravată și costum, fii pozitiv și optimist, găsește un echilibru între lipsa de modestie și disperare, ca să nu fii agresiv și impune-ți respectul în fața clienților, fără să pari obraznic. Cumpărătorii preferă să facă afaceri cu oameni care sunt pe placul lor, așa că străduiește-te să fii tot timpul politicos, bine îmbrăcat și cu zâmbetul pe buze.

Ai grijă să inspiri încredere

Cu siguranță nu vei reuși să convingi pe cineva de un lucru dacă nici tu nu ai încredere în tine, în produsele și serviciile pe care le oferi sau în compania pe care o reprezinți. Oamenii vor să construiască o relație de business cu persoane care se țin întotdeauna de cuvânt și care sunt animate de cele mai bune intenții. Așadar, încearcă să-ți convingi clienții că le vrei binele cu adevărat, dacă vrei rezultate foarte bune.

Ia în considerare principiul reciprocității

De regulă, oamenii fac afaceri cu persoanele care reușesc să le rezolve problemele sau să le facă viața mai ușoară. Înainte de a te grăbi să vinzi ceva, ajută-ți clienții să înțeleagă de ce au nevoie de produsele sau serviciile tale. Prin urmare, oferă-le consultanță gratuită și dezinteresată, ca să înțeleagă situația prin care trec, descoperă problemele lor reale și vino cu soluții ideale. În acest fel, ai mai multe șanse de a câștiga noi colaboratori.

Nu te grăbi să cedezi

Chiar dacă feedbackul primit înseamnă replici precum „am primit deja oferte mai bune” sau „prețul este mult prea mare”, nu răspunde imediat provocărilor. Cumpărătorii vor reduceri încă din primele momente ale discuției, însă negocierea se face la final. Nu te grăbi să-i dai un preț mai mic, comportă-te ca și cum nu ți-ar fi cerut acest lucru și ai grijă să nu cedezi, fără să ceri nimic la schimb.

Pregătește mereu următorul pas

Ține cont ca orice întâlnire sau conversație pe care o ai să rămână cu o concluzie fermă pentru viitor. De exemplu, dacă următorul lucru presupune transmiterea unei oferte complexe, anunță clientul data la care îi vei livra propunerea, tu având materialele pregătite dinainte. În acest fel, îți asumi un angajament și îl respecți fără probleme, fapt care te ajută să câștigi încrederea clienților.

Cei mai valoroși oameni de afaceri au întotdeauna un plan legat de obiective și strategii. Fii unic, lasă de la tine, ascultă-ți clienții, înțelege problemele lor reale și oferă-le mereu mai mult decât le-ai promis. Totodată, învață să accepți și anumite eșecuri, fiindcă, întotdeauna, există ceva ce poți îmbunătăți la tehnica ta de vânzare. În acest fel, succesul tău va fi garantat.

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov
EVOLUEAZA IN CARIERA – CRESTEREA NIVELULUI DE COMPETENTE IN RANDUL ANGAJATILOR!

COMENTARII RECENTE

Domn ministru T B on Incendii de vegetație în județ
Rammstein on Războiul din Ucraina