18.9 C
Braşov
Acasă Blog Pagina 1548

Colina League Cup 2022. Gentlemanul fotbalului, Cristiano Bergodi, emoționat la Brașov : „Sunt mai mult român decât italian”

0

Cristiano Bergodi, antrenorul italian al celor de la Sepsi OSK, a fost invitatul special la tragerea la sorti a Colina League Cup 2022, care a avut loc astăzi, la Aula Universității Transilvania din Brașov. Turneul de minifotbal organizat pentru studenții Universității Transilvania din Brasov a ajuns la ediția a 6-a și va avea la start 24 de echipe care au fost împărțite în șase grupe.

Un gentleman al fotbalului

Bergodi a avut parte de o prezentare pe măsură valorii de fost mare fotbalist, dar și de ropote de aplauze din partea studenților brașoveni. „Avem alături de noi un adevărat gentleman al fotbalului pe Cristiano Bergodi, cel care a fost” il Capitano” pentru prima mare echipă a lui Lazio din epoca modernă. Este omul care i-a condus din teren pe uriașii Signori, Gascoine sau Nesta și care s-a duelat, la cel mai înalt nivel, cu Maradona, Van Bastes sau Gullit. Cristiano Bergodi a adus un plus de valoare incontestabil fotbalului românesc prin pregătirea a atâtor echipe” a spus Daniel Munteanu, prorector la Universitatea Transilvania Brașov.

„Fotbalul pentru mine a fost totul”

Cristiano Bergodi le-a mărturisit studenților ca este extrem de emoționat de prezentare la de care a a avut parte. „Va mulțumesc pentru invitație și va spun sincer, că sunt emoționat de prezentarea făcută. Fotbalul pentru mine a fost totul, din copilărie și până acum când am ajuns la vârsta de 58 de ani. În toți acești ani petrecuți în fotbal am legat prietenii frumoase. Am învățat că disciplina este foarte importantă, dar și respectul pentru adversari și reguli. Eu am venit în România în 2015 când am antrenat pe FC Național. Au trecut atâția ani. Sunt mai mult român decât italian”, a spus Bergodi, care s-a amuzat pe seama numelor echipelor participante la Colina League Cup: Wild Cats, Voința Crevedia U21, FC Restanța, FC La Gară😀. Turneul de la Brașov va începe pe 11 aprilie si se va încheia pe 6 mai când este programată finala.

Un brașovean este acuzat că și-a violat fiicele vitrege

0

Un brașovean este acuzat că și-a violat fiicele vitrege. Bărbatul are 41 de ani, iar pe numele lui s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale pentru săvârșirea a două infracțiuni de agresiune sexuală și a unei infracțiuni de viol.Inculpatul a fost arestat preventiv luni, 4 aprilie, la decizia judecătorului de drepturi și libertăți din cadrul Judecătoriei Brașov.

„Începând din luna august 2021, o persoană de sex masculin în vârstă de 41 de ani, profitând de autoritatea pe care, în calitate de tată vitreg, o avea asupra persoanei vătămate în vârstă de 10 ani, a sărutat-o de mai multe ori și a atins-o cu mâna în zona intimă și pe sâni. Începând din luna noiembrie 2020, aceeași persoană de sex masculin, profitând de autoritatea pe care, în calitate de tată vitreg, o avea asupra persoanei vătămate în vârstă de 13 ani, a sărutat-o pe buze și a atins-o în zona intimă. Într-o zi după luna august 2021, în timp ce prima dintre persoanele vătămate minore se afla singură acasă în camera părinților, aceeași persoană de sex masculin a dezbrăcat-o de pantaloni și chiloți, după care i-a făcut sex oral în mod repetat”, se arată în comunicatul remis de Parchetul de pe lângă Judecătoria Brașov. Reamintim că, potrivit legii, faza urmăririi penale are ca obiect strângerea probelor necesare cu privire la existența infracțiunilor, la identificarea persoanelor care au săvârșit o infracțiune și la stabilirea răspunderii penale a acestora, pentru a se constata dacă este sau nu cazul să se dispună trimiterea în judecată.

Suntem finaliști! AJF Brașov – AJF Prahova e finala Cupei Regiunilor. Elevii lui Liviu Nicolae au câștigat grupa cu punctaj maxim

0

Selecționata AJF Brașov a câștigat și ultimul meci din grupa a 2-a a Cupei Regiunilor, competitie organizata de FRF pentru fotbaliștii amatori. Elevii lui Liviu Nicolae s-a impus, astăzi, la Tărlungeni, cu scorul de 2-1 în meciul cu selecționata AJF Vaslui cu golurile marcate de Nicolae Mariean și Sebastian Florea. Brașovenii au câștigat grupa cu punctaj maxim, 12 puncte. În finala Cupei Regiunilor, echipa AJF Brașov se va duela, la Buftea, pe 30 aprilie, cu selecționata AJF Prahova, câștigătoarea grupei A.

AJF Brașov :Florica – Dragomir, Caldarea Gilborcea, Stana (46 Munteanu)- Curcubata (46 Pencea), Lupu, Isac (83 Moldovanu) – Grideanu, Mariean (75 Florea), Dirstaru (65 Grigore).

Managerul Centrului ”Cultural” Reduta nu știe nimic despre revolta angajaților

0

Managerul Centrului ” Cultural” Reduta, Adrian Vălușescu a convocat ieri o conferință de presă, pentru astăzi, pentru prezentarea programului instituției pe care o ”manageriază” și pentru ”reînoirea parteneriatelor media”. Din păcate, convocatorul a plecat din start cu stângul, pentru că invitația a fost adresată în numele fostului manager, Marius Cisar, decedat în august 2020. Management solid la ”Reduta”. Poate din acest motiv, invitația ”semnată” de Marius Cisar nu a fost onorată de prea mulți jurnaliști brașoveni.
Cu această ocazie,Vălușescu a ținut să prezinte activitățile instituției pe care o ”manageriază”, deși departamentul PR al instituției comunică public, în mod permanent, ”activitățile de cultură” organizate sub managementul domniei sale. Printre marile apariții de pe scena Centrului ”Cultural ” Reduta, pentru acest week-end, se află și o lansare ( de disc) a unei trupe brașovene. Nimic de comentat, în afara faptului că instituția Reduta ,subordonată Consiliului Județean Brașov, plătește respectivei trupe peste 5.000 de lei din fonduri publice. Fondurile Consiliului Județean. Iar pentru această lansare au fost achiziționate 12 bilete. Mari și late ! ”Managerul” ne-a asigurat că ”trupa” l-a asigurat că vor fi cel puțin 100 de spectatori în sală. Activitatea pare să se încadreze perfect în tiparul deja cunoscut : cheltuim 7.000 de lei pentru un filmuleț, se uita 21 de oameni la el, dar am făcut activitate culturală ( vezi ultimul reportaj despre activitățile de la Centrul ”Cultural” Reduta). În finalul expunerii evenimentelor ”culturale” plănuite pentru această lună, l-am întrebat pe domnul ” manager ” despre ce crede legat de faptul că majoritatea angajaților Redutei au trimis un memoriu la Consiliul Județean, prin care își strigă disperarea în legătură cu modul în care instituția este condusă și cultura este promovată.
Domnul Adrian Vălușescu, managerul Centrului Cultural Reduta, a confirmat că a aflat de acest demers al angajaților lui din cotidianul ”Monitorul Expres” …și că nimeni nu i-a spus încă nimic despre acest subiect. Management cultural ??

Mutarea spitalului Clinic de Pneumoftiziologie în actuala clădire a Spitalul Clinic de Boli Infecțioase, pe ultima sută de metri

0

Consiliul Judeţean Braşov s-a întrunit miercuri, în cadrul unei şedinţe extraordinare, convocate de îndată Pe ordinea de zi s-au aflat șapte proiecte, cinci dintre ele fiind dedicate Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov. Acesta este, din punct de vedere juridic, o nouă unitate sanitară, care va funcționa la Staționarul Mârzescu – prin mutarea Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie (cunoscut ca TBC) din pavilioanele de la Stejeriș -și în clădirea de pe Mihai Viteazul nr. 9, unde se află acum Spitalul Clinic de Boli Infecțioase.
A fost nevoie de o ședință extraordinară, pentru că Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie mai are contract de închiriere pentru trei dintre pavilioanele de la Stejeriș până la finele lunii, deci trebuie să se mute, chiar dacă nu toate lucrurile sunt puse la punct în clădirile de la Mârzescu. De altfel, pentru reparaţiile curente la blocul alimentar încă nu a fost stabilit un constructor, licitaţia fiind lansată abia în 29 martie, iar până în 15 aprilie sunt aşteptate ofertele. În documentaţia aferentă licitaţiei se arată că acest contract de lucrări va avea o durată de 2 luni, ceea ce înseamnă că intervenţiile vor fi gata după ce spitalul va fi mutat.

Altfel, o hotărâre din ședința CJ a vizat aprobarea structurii organizatorice a Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov, alta, aprobarea statului de funcții și organigramei Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov. De asemenea s-a hotărât darea în administrare a imobilului (teren+construcții) situat în Brașov, str. Mihai Viteazu nr.9, înscris în CF nr.122953 Brașov, sediul actual al Spitalului Clinic de Boli Infecțioase, către Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie
Brașov. O altă hotărâre aprobată, care are legătură cu aceeași unitate sanitară, este cea privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al județului Brașov, bugetului instituțiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii și
al Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov pe anul 2022. Totodată, a fost aprobat proiectul de hotărâre vizând modificarea anexei nr.1 la HCJ nr. 3/12.01.2022 privind utilizarea excedentului bugetului instituțiilor publice și activităților
finanțate integral sau parțial din venituri proprii și excedentului bugetului fondurilor externe nerambursabile în anul 2022, modificată prin HCJ nr 32/10.02.2022.

Noua UPU de la Spitalul Județean Brașov se deschide mâine. Pare că e din filmele americane !

0

Noua Unitate de Primiri Urgenţe este prima construită în judeţul Braşov după anul 1973. Valoarea totală a lucrărilor a fost de 14.944.842,77 lei, iar la finele acestora a rezultat o clădire cu o suprafaţă desfăşurată de 1.929 mp (faţă de 400 mp cât a măsurat vechiul spaţiu) şi cu o configuraţie total schimbată faţă de ceea ce a existat la Spitalul Judeţean Braşov până în prezent.

Ce cuprinde noua Unitate de Primiri Urgenţe a judeţului Braşov

Accesul în UPU al ambulanţelor şi al pacienţilor care vin cu mijloace proprii se realizează printr-o poartă electrică, acţionată automat în momentul sosirii ambulanţei. Este posibilă intrarea simultană a două autovehicule, dar există o prevedere a spaţiului din faţa UPU pentru
cazul în care ar apărea o supraaglomerare sau un accident cu victime multiple.

De la intrare, pacienţii ajung într-un spaţiu extrem de generos care este destinat triajului. Acesta este punctul fierbinte al Unităţii de Primiri Urgenţe, deoarece aici se stabileşte gravitatea stării pacienţilor şi, în consecinţă, prioritizarea lor în funcţie de protocolul naţional de triaj. Pacienții critici au prioritate zero și vor fi asistați imediat în zona roșie. Urmează ca prioritate urgențele majore (zona galbenă), dar și urgențele minore au un spațiu propriu destinat pentru evaluare și rezolvare. O sală de sutură și o cameră de gardă ortopedie se alătură rezolvării cazurilor de urgență.

Zona roşie, dedicată pacienţilor aflaţi în stare critică, dispune de dispozitive pentru livrarea gazelor medicale sub formă de console, care permit poziţionarea paturilor în aşa fel încât personalul medical să aibă acces deschis de jur împrejurul pacienţilor. Consolele sunt
mobile şi dispun de prize pentru oxigen, aer comprimat şi vacuum. Ele permit cuplarea ventilatoarelor, sunt dotate cu suporturi pentru aparatura specifică şi dispun de braţe care pot fi mutate, astfel încât accesarea pacienţilor să fie facilă. În zona roşie sunt 4 astfel de posturi de resuscitare.

Zona galbenă este cea mai mare încăpere medicală din cadrul UPU, aici fiind funcţionale 14 posturi de lucru, dispuse pe trei laturi pentru o mai bună supraveghere a pacienților. Toate posturile de lucru, din toate ariile, respectă intimitatea pacientului și permit discutarea
deciziilor împreună cu pacientul și aparținătorul acestuia. În mijlocul încăperii este amenajată o „insulă” unde personalul medical are acces la sistemul informatic, la mijloacele de comunicare cu ambulanțele și la stația centrală de monitorizare.

Spațiul urgențelor majore comunică cu cel destinat pacienților în stare critică. Se întâmplă adesea ca pacienții în stare gravă să devină critici sau, dimpotrivă, cei care au fost stabilizați în zona roșie să fie mutați în spațiul de urgențe majore.

Zona galbenă – destinată urgenţelor grave, şi zona roşie – în care vor fi tratați pacienții în stare critică, sunt dispuse în partea opusă zonei verzi, acestea fiind practic urgenţele majore care definesc activitatea UPU.

Zona verde este destinată urgenţelor minore, aici existând 8 posturi de lucru, dotate cu facilități medicale pentru o rezolvare cât mai rapidă și eficientă a pacienților din această arie. Dacă până în prezent UPU avea o singură sală de aşteptare pentru pacienţi şi aparţinători, o noutate a acestui proiect este crearea unei săli destinate exclusiv aparţinătorilor. Este vorba despre zonă de așteptare confortabilă, despărțită de aria medicală, dar în imediata
vecinătate, pentru a permite comunicarea cu rudele pacienților.

De asemenea, analizele necesare stabilirii nivelului de alcoolemie solicitate de organele de Poliție se vor recolta într-un spaţiu separat, aflat în proximitatea zonei de triaj, fără a mai perturba activitatea medicală curentă.

Un element nou, deosebit de important este înființarea în cadrul UPU a Compartimentului de radiologie cu personal propriu și achiziționarea unui computer tomograf și a unui aparat Roentgen digital care vor deservi exclusiv pacienții din urgență. Un aparat Roentgen mobil, tot digital, va permite efectuarea de radiografii la patul pacientului aflat în stare critică. Acestor posibilități de investigație se alătură o linie de analizoare rapide, împreună realizând posibilitatea unui diagnostic mai rapid și scăderea timpilor de diagnostic în departamentul de urgență.

Există în planul de investiții pentru acest an realizarea unui sistem vacumatic de transmitere a probelor pentru analize direct în laboratorul spitalului, economisind astfel timp și resursă umană.

Toate încăperile din cadrul UPU au fost dotate cu sisteme de supraveghere video, ceea ce asigură o protecţie în plus deopotrivă pentru pacienţi şi pentru personalul medical.

Alt element nou este amenajarea a două săli de curs pentru nevoile spitalului și ale Facultății de Medicină din cadrul Universităţii Transilvania Braşov, precum și dotarea lor pentru activitatea de formare.

Ce modernizări urmează

Proiectele de dezvoltare nu se opresc aici: în viitorul apropiat urmează digitalizarea totală a activităţii Spitalului Judeţean şi dotarea personalului medical cu tablete, deoarece accesul facil la sistemul informatic şi completarea în timp real a datelor scurtează timpul de consult şi perioada de staționare a pacienţilor în UPU. Tot în viitorul apropiat, vor exista sisteme de depozitare inteligentă conectate la sistemul informatic, care vor asigura gestionarea rapidă
a medicamentelor, fără a mai solicita resursa umană la numărarea stocurilor sau a termenelor de expirare.

Tot conceptul noii UPU Brașov este centrat pe nevoile pacienților care au nevoie de servicii de urgență, atât din județul Brașov, cât și din județul Covasna și nu numai. Este cunoscut faptul că județul Brașov este un județ turistic all season, iar acest lucru necesită inclusiv
un suport al serviciilor medicale de calitate. De asemenea, noua Unitate de Primiri Urgențe îndeplinește exigențele personalului medical care va activa într-un mediu de lucru civilizat, cu dotări de ultimă oră.

„Extinderea și modernizarea Unității de Primiri Urgențe Braşov face parte dintr-un proiect mai amplu finanțat de Banca Mondială în România, proiect care a început în 2007 când s-au achiziționat primele echipamente. Șapte ani mai târziu, a fost lansată o competiție serioasă pentru obținerea finanțării în vederea modernizării și extinderii a cinci unități de primiri urgențe, dintre care doar două au fost selectate: Oradea și Brașov. Munca echipei noastre care a realizat argumentarea necesității proiectului de la Brașov a fost extrem de riguroasă şi profesionistă, reușind să îndeplinească exigențele Băncii Mondiale și să obțină finanțarea. UPU Brașov a fost înființată în 2007 și până în ziua de astăzi a parcurs un drum nu întotdeauna ușor, dar mereu motivat de profesionalismul echipei și de dorința de dezvoltare a serviciilor medicale de urgență în județul nostru. Tot în 2007, în colaborare cu Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Brașov am pornit serviciul SMURD care astăzi este extins în tot județul și a câștigat încrederea oamenilor prin profesionalism, disciplină și dăruire. Am trecut printr-o perioadă dificilă, plină de provocări, care a culminat cu ultimii doi ani de pandemie Covid 19 care au solicitat la maximul posibil serviciile de urgență și nu numai. În toată această perioadă, noua UPU a trecut de la faza de proiectare la cea de execuție, care, deși a debutat dificil, a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultimii doi ani, ajungând astăzi la final. Considerăm că acest proiect mult așteptat va fi pe măsura așteptărilor întregii comunități și reprezintă un pas important în evoluția sistemului de sănătate în județul Brașov”, a spus dr. Cristina Vecerdi, cea care a inițiat și a coordonat Unitatea de Primiri Urgențe Brașov.

„Spațiul public trebuie împărțit între cele patru moduri de deplasare, iar fiecare alege modul în care se deplasează: autoturismul propriu, cu riscul de a rămâne blocat în trafic, sau poate ajunge mai repede cu transportul public, cu bicicleta sau chiar pe jos“

0

Primăria Brașov, în parteneriat cu Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDTP), derulează în această perioadă consultarea publică pe tema „Masterplanului velo pentru municipiului Brașov“ – documentul care face o analiză completă a transportului cu bicicleta în municipiul Brașov, al potențialului de dezvoltare și identifică soluțiile pentru realizarea unei rețele complexe și sigure de piste, benzi și trasee de biciclete, care să conecteze toate zonele de interes din Brașov. Transportul cu bicicleta reprezintă cea de-a doua soluție, după transportul în comun, prin care Municipalitatea își propune să asigure o mobilitatea sustenabilă, care să creeze premisele unui oraș prietenos cu cetățenii, un oraș fără blocaje în trafic, un oraș cu un aer curat.
Municipalitatea a organizat o întâlnire în cadrul căreia experții în mobilitate urbană care au lucrat la acest masterplan au prezentat strategia și au discutat, împreună cu brașovenii, soluțiile ce vor fi aplicate.
,,Ideea de masterplan velo a apărut ca urmare a mai multor discuții din spațiul public legate de situația actuală a infrastructurii pentru biciclete din Brașov, o infrastructură deficitară, o infrastructură neconectată – mă refer aici la faptul că nu avem trasee clar definite pentru bicicliști prin care să parcurgi orașul de la nord la sud, de la est la vest, în siguranță. În același timp, de câte ori existau dezbateri despre dezvoltarea de noi trasee – știți cu siguranță cele două proiecte aflate în implementare, traseul și traseul 2, care leagă Răcădăul de zona Centrului Civic prin cartierul Astra și pe la Gară – de foarte multe ori întrebările erau de ce facem aceste trasee, când prioritare ar trebui să fie altele. Întrebările acestea nu fac decât să constate lipsa unei viziuni, a unui plan pe termen mediu și lung, plan care la final să acopere întreg orașul, să interconecteze toate cartierele. De aici am pornit ideea aceasta de realizarea a unui masterplan velo. Există soluții, există modele de la care ne putem inspira din mai multe țări occidentale, însă suntem datori să adaptăm aceste modele la contextul local, la particularitățile Brașovului, la provocările pe care mai ales zona centrală le ridică și să integrăm viziunea aceasta a unui Brașov prietenos cu bicicliștii în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, pentru că în multe situații depinde de direcția înspre care vrem să mergem și de felul în care încurajăm sau descurajăm diverse forme de mobilitate urbană. Foarte multe discuții sunt legate de giratorii, de felul în care giratoriile și volumul de trafic auto din municipiu prezintă riscuri și descurajează bicicliștii. Totodată, ne-am raportat, în abordările din acest masterplan, și la oportunitățile date de finanțările europene. Avem proiectele finanțate de Administrația Fondului pentru Mediu, dar și proiectele finanțabile prin PNRR sau prin POR. Prin urmare, am abordat și în această cheie prioritizarea investițiilor, astfel încât să putem încă de anul acesta să accesăm finanțări nerambursabile pentru tot ce înseamnă implementarea acestui masterplan în 2022, 2023 și mai departe, până în 2030. Acest masterplan va fi preluat în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar proiectele definite vor fi incluse în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană. Sunt cele două instrumente principale strategice care ne permit finanțare din fonduri nerambursabile și, totodată, sunt baza regândirii mobilității din municipiu”, a precizat primarul Allen Coliban la începutul întâlnirii.
Participanții au fost interesați de modul în care experții care au realizat acest document strategic au găsit soluții pentru a lega toate cartierele orașului, pentru cum vom reuși să împărțim un spațiu, finit, pentru circulația tuturor participanților la trafic – transport în comun, autoturisme proprii, biciclete, circulație pietonală, și cum vor circula bicicliștii în condiții de siguranță.
,,Am experiență de Poliție Rutieră, am lucrat 25 de ani, și cele mai mari greșeli au apărut în siguranța rutieră la neglijarea zonei de siguranță – acea zonă care trebuie să fie între pista de biciclete și partea carosabilă și, la fel de important, între pista de biciclete și trotuar. Cele mai multe compromisuri și cele mai multe conflicte aici apar. De asemenea, exclus piste de biciclete pe trotuar. Toate care au fost realizate așa sunt un fiasco. S-au aruncat banii pe geam cu vopsea din aia foarte scumpă și nu sunt nici pistă de biciclete, nu sunt nici trotuare, în București le-am închis pe toate. Atenție la pante! O pantă urmată de un viraj este un pericol și din start nu va fi avizată. Foarte importantă la implementare este distribuția spațială, adică trebuie să existe o dezvoltare continuă. Dacă se face dezvoltarea pe segmente care nu sunt legate între ele, atunci practic încurajăm traficul bicicliștilor, dar aceștia, la un moment dat, trebuie să intre în traficul normal și acolo apar evenimente. Deci, pe cât posibil, trebuie să fie o rețea continuă care să nu aibă niciun fel de întrerupere – și mă refer în primul rând la rețeaua primară. De asemenea, referitor la segregarea modurilor de transport, pistele trebuie separate de carosabil și de trotuare inclusiv în plan transversal, adică, dacă avem cam 10 centimetri înălțime diferență de nivel între partea carosabilă și trotuar, pista ar trebui să fie undeva la 5 centimetri, deci mai sus decât partea carosabilă și mai jos decât trotuarul, să fie foarte clar că este pistă doar pentru biciclete, nu poate fi încălcată nici mașini parcate, nici de pietoni, cel puțin pentru rețeaua primară. Alte detalii de proiectare care sunt foarte importante sunt scurgerea apei pluviale, iluminatul public, unghiurile ascuțite”, a subliniat unul dintre participanți.
Și alți participanți au subliniat necesitatea integrării optime a sistemului de piste pentru biciclete în circulația actuală, astfel încât această variantă de transport să fie atractivă și sigură.

Soluții identificate de experți

Soluțiile identificate de experții pentru amenajarea acestor trasee pentru biciclete, care să îndeplinească cele 5 obiective ale Municipalității – transport sigur, direct, confortabil, coerent și atractiv, sunt:
– piste pentru biciclete – bidirecționale, pe o parte a străzii – 2,5m lățime minimă + 0,5m protecție. Pe termen lung, aceste piste vor deveni unidirecționale, pe ambele părți ale drumului Sunt folosite pe străzile principale, bulevarde.
– piste pentru biciclete –bidirecționale, pe o parte a străzii – 2,5m lățime minimă. Sunt folosite pe străzi secundare transformate în sens unic.
– culoare pentru biciclete – 1,5m lățime. Sunt folosite acolo unde nu există spațiu disponibil pentru piste (2,5m) pe lungimea întregului traseu. În zonele înguste, culoarul se transformă în marcajul „traseu sugerat pentru biciclete”.
– piste pentru biciclete pe diguri – 2,5 – 3m lățime (ex. Canalul Timiș). Sunt folosite acolo unde există un curs de apă îndiguit sau casetat. Legătură atractivă și sigură în lungul unui element important de cadru natural. Străbate zone mai puțin dezvoltate.
– traseu sugerat pentru biciclete – marcaj aplicat în zonele rezidențiale sau pe străzile pietonale Sunt folosite acolo unde traficul este foarte redus, se circulă cu 20 sau 30 km/h. Indică traseul pe care circulă biciclistul. Se aplică și în zone pietonale sau străzi rezidențiale.

Vă reamintim că masterplanul velo a plecat de la o analiză detaliată a sistemului existent de piste și benzi pentru biciclete, efectele implementării celor trei proiecte ale Municipalității pentru amenajarea de piste pentru biciclete: traseul 1, Poienelor – Camera de Comerț și Industrie, traseul 2, Molidului – Poienelor, și Calea Verde – rețeaua de piste de biciclete care va uni centrul orașului, Aula Universității Transilvania, gara, autogara, zonele comerciale și de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale. Totodată, a fost realizată și o evaluare a deplasărilor pe care brașovenii le fac în mod curent, pentru a putea verifica fezabilitatea soluției de deplasare cu bicicleta.
Proiectele Municipalității aflate în derulare rezolvă o parte din nevoia de infrastructură pentru biciclete, dar ca acest tip de transport să devină unul atractiv pentru brașoveni și să reprezinte o alternativă reală la transportul cu mașina trebuie ca, în următorii ani, rețeaua de piste pentru biciclete trebuie să fie una mult mai extinsă, obiectivul Municipalității fiind ca până în 2026 brașovenii să aibă maxim 250 de metri de la locuință sau locul de muncă până la cea mai apropiată pistă pentru biciclete, iar în 2030 distanța să fie de 175 de metri.

Brașovenii sunt invitați să își spună, în continuare, punctul de vedere cu privire la strategia de transport velo, prin intermediul chestionarului pus la dispoziție de AMDDTPB.
Acest document strategic a fost realizat de cei mai buni experți din România în domeniul mobilității velo, Civitta Strategy & Consulting SA și OPTAR, la comanda Primăriei Brașov, prin intermediul Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov, în cadrul proiectului de actualizare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă. Valoarea contractului pentru realizarea masterplanului este de 95.000 de lei, fără TVA, contract derulat prin intermediul AMDDTPB.

Consiliul UE aprobă plata a 3,5 miliarde de euro către ţările care primesc refugiaţi ucraineni

0

Ambasadorii statelor membre la UE au aprobat miercuri o propunere care le permite statelor membre să aibă acces imediat la o finanţare iniţială mai importantă din partea REACT-EU (Asistenţa de redresare pentru coeziune şi teritoriile Europei). Programul facilitează acordarea de sprijin pentru a se răspunde nevoilor de bază ale refugiaţilor din Ucraina.

În total, în acest an va fi plătită o sumă de 3,5 miliarde de euro ca prefinanţare iniţială suplimentară din partea REACT-EU, unul dintre cele mai mari programe de redresare post-pandemie, care urmăreşte să consolideze fondurile politicii de coeziune şi Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane (FEAD).

Cea mai importantă parte a finanţării va fi plătită statelor membre în care s-a înregistrat un număr mai ridicat de sosiri, fie ca ţări de tranzit, fie ca ţări de destinaţie finală, informează un comunicat al Consiliului UE, citat de Agerpres.

Propunerea permite reducerea presiunii asupra bugetelor publice ale statelor membre, astfel încât acestea să poată gestiona afluxul de refugiaţi din Ucraina.

În acest scop, prefinanţarea tranşei corespunzătoare anului 2021 din partea REACT-EU va creşte de la 11% la 15% pentru toate statele membre şi de la 11% la 45% pentru ţările UE în care afluxul de refugiaţi din Ucraina era mai mare de 1% din populaţia lor la sfârşitul primei luni după invazia rusă.

Ţările care vor beneficia de o prefinanţare de 45% sunt Ungaria, Polonia, România şi Slovacia, care au frontiere comune cu Ucraina, precum şi Austria, Bulgaria, Cehia, Estonia şi Lituania, care au primit un număr de persoane strămutate ce reprezintă mai mult de 1% din populaţia lor la data de 23 martie 2022.

În plus, propunerea instituie un cost unitar pe persoană, permiţând astfel o execuţie mai uşoară şi mai rapidă a fondurilor.

Mai ales, costul unitar va facilita finanţarea nevoilor de bază ale persoanelor din Ucraina cărora UE le-a acordat protecţie temporară sau care beneficiază de un alt regim de protecţie adecvată în temeiul dreptului naţional.

Acest cost unitar este stabilit la 40 de euro pe săptămână şi poate fi utilizat pentru o perioadă maximă de 13 săptămâni, începând cu data sosirii persoanei în cauză în Uniunea Europeană.

La 23 martie, Comisia Europeană a propus o serie de modificări legislative pentru a majora prefinanţarea din REACT-EU. În urma concluziilor Consiliului European din 24-25 martie prin care Comisia a fost invitată să lucreze la propuneri suplimentare astfel încât „să fie asigurată posibilitatea de mobilizare rapidă a fondurilor UE pentru refugiaţi şi gazdele acestora”, executivul UE şi-a modificat propunerea pentru a utiliza o opţiune simplificată în materie de costuri.

Propunerea completează Acţiunea de coeziune pentru refugiaţii din Europa (CARE), care a introdus mai multă flexibilitate în ceea ce priveşte execuţia fondurilor UE, precum şi posibilitatea ca statele membre să utilizeze tranşa corespunzătoare anului 2022 din partea REACT-EU pentru a sprijini refugiaţii din Ucraina.

Se preconizează că Parlamentul European va adopta această propunere prin procedura de urgenţă, ceea ce îi va permite Consiliului să adopte fără întârziere actul legislativ, astfel încât acesta să poată intra în vigoare la jumătatea lunii aprilie, mai informează sursa citată.

Vouchere de vacanță în valoare de 1.450 de lei, pentru angajații din învățământ

0

Profesorii și angajații din învățământul de stat primesc vouchere de vacanță, în valoare de 1.450 de lei, pentru anul 2022, potrivit unui ordin semnat de ministrul Educației. „Voucherele de vacanță aferente anului 2022 se emit doar pe suport electronic și sunt în cuantum de 1.450 lei pentru un salariat în limita sumelor prevăzute în bugetul alocat cu această destinație”, conform documentului. Sumele se impozitează cu 10% în luna acordării, adică din 145 de lei. La articolul 3 este menționat că beneficiarii care nu doresc să primească vouchere de vacanță depun o solicitare scrisă la unitatea/instituția angajatoare, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial.

În document se arată că pentru cei care „au desfășurat activitatea la mai mulți angajatori, se acordă o singură indemnizație de vacanță, sub formă de vouchere, în cuantum de 1.450 lei pentru un salariat, de către angajatorul unde beneficiarul în cauză își are funcția de bază, potrivit legii. În cazul în care nu se poate stabili funcția de bază, având obligația de a transmite, în termen de maximum 10 zile lucrătoare, și către ceilalți angajatori opțiunea făcută, cu respectarea prevederilor alin. (1).”
Pentru personalul transferat sau detașat se acordă vouchere de vacanță cu condiția prezentării de către salariat a unei adeverințe din care să rezulte că angajatorul de la care s-a transferat/detașat nu i-a acordat voucherele de vacanță aferente anului 2022 până la realizarea transferului/detașării”, conform ordinului.
„În cazul salariatului al cărui contract individual de muncă/raport de serviciu, la data acordării voucherelor de vacanță, este suspendat sau a încetat în cursul anului 2022, acesta poate beneficia de vouchere de vacanță numai dacă, în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, depune la unitate/instituție o cerere în acest sens, precum și dovada achitării impozitului aferent prin virament bancar în contul unității/instituției”.

Parapantist, prăbușit lângă Brașov

0

Accident grav în această după-amiază în zona Bunloc de lângă Brașov. Un parapantist s-a prăbușit de la o aproape 15 metri înălțime. Bărbatul este conștient la sosirea echipajului de salvatori, dar a suferit mai multe traumatisme. „La fața locului s-au deplasat 2 echipaje SMURD și se intervine pentru acordarea asistenței medicale. Bărbatul este conștient și a suferit mai multe traumatisme”, au transmis reprezentanții ISU Brașov.

SDA Servicii de Depozitare și Arhivare oferă soluții complete și de înaltă calitate pentru depozitarea și consultarea documentelor arhivate, cu respectarea normelor în vigoare și a condițiilor de siguranță impuse prin LEGEA ARHIVELOR NAȚIONALE NR. 16/1996.

Arhivare și depozitare documente în maximă siguranță

Firma dispune de două depozite proprii, situate în București și Brașov, echipate cu spații de arhivare documente și depozitare conform standardelor internaționale. În plus, SDA Servicii de Depozitare și Arhivare oferă servicii complete de arhivare, inclusiv depozitarea documentelor, prelucrarea arhivistică, scanarea documentelor, transportul și distrugerea securizată a acestora.

SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare pune la dispoziția clienților săi spații de depozitare dotate cu sisteme automate de supraveghere video, alarmare și stingere a incendiilor, controlul umidității și microclimatului, pază umană asigurată de echipe specializate 24/24h. De asemenea, soluția software complexă și echipamentele IT de ultimă generație monitorizează în permanență parametrii mediului de depozitare și asigură trasabilitatea, securitatea și integritatea documentelor.

Consultarea rapidă a documentelor arhivate

Documentele pot fi consultate fie în mod electronic – acestea fiind trimise prin e-mail- fie în format fizic la sediul SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare, fie la sediul clientului. În acest ultim caz, documentele sunt expediate pentru consultare prin servicii de curierat sau transport prin flotă proprie cu vehicule specializate și monitorizate prin GPS. În plus, compania oferă sali individuale de consultare documente echipate cu tehnologie de ultimă generație pentru copierea și scanarea documentelor.

SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare are în vedere dezvoltarea continuă și inovația tehnologică pentru a asigura un parteneriat de durată cu clienții săi. Firma are certificat Sistemului de Management al Securității Informației conform standardului internațional SR ISO/IEC 27.001: 2018, fiind de asemenea certificată conform standardelor ISO 9001:2015 – Sistemul de Management al Calității, ISO 14.001: 2016 – Sistemul de Management de Mediu și ISO 45.001:2018 – Sistemul de Management al Sănătății și Securității Ocupaționale.

Prin certificarea conform standardelor ISO mentionate mai sus, SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare demonstrează preocuparea pentru dezvoltare și inovație tehnologică continuă, precum și angajamentul pentru calitate, mediu, sănătate și securitate ocupatională.

SDA – SERVICII DE DEPOZITARE ȘI ARHIVARE se remarcă prin soluții complete, securizate și accesibile pentru depozitarea și consultarea documentelor arhivate, fiind un partener de încredere pentru orice business care își dorește să aibă acces rapid și sigur la informațiile sale.

De ce sa apelezi la un detectiv particular Iasi ? Pentru ca viata este scurta si nu merita sa te framanti, sa iti faci zile amare si sa nu ajungi la niciun rezultat. Pentru ca un detectiv particular Iasi are experienta, metodologia si gadgeturile necesare pentru a descoperi raspunsurile la intrebarile tale si, uneori, chiar si solutiile.

Esti persoana fizica si o problema cu una sau mai multe necunoscute nu te lasa sa dormi? Apeleaza la un detectiv particular Iasi! Esti o companie si crezi ca cineva iti spioneaza afacerea sau ai o oferta care te intriga? Apeleaza la un detectiv privat Iasi! Esti avocat si clientul tau are nevoie de dovezi? Apeleaza la un detectiv Iasi! Stii zicala “a nu vedea padurea de copaci”? Uneori avem nevoie de o viziune noua, din exterior.

In plus, cautand adevarul de unul singur, mai ales in cazurile personale, esti subiectiv. Un detectiv privat este obiectiv, el nu este afectat emotional de cazul pe care il preia. Ramane mereu focusat pe obiectivul anchetei si pe rezultate.

Salvezi timp si resurse cu un detectiv particular Iasi

Munca de detectiv particular Iasi implica mai mult decat urmarirea suspectilor, implica tactici moderne si o inalta pregatire, inclusiv in investigatie digitala. Astazi, o parte din infractiuni sau actiuni care iti pot aduce prejudicii sunt operate din spatele unui telefon, a unei tablete sau a unui computer. Tocmai de aceea, cu experienta si profesionalismul dobandite in ani de studii si practica, detectivii particulari descopera rapid ADEVARUL.

In plus, tu ramai anonim. Detectivul, care poate fi un barbat sau o femeie, in fuctie de natura cazului, este bine pregatit si va obtine informatii fara ca cei vizati sa banuiasca vreo clipa ceva. Tocmai de aceea este important sa iti alegi un detectiv particular Iasi cu experienta si o conduita profesionala fara cusur.

Care este cea mai buna agentie de detectivi particulari din Iasi?

Raspunsul este simplu. Este aceea care iti rezolva cazul repede si cu tarife onorabile. Indiferent de natura spetei, experienta, reputatia si integritatea sunt cele ma bune unitati de masura.

Keto Diet, Detonic, Alkozeron, Insumed, Clean Vision si Urotrin sunt suplimente alimentare cu rezultate confirmate de clienti.

1. Toate cele de mai sus sunt suplimente alimentare, remedii 100% naturale care au rezultate bune in tratarea diverselor afectiuni cu care cei mai multi dintre noi ne luptam zi de zi.
2. Toate informatiile de care aveti nevoie legate de aceste medicamente organice sunt descrise cu lux de amanunte (prospect, pret, recenzii, formule active) si obiectivitate pe Evonet, un motor de cautare pentru suplimente alimentare, medicamente naturiste si remedii sigure si testate.
3. Sunt suplimente alimentare care pot fi achizitionate din Romania, direct de la distribuitorii autorizati.

Suplimentele alimentare sunt o solutie de intretinere sau tratament usor de administrat si fara efecte negative, fara compusi periculosi, blande, cu efect rapid si de lunga durata. Stresul, anxietatea, lipsa timpului liber, grijile de zi cu zi, lipsa activitatilor sportive, alimentele de proasta calitate sau mult prea procesate s.a.m.d. ne degradeaza fizic si psihic.

Cu vitaminele si mineralele ne-am obisnuit deja, dar se pare ca nu este suficient. Este nevoie de o sustinere mai mare a organismului si asta cu tinte exacte. Tocmai de aceea au aparut suplimente alimentare dedicate unor disfunctionalitati sau unor probleme care pot fi tinute sub control sau pot fi corectate, chiar vindecate.

Evonet aduna in acelasi loc toate informatiile care pot fi de folos pacientilor, celor care cauta solutii alternative la o problema de sanatate, medicilor din diverse ramuri deschisi catre medicamente 100% naturale si tuturor celor care vor sa fie informati.

Va propun o scurta trecere in revista a celor mai apreciate suplimente alimentare, atat din punct de vedere al recenziilor adunate de la pacienti si specialisti cat si din punct de vedere al comenzilor inregistrate de distribuitorii autorizati de producatori.

Keto Diet, capsule pentru slabit

Dieta Keto, datorita eficientei si a unui regim usor de urmat si-a gasit repede adepti. Rezultatele obtinute i-au mobilizat pe cercetatori care au dezvoltat Keto Diet capsule, un supliment alimentar natural care sa ii ajute sa slabeasca pe cei supraponderali sau pe cei care doresc sa renunte la cateva kilograme fara efort.

Conform datelor adunate de Evonet, poti slabi de la cateva kilograme pana la 14-20 de kilograme pe luna. La prima vedere pare foarte mult, utilizatorii povestind de topirea grasimilor rapida dupa ce starea de cetoza se instaleaza in organism.
Obezitatea este un factor de risc din multe puncte de vedere, motiv pentru care orice ajutor este bine-venit.

Detonic, medicament pudra pentru hipertensiune

Foarte multi oameni sunt hipertensivi si asta se datoreaza mediului in care traim si stresului la care suntem supusi zi de zi. Tocmai de aceea, in UK s-au facut studii si s-a recomandat consumul de Detonic persoanelor cu predispozitie la AVC.

Imbunatatirea functiilor cardiace intr-un mod natural este un pas mare atat pentru cercetatori cat si pentru pacietii care pot recurge la acest medicament sub forma de pudra care reduce natural hipertensiunea.

Inca o problema in care pudra naturala Detonic ajuta, este combaterea aparitiei aterosclerozei, medicamentul fiind un aliat de nadejde in curatarea vaselor de sange si oxigenarea excelenta a creierului.

Era si timpul ca cercetarile in domeniu sa scoata la lumina un medicament natural de intretinere a inimii si functiilor ei.

Alkozeron, tratament alcoolism

Vedem foarte des reclame la suplimente alimentare pentru ficat in care este atins si consumul de alcool. Sa recunoastem ca situtia este mai grava decat dramatizarea din reclamele TV si ca era nevoie de un medicament care sa lupte impotriva dependentei e alcool.

Consumul de alcool este o problema atat pentru persoana dependenta cat si pentru cei din jur, mai ales pentru familia consumatorului. Cele mai multe acte de violenta se desfasoara pe sub efectul consumului de alcool, violenta domestica fiind inca o problema care trebuie privita cu maxima seriozitate.

Dependenta este o boala si trebuie tratata ca atare, acesta este motivul pentru care cercetatorii au lucrat ani de zile la o formula terapeutica naturala care sa inhibe pofta de alcool si il ajute ce cel dependent sa scape de acest viciu. Evonet a strans toate datele si recenziile pentru ava informa corect despre Akkozon, medicament care ajuta la tratarea alcoolismului.

Insumed, reduce zaharul din sange

Conform ultimelor statistici Diabetul a devenit o problema de sanatate atat in cazul celor trecuti de prima tinerete cat si in cazul celor mai tineri, chiar si in randul copiilor. Consumul de alimente dulci, sucuri si junk food are si un revers al medaliei, si anume, Diabetul.

Insumed capsule pentru diabet este o solutie naturala si eficienta pentru reducerea nivelului glicemic si pentru normalizarea acestuia. Diabetul poate avea consecinte grave, schimbarea stilului de viata fiind prima masura care este recomandata pacientului suferind sau celui cu glicemia ridicata aproape de valorile acestei afectiuni.

Curele cu Insumed pastile, conform recenziilor adunate de la pacienti, medici in nutritie, diabet si endocrinologie au ajutat multi pacienti cu mentinerea sub control a glicemiei. Insumed poate fi consumat si preventiv de persoanele care au in familie cazuri de diabet, Evonet fiind locul de unde va puteti informa corect.

Clean Vision, medicament pentru vedere

Vederea este inca o functie a organismului nostru greu incercata. Petrecem din ce in ce ai mult timp cu ochii in ecranul telefonului, in monitoare sau privind la TV. Ochii nostri au nevoie de pauze, au nevoie de odihna si somn, altfel veti ajunge sa purtati ochelari.

Medicamentele pe baza de luteina ajuta, iar daca vorbim de suplimente alimentare naturale, cu compusi organici, este si mai bine. Clean Vision capsule pentru ochi actioneaza asupra prediunii aflate la nivelul globilor oculari si sustine vederea de la interior catre exterior.

Imbunatatirea vederii intr-un mod natural si neinvaziv nu poate fi decat o veste buna pentru pacientii cu plobleme de vedere.

Urotrin tablete naturale pentru prostata

Tabletele pentru prostata nu sunt o moda, sunt necesare pentru ca functiile acesteia sa fie complete pentru ca altfel, aceasta problema de ordin medical isi intinde plasa catre partea psihologica si produce dezechilibre pe mai multe planuri. Urotrin tablete pentru prostata este un medicament natural pentru barbati si problemele lor specifice.

Vedem des la TV reclame la tot felul de remedii pentru prostata. Pentru barbati, functionarea prostatei la un nivel optim este direct propotionala cu o viata sexuala normala. Problemele legate de prostata pot duce la erectii slabe, la ejaculari premature si chiar la infertilitate si impotenta.

Urotrin pentru prostatita este destinat barbatilor atat pentru vindecarea inflamatiilor la nivelul aparatului uro-genital cat si pentru imbunatatirea performantelor in viata intima. Pentru orice problema exista o solutie.

Concluzie

Legatura dintre Keto Diet, Detonic, Alkozeron, Insumed, Clean Vision si Urotrin o reprezinta Evonet, site-ul in care se regasesc toate informatiile despre aceste suplimente alimentare. Prospect, pret, recenzii, pareri de pe forumuri, indicatii si contraindicatii, toate pot fi gasite intr-o sursa de incredere: www.evonet.ro.

Noi, brașovenii, suntem obișnuiți cu turiștii, îi vedem la fiecare pas făcut în centru, îi recunoaștem după interesul cu care privesc în jur și după obiectivele aparatelor foto. Orașul abundă de unități de cazare cu 3 și 4 stele, dar mulți turiști preferă cazarea în regim hotelier Brașov.

Citisem într-un articol despre cât de profitabilă este închirierea artamentelor în regim hotelier. Oare chir așa să fie? Oare totul se reduce la profit? Cum rămâne cu toate investiția făcută de proprietar? Cum rămâne cu confortul care de multe ori este peste cel oferit de hoteluri cu multe stele? Cele mai multe apartamente sau garsoniere care sunt oferite spre închiriere în regim hotelier sunt amenajate modern și oferă condiții de lux.

Eu am un apartament mic, motiv pentru care, atunci când îmi vin prietenii din Sibiu sau Timișoara în vizită, caut rapid cazare în regim hotelier care, dacă mă mulțumește pe mine, îi va mulțumi și pe ei. În astfel de momente am descoperit apartamentele Promenada Studios, mai exact studiouri în regim hotelier Brașov.

Lux și bun gust

Eu le-am văzut pozele pe site, dar cum am o coastă împrumutată tocmai de la Toma Necredinciosu’, m-am dus să mă conving. Apartamentele se află într-un bloc nou, aproape de Coresi, lucru care m-a bucurat enorm. E liniște și ai un sentiment de intimitate, apropierea de mall fiind ca bomboana pe colivă.

Fiind un bloc nou, te simți binevenit de la intrare, din casa scării. Intrarea în apartament se face cu cartelă, nu cu cheie. Încă de la primii pași, apartamentul te încânta prin design și calitatea obiectelor folosite. Nici nu știi unde să te uiți prima dată.
Aici sigur este mâna unui designer de interior, îmi dau seama după culori, după obiectele de mobilier, după nuanța lemnlui sau textura tapetului.

Electocasnice hi-tech în bucătărie

Nu cred că se vor omorî prietenii mei cu gătitul, dar eu una nu am așa ceva acasă și îmi doresc. Nu știu câți dintre clienți folosesc plita și cumptorul, dar pentru cei care vor să își gătească ceva în casă, în bucătărie se găsesc toate cele necesare, ba chiar mai mult. Ai cafetieră, ai cană termică, ai vase și ustensile de cea mai bună calitate. Aproape că îți e milă să le folosești.

Camera este open space și ai, pe lângă canapeaua soft, un birou de la care poți lucre oricând. Insula care desparte elegant bucătăria de living, este un mare televizor. Totul este la superlativ.

Dormitor cu parfum de somn ușor

Știi ce nu suport eu la cele mai multe hoteluri? Paturile! Sunt mici și , de cele mai multe ori, au saltelele uzate. La Promenada Studios totul este nou, camerele au început să fie închiriate în regim hotelier în urmă cu câteva luni.
Lenjeria de pat este albă și miroase a proaspăt spălat. Pernele par confortabile, deși nu le-am testat. Draperiile sunt opace, tapetul de bun gust și lumina poate fi reglată.

Baie mare cu produse de igienă

Știți prospapele moi, halatele și papucii de unică folosință de la hoteluri? Sunt și aici, ambalate frumos și așezate elegant. Încă o bilă albă îi dau acestui studio destinat cazării în regim hotelier pentru produsele de igienă din baie. Nici la hoteluri de 4 stele nu am întâlnit o gamă de produse de îngrijire de calitate superioară.

Îmi place totul! Sincer, i-aș lasă pe prietenii mei să stea la mine și eu m-aș muta câteva zile într-unul din apartamentele închiriate în regim hotelier Promenada Studios.

Daca unii dintre noi au intrat intr-un concediu prelungit, altii, pe fondul prezentei virusului pandemic, au muncit mai mult decat oricand si este firesc sa simta nevoia unei pauze, al unui concediu fara a se limita la propriul apartament. Nu stiu in ce masura turismul are portile deschise dar stiu o solutie sigura: inchiriere autorulota Brasov.

Daca locuiesti intr-un oras la munte nu inseamna ca esti in concediu. Oricat de minunat ar fi Brasovul de sarbatori sau in timpul anului, simti nevoia sa evadezi, sa pleci o perioada, sa descoperi un colt de rai uitat de lume sau sa te retragi undeva unde la orele 11 sa nu fii nevoit sa tragi zavoarele.

Eu am descoperit ca pot avea libertatea de a petrece un concediu alaturi de familie daca apelez la o firma care sa imi ofere servicii de inchiriere autorulota Brasov, servicii de calitate si extinse, facilitati multiple si preturi de Romania, nu de Europa.

Care sunt avantajele serviciilor de inchiriere autorulota Brasov?

1. Libertatea de miscare
Daca inchiriezi o autorulota, poti petrece concediul departe de casa si izolat in acelasi timp. Poti campa la marginea unei paduri sau pe malul unui lac si te poti reconecta cu natura, cu cerul si pamantul si nu in ultimul rand, cu familia pe care cu siguranta ai neglijat-o putin din cauza timpului scurt petrecut impreuna.

2. Siguranta
Acum, mai mult decat oricand, datorita numarului tot mai mare de imbolnaviri vrei sa fii in siguranta. Poti campa intr-un loc izolat, departe de orice “picior de om”, fara a fi nevoit sa parcurgi distante mari fata de Brasov.
Daca tot vorbim despre siguranta, permite-mi sa te asigur, din proprie experienta, ca dupa fiecare serviciu de inchiriere autorulota, aceasta este igienizata temeinic, tocmai pentru a oferi siguranta impotriva colectarii de virusuri si bacterii.

3. Facilitati
Daca te numeri printre cei care au nevoie de caldura, curent, de baie si bucatarie cu apa calda, poti sta linistit, vei avea parte de ele 🙂 Vei avea si smart TV pentru emisiunile preferate, frigider si tot ce inseamna o bucatarie echipata modern, doar ca la dimensiuni mai mici. Inchipuie-ti ca ai facut rezervare la un mini hotel cu servicii de self catering accommodation.

Daca vrei sa-ti surprinzi iubita, apeleaza la servicii de inchiriere autorulota Brasov. Ai grija sa pui in frigider cate ceva de ale gurii, un vin bun si cateva dulciuri, fructe si inghetata. Nu va trebuie multe, puteti campa sau opri oriunde are voie si un autoturism, puteti chiar sa va faceti aprovizionarea de la un supermarket aflat in drumurile voastre.

4. Fara program
Un lucru care pe mine ma irita putin la hoteluri si pensiuni este programul. Nu imi plac vacantele in care cineva imi face program de masa sau pentru alte activitati. Vreau sa ma trezesc cand am chef, sa mananc cand am chef si sa imi fac bagajele la plecare fara sa bata cineva la usa mea in ideea in care vrea sa se apuce de curatenie pentru urmatorii turisti cazati.

5. Fara noaptea de Revelion la fereastra
Nu stiu sincer cum va fi noaptea dintre ani. Mai sunt cateva zile pana atunci si lucrurile nu se anunta prea incurajator. Multi dintre noi vom sarbatori in familie, fara uratori, fara vizite la cei dragi, fara prieteni. Ma intristez la simplul gand, nici nu imi mai vine sa scriu.

Daca nu vrei sa fii printre cei care se vor zgai la cer pentru a vedea artificiile, daca nu vrei sa te numeri printre cei care isi vor lipi nasurile de fereastra rece si vor inchina un pahar de sampanie privind la vecinii de vis a vis, fugi in natura. Apeleaza la servicii de inchiriere autorulota Brasov si petrece altfel mini-vacanta de sarbatori. Sper din tot sufletul sa gasesti o autorulota de inchiriat, sunt convinsa ca nu sunt singura care s-a gandit la aceasta posibilitate.

In incheiere nu-mi ramane decat sa iti urez un an mai bun, mai frumos si cu rezultate negative la teste ;).

Acum, mai mult decât oricând cred că ai conștientizat cât de important este să ai un apartament cu 3 camere în Brașov. Punând de cele mai multe ori cheltuielile pentru întreținere deasupra confortului, sau diferența de preț dintre 2 și 3 camere, mulți dintre oamenii aflați în căutarea unui apartament s-au îndreptat către cele cu 2 camere. Până în martie, când mulți dintre noi am fost nevoiți să lucrăm de acasă, nu am înțeles cât de util ar fi fost să avem un apartament cu 3 camere.

Apartamente 3 camere Brașov finalizate și gata de mutare

În contextual pandemiei cu care ne confruntăm acum, o cameră este sală de clasă și o cameră a devenit birou. Dacă ai 2 copii, atunci biroul tău se mută în bucătărie. Mai în glumă, mai în serios, cred că o camera în plus este mai mult decât utilă.

Dacă vorbim însă de apartamente noi, cheltuielile de întreținere de la 2 camere la 3 camere sunt nesemnificative. Nu e târziu să faci pasul nici acum, deja sunt zvonuri că în curând vom lucra iar de acasă. O să zici că multe apartamente se vând în stadiu de proiect și că până te vei muta se va termina și nebunia asta. Ei bine, eu știu din surse sigure că există apartamente cu 3 camere finalizate în Brașov, numai bune să te muți în ele.

Ce dezvoltator imobiliar mai are disponibile pe piața imobiliară apartamente noi cu 3 camere Brașov? Mosaic Residence este cel care îți poate pune la dispoziție apartamente cu 3 camere finalizate chiar în vecinătatea mall-ului Coresi. Și nu orice fel de apartamente, ci unele spațioase, bine compartimentate și izolate pentru cele 5-6 luni de iarnă, câte sunt de obicei în Brașov.

Credibilitatea dezvoltatorului imobiliar trage la cântar

Mosaic Residence nu este la primul bloc construit, așa că, dacă ai nevoie de feedback, ai de unde să-l obții. În plus, apartamentele sunt finisate cu tot ce este mai bun în materie de parchet, gresie, faianță, tâmplărie PVC, uși sau obiecte sanitare. Calitatea nu este doar un cuvânt, ea se vede în materialele folosite și se simte atunci când vine vorba de confort.

Cei mai mulți dintre cunoscuții mei s-au mutat în noile blocuri de lângă Coresi, unii chiar în apartamente construite de Mosaic Residence. Mi-ar fi spus dacă ar fi întâmpinat vreo neplăcere… Dacă vrei și tu să faci acest pas, achiziționează un apartament nou cu 3 camere Brașov, finalizat și finisat, adică la cheie. Lasă în urmă și fără nici un regret micul apartament constuit în “anii de glorie” și mută-te într-un apartament spațios, căduros, modern și bine poziționat.

Birou sau dormitor pentru oaspeți, o cameră în plus înseamnă mai mult confort. Ai multiple avantaje la care aș mai adăuga și faptul că nu mai sunt necesare renovări sau intervenții în următorii ani, asta dacă ai ales un apartament nou în Brașov.

Brazi în ghiveci sau brazi tăiați de Craciun? Iată o întrebare care pe care și-o pun cei care nu sunt interesați de brazii de palstic și preferă naturalul.

Deși este noiembrie, în acest an parcă nici Crăciunul nu se anunța cu același avant ca în anii trecuți. Dacă în alți ani vitrinele magazinelor te orbeau și muzica cu tematică îți zgâria urechile înainte de căderea frunzelor, acum, ca efect secundar al pandemiei, e liniște și pace.

Dragii mei, acum, mai mult decât oricând, avem nevoie de Crăciun, avem nevoie de magie, de speranță și de brad împodobit. Dacă nu sunteți adeptii brazilor artificiali, aveți de ales între brazii gata tăiați și cei în ghiveci. Puteți să vă îndreptați către marile magazine sau direct către o pepinieră Brașov.

Brazi tăiați livrați la domiliu

Chiar și cei care nu erau adepții cumpărăturilor online s-au obișnuit deja cu livrările. Nu știu cum e în alte orase, dar în Brașov , Pepiniera Brazi Argintii livrează coniferele gata tăiate, pe mai multe înălțimi și categorii (economic, standard și premium).

Eu sper din toată inima că astfel, tăierile masive de brazi și molizi sunt reduse sau chiar stopate. Mulți vor spune că nici așa nu e bine, că e o risipă și că obiceiul bradului de Crăciun o crimă împotriva naturii. Personal, eu sunt împotriva plasticului, cei mai mulți brazi artificiali sunt confectionati din plastic și cred că sunt un pericol mult mai mare pentru natură. Fără brad Crăciunul ar fi incomplet…

Brazii crescuți în pepiniere cu scopul de a fi tăiați de Crăciun nu afectează natura, nu implică defrișare, tăiere ilegală și nu au legatură cu fauna. Este drept ca nu vor opri peste noapte tăierile ilegale, dar nici folosirea brazilor artificiali nu va avea acest efect, cei care se ocupă cu astfel de „îndeletniciri” nu sunt activi doar de Crăciun și nu sunt focusați doar pe brazi.

Vorbim despre brazi sau conifere crescute fix cu scopul de a fi tăiate în preajma Crăciunului pentru a împodobi casele celor care își doresc să respecte tradițiile. Achiziționând un brad argintiu sau unul obișnuit de la o pepinieră Brașov veți fi siguri de proveniența acestuia și veți susține o aface locală. Este momentul să avem grijă de cei de lângă noi.

De acasă sau de birou, puteți acum să comandați bradul dorit și pepiniera Brașov Brazi Argintii îl va livra GRATUIT în ziua și la ora stabilită.

Brazi în ghiveci pentru Crăciun

De ceva ani încoace, eu cumpăr câte un braduț în ghiveci și apoi, după sărbători, încep să îmi sun prietenii care stau la casă spre a vedea cine vrea sa îl găzduiască într-o curte pentru restul vieții.

Cred ca soluția brazilor în ghiveci împacă pe toata lumea, nu se taie și apoi nu se aruncă nici un brad. Este dezolant peisajul de după sărbători, o multime de brazi stau aruncați pe langă tomberoanele din oraș. Brazii în ghiveci achizitionați de la pepiniere vin și cu garanția că vor putea fi plantați și vor rezista la temeraturile locale.

Eu sper că ne vom bucura de aceste sărbători și că vom avea parte de bucurii, de familie, de prieteni și de tradiții.