3.4 C
Braşov
AcasăSanatatePorumbul fiert e bun, dar îngrașă

Porumbul fiert e bun, dar îngrașă

Porumbul fiert sau copt este delicios. Aceată cereală e o sursă de carbohidrați buni pentru organism, care furnizează energie constantă pe parcursul zilei, previne creșterile și scăderile bruște de glicemie și oferă o senzație de sațietate îndelungată. Conform ziare.com, porumbul este bun pentru organism dacă este consumat cu măsură și înainte de ora 18,00, pentru a se transforma în energie, nu în grăsimi. Porumbul e bogat în acizi grași Omega 3 și Omega 6, magneziu, seleniu. O sută de grame de porumb conțin un sfert din necesarul de vitamină B1, o treime din doza zilnică recomandată de vitamină B6. Trebuie să avem grijă la calorii, pentru că 100 g de porumb crud conțin 360 de calorii. De aceste substanțe nutritive avem parte atunci când îl consumăm crud, însă atunci când este gătit, lucrurile se schimbă puțin. Vitaminele hidrosolubile se distrug prin fierbere prelungită la temperaturi înalte. Așadar, porumbul copt conservă mai bine nutrienții decât cel fiert. Diferența nu este mare, cu condiția să nu fie fiert excesiv. O variantă și mai rea este porumbul de la conservă din comerț, plin de sare, zahăr, aditivi. Având în vedere că porumbul face parte din categoria cereale și amidonoase, fiind echivalent cu orezul, cartoful și pastele ca încărcătură glicemică, consumat în cantități mari dezechilibrează glicemia, îngrașă și se depune sub formă de grăsimi pe ficat (trigliceride). Cel mai bine e să mâncăm porumb fiert la prânz, combinat cu o porție generoasă de legume. Atenție la pungile cu legume congelate care conțin porumb! Dacă aveți diabet sau vreți să slăbiți, este de preferat să le evitați la masa de seară.

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE