AcasăEconomic Salariul minim pe economie va crește începând cu prima zi a lunii octombrie

 Salariul minim pe economie va crește începând cu prima zi a lunii octombrie

- Advertisement -

Salariul minim pe economie va crește începând cu prima zi a lunii octombrie, ajungând la 3.300 de lei (660 de euro) brut lunar, în comparație cu nivelul anterior de 3.000 de lei.

- Advertisement -

Acestă majorare a salariului minim pe economie a fost stabilită prin hotărâre de guvern și va intra în vigoare începând cu 1 octombrie 2023. Această măsură reprezintă o creștere de 10% și va aduce beneficii pentru aproximativ 1,86 milioane de angajați din România. Impactul se va resimți în diverse sectoare economice, cu accent în special asupra domeniilor transporturilor, comerțului și a întreprinderilor mici și mijlocii.

Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului, a explicat această decizie și a subliniat că aproape 1,9 milioane de cetățeni români vor beneficia de această majorare. Majoritatea contractelor de muncă cu salariu minim se regăsesc în industria prelucrătoare, comerț și construcții.

În urma acestei creșteri a salariului minim, salariații care primesc acest nivel salarial vor avea în mână 2.079 de lei net (415 de euro) începând cu luna octombrie din acest an, față de suma anterioară de 1.898 de lei net (380 de euro).

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!
- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov

COMENTARII RECENTE