AcasăEconomicCare sunt principalele taxe şi impozite care vor fi majorate. Modificările vor...

Care sunt principalele taxe şi impozite care vor fi majorate. Modificările vor fi operate de la 1 octombrie

- Advertisement -

Liderii coaliţiei PSD-PNL au decis principalele măsuri fiscale pentru acoperirea deficitului bugetar, au declarat pentru G4Media surse politice. Măsurile vor fi introduse prin ordonanţă de urgenţă şi se vor aplica în două trepte: unele de la 1 octombrie, altele de la 1 ianuarie 2024.

- Advertisement -

Pachetul fiscal are scopul de a acoperi o gaură suplimentară la buget, peste deficitul bugetar de 4,4% din PIB asumat prin legea bugetului. Oficial, deficitul suplimentar la buget a fost de 9 miliarde lei doar în primele cinci luni ale anului, adică diferenţa dintre programul de încasări al ANAF şi încasările efective. Lideri politici din coaliţie au vorbit însă de un deficit suplimentar de 20 de miliarde lei în prima jumătate a anului.

Deciziile au fost luate într-o şedinţă desfăşurată luni şi la care au participat Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă, Marcel Boloş (ministrul Finanţelor), Adrian Câciu (ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene) şi alţi lideri PSD şi PNL.

Tăierile de cheltuieli asumate de coaliţia PSD-PNL:

- Advertisement -

-desfiinţarea a circa 200 de mii de posturi neocupate de la stat. Economiile vin din eliminarea bugetării acestor -posturi, dispariţia naturală a unor posturi de conducere de rang inferior şi dispariţia cheltuielilor cu mobilierul, maşinile de serviciu, telefoane etc.
-renunţarea la unele garanţii de stat pentru companiile de stat
-renunţarea la unele cheltuieli minore în ministere

Coaliţia nu şi-a asumat o reformă a administraţiei publice centrale şi locale în plin an pre-electoral.

Creşteri de taxe şi impozite (venituri la buget):
-Dispariţia cotei de TVA de 5%, care se aplica acum unor produse şi servicii precum manualele, publicaţiile, serviciile hoteliere, casele cu suprafeţe mai mici de 120 mp. Trecerea acestora la cotă de impozitare de 9%
-Păstrarea a doar două cote de TVA: 19% pentru majoritatea bunurilor şi serviciilor, şi 9% pentru mâncare, mâncarea pentru animale, medicamente, dispozitive medicale. Nu e clar în acest moment dacă pentru mâncarea din restaurante TVA va rămâne la 9% sau va creşte la 19%
-muncitorii din construcţii şi agricultură vor plăti contribuţiile la sănătate, adică 10% din venitul brut. Ei erau scutiţi în acest moment de această contribuţie
-scutirea de plata impozitului pentru angajaţii din IT va fi valabilă doar pentru veniturile sub un anume plafon, care urmează să fie stabilit. Veniturile peste acel plafon vor fi impozitate cu 10%
-introducerea unui impozit nou de 1% pentru clădirile rezidenţiale care cumulat depăşesc valoarea de 500 de mii de euro
-microîntreprinderile vor fi impozitate cu 1% din cifra de afaceri dacă cifra de afaceri e sub un anumit prag (de 300.000 de euro, dar e posibil să se modifice) şi cu 3% pentru o cifră de afaceri cuprinsă între acest prag şi ––-plafonul actual de 500.000 de euro
– creşteri de accize la tutun şi alcool
Decizia finală asupra pachetului fiscal urmează să fie luată în această săptămână, într-o nouă şedinţă a liderilor coaliţiei, apoi adoptată de guvern printr-o ordonanţă de urgenţă.

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!
- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov

COMENTARII RECENTE