15.2 C
Braşov
AcasăCititoriINTERVIU Luminița Florea, Philip Morris: Investiția în formarea profesională e obligatorie

INTERVIU Luminița Florea, Philip Morris: Investiția în formarea profesională e obligatorie

1. Cum a fost afectat procesul de recrutare în ultimii 2 ani? Ce dificultăți ați întâmpinat?

- Advertisement -

Piața muncii este într-o schimbare continuă, însă ultimii doi ani au venit cu provocări suplimentare pe care le-am simțit cu toții. Din fericire, lucrurile s-au pus în mișcare destul de repede în mediul online: am reușit să ne adaptăm atât activitatea de zi cu zi, acolo unde a fost posibil, evident, cât și procesele de recrutare.

Interviurile cu candidații le-am susținut prin intermediul platformei Microsoft Teams. Deși are dezavantaje, acest tip de comunicare ne-a ajutat pe toți cei implicați să economisim timp. Totuși, translatarea exclusivă în mediul online a procesului de recrutare aduce o limitare în comunicarea și interacțiunea cu viitorul coleg. Din acest motiv, pentru anumite funcții cheie, am preferat ca interviurile finale să le facem în persoană, evident cu respectarea tuturor restricțiilor și reglementărilor existente în momentul respectiv.

Provocarea cea mai mare am resimțit-o în zona de onboarding, integrare a noilor angajați. Este mai dificil să pregătești un om și să îl integrezi în cultura organizațională de la distanță. Am simțit această provocare și noi, Departamentul People & Culture, și colegii mai vechi, dar mai ales colegii noi. Dacă înainte ne întâlneam la birou, aveam discuții față în față din care ne dădeam seama cum ar putea relaționa și reacționa noua colegă sau noul coleg în diverse situații, acum am fost limitați la discuții în mediul virtual în care încercam să creăm o legătură și să obținem reacțiile pe care ni le doream. A fost un test atât pentru noi, cât și pentru candidați și noii colegi, test pe care aș putea spune că l-am trecut cu bine.

- Advertisement -

2. Digitalizarea accelerată de la începutul pandemiei v-a afectat într-un fel activitatea?

Aș zice mai degrabă că ne-a încurajat să ne adaptăm la noile nevoi și să evoluăm. Au fost situații în care digitalizarea nu a fost deloc un obstacol, ci mai degrabă un mecanism de optimizare pentru multe dintre activitățile noastre, inclusiv cele de resurse umane. Digitalizarea a fost un factor determinant în noua situație pentru colegii din vânzări sau marketing, dar nu a avut un impact negativ, ci dimpotrivă a grăbit planuri care existau deja la nivelul Philip Morris International și care ar fi durat mai mult timp să fie implementate. La toate nivelurile, în toate departamentele, colegii mei au făcut o treabă extraordinară.

3. Ce strategie urmează Philip Morris România pentru a atrage candidații cei mai compatibili cu postul?

Ne dorim să aducem un suflu nou și expertiză diversă în companie. Colegii pe care îi căutăm trebuie să aibă aptitudinile necesare pentru postul pentru care recrutăm, dar și să se integreze bine în echipă și să relaționeze ușor în exteriorul ei, să fie deschiși la nou, adaptabili și agili. Încercăm să folosim instrumente de recrutare diferite pentru fiecare poziție și căutăm omul potrivit pentru poziția din care poate crește și din care poate contribui la maximum la misiunea companiei.

Nu este întotdeauna un proces ușor, iar una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm este identificarea candidaților care au profilul potrivit, atât în ceea ce privește abilitățile soft, cât și expertiza și cunoștințele. Au existat multe cazuri când am luat o decizie de angajare bazată mai degrabă pe potențialul de dezvoltare a candidatului și deschiderea spre învățare decât pe experiență.

În condițiile în care România a înregistrat un declin de 1% al angajărilor pe sectorul productiv, creșterea de 7% pe an a numărului de angajați ai Philip Morris International în România este dovada că toate demersurile noastre de atragere a candidaților valoroși sunt extrem de eficiente. În 2016-2021, numărul angajaților PMI în România a crescut de la 858 la 1.178 de angajați.

4. Ce metode utilizați pentru a atrage oameni competenți în companie și ce face ca să-i păstreze pe top performeri?

Suntem foarte conștienți de faptul că nu poți să faci performanță decât dacă investești în cei mai buni oameni din domeniul în care activezi. Pe lângă pachetele salariale atractive, avem pachete de beneficii care nu doar recompensează rezultatele, ci îi și stimulează pe oamenii noștri să crească și să se dezvolte continuu.

Fac o paranteză pentru a menționa faptul că, în 2020, salariul mediu brut în cadrul Philip Morris România, era de 1,7 ori mai mare decât salariul mediu brut pe economie. Dorim să oferim un loc de muncă care să fie atractiv pentru angajați și în care aceștia să poată să se dezvolte, atât la nivel personal, cât și profesional, și să aibă cariere de care să fie mulțumiți și care să îi provoace. Atragem oameni noi în companie prin oportunitățile pe care le oferim și prin mediul de lucru. În Philip Morris România, ne încurajăm colegii să aibă încredere în ei și să ia decizii pe cont propriu. Ținem cont de ideile lor și le implementăm. Suntem una dintre puținele companii din România care încurajează oamenii, în special cei care tocmai își încep cariera, să-și descopere pasiunile și interesele în diferite domenii.

5. Care este profilul candidatului ideal pe care vi-l doriți în organizație?

Suntem o companie care promovează diversitatea și incluziunea din toate punctele de vedere, atât profesional, cât și social și cultural. Căutăm personalități dinamice, deschise la nou și la provocări, energice, adaptabile și flexibile, proactive, pregătite să se dedice misiunii ambițioase de a construi un viitor fără fum.

6. Care sunt canalele pe care Philip Morris România le folosește în procesul de recrutare?

Pe lângă canalele clasice de recrutare, am dezvoltat și instrumente proprii pentru identificarea și atragerea talentelor. Folosim LinkedIn, dar și programul internațional al Philip Morris, INKOMPASS, site-ul PMI Careers, site-uri locale de recrutare (Best Jobs, E-Jobs, Hipo), agenții de recrutare, social media, dar și recomandări de la angajați, în funcție de poziția și departamentul pentru care angajăm.

Oferim oportunități de învățare și chiar angajare și studenților sau proaspăt absolvenților. Numărul internilor PMI în România aproape s-a triplat, iar în ultimii 3 ani, 99 dintre ei au fost angajați. Ca pondere din numărul total anual de angajări, asta reprezintă 12% în 2019, 25% în 2020 și 22% în 2021.

7. Cât de necesară este investiția în formarea profesională a angajaților?

Pentru o companie care-și dorește să crească în permanență, investiția în formarea profesională e obligatorie. Iar asta nu e doar o afirmație de principiu, ci e confirmată de cifre. În ultimii ani, numărul angajaților noștri din România care au participat la cursuri de pregătire și formare a crescut cu aproape 40%.

8. Compania deține mai multe certificări importante în domeniul resurselor umane. Care sunt acestea și cât de importante sunt pentru angajați, dar și pentru candidați?

Angajamentul PMI față de toți angajații săi de a crea un mediu de lucru plăcut, dar și divers și incluziv, a fost recunoscut prin certificarea ca Angajator de Top / Top Employer, obținută pentru al optulea an în România în 2022. În cadrul Philip Morris România, femeile câștigă cu 13% mai mult decât bărbații – aceasta reprezintă o diferență clară față de situația înregistrată la nivel național, unde femeile câștigă cu 2% mai puțin decât bărbații. Angajamentul companiei de a elimina diferențele de salarizare în funcție de gen a fost confirmat de certificarea independentă privind salarizarea egală, realizată de Fundația EQUAL-SALARY, obținută recent.

9. Care este impactul activității companiei în România la nivel de resurse umane?

În ultimii ani, Philip Morris International, prin cele două entități prin care operează în România divizia de producție și cea comercială, este și un angajator major, nu doar un contribuabil important la bugetul de stat. Aproape jumătate dintre angajații din industria tutunului din România lucrează pentru PMI. Este remarcabilă și ponderea importantă a companiei în forța de muncă angajată în industrie la nivel local. Fabrica din Otopeni angajează aproape 3% din forța totală de muncă angajată în industrie din județul Ilfov, unul dintre cele mai importante centre economice din țara noastră.

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov
EVOLUEAZA IN CARIERA – CRESTEREA NIVELULUI DE COMPETENTE IN RANDUL ANGAJATILOR!

COMENTARII RECENTE

Dan POPESCU COLIBASI on Românii nu mai vor copii