19.7 C
Braşov
AcasăCititori(P) Clătite cu ”eleganță” franțuzească, la Brașov!

(P) Clătite cu ”eleganță” franțuzească, la Brașov!

Maison des Crepes este un brand 100% românesc și a luat naștere acum 6 ani, fiind o locație full-service, cu personalitate și eleganță franțuzească. Conceptul Maison des Crepes se distinge prin design-ul chic al locației, prin ambianță și preparate spectaculoase, care asigură o experiență culinară completă și remarcabilă, indiferent că vorbim de un fel principal de mâncare sau de desert. Zecile de combinații de crepes și pancakes, sărate sau dulci, sunt asociate impecabil cu o selecție de produse complementare, produse gluten free, sugar free, dar și vegane, chiar și baby friendly, oferind astfel un meniu variat, foarte apreciat de toate generațiile, potrivit pentru ieșirile în oraș în familie, întâlniri de business sau socializare cu prietenii, în orice moment al zilei. Am discutat cu Valentin Strugaru, founder Maison des Crepes, despre clătite și afaceri …în Brașov!

- Advertisement -

Reporter: Un restaurant de…clătite? De ce?

Valentin Strugaru: Am ales să punem clătitele în restaurantul nostru, pentru că vorbim aici despre cel mai iubit desert din lume, pentru că vorbim despre gustul copilăriei noastre și pentru că varietatea este infinită. Noi am cunoscut succesul datorită clătitelor și clătitele au renăscut și căpătat alt sens datorită nouă: perfect match. În plus, credem mult în conceptele nișate, care prind tot mai multă amploare. 

Rep: De unde a apărut ideea Maison des Crepes?

- Advertisement -

Valentin Strugaru: Ideea Maison des Crepes a venit ca o extensie firească a dezvoltării mele; lucrez în industrie de 16 ani și am visat momentul când voi avea restaurantul propriu mult timp. Ideea în sine a venit de la soția mea. Inițial, mi-era frică șă merg pe nișă, dar după discuții lungi și schimb de argumente, am fost convins că ideea ei, împreună cu pasiunea mea pentru bucătărie și restaurant, vor da un concept de succes. 

Rep: Sunt multe chioșcuri, în zone centrale, oamenii au, la alegere, suficiente variante pentru un astfel de desert. De ce ar sta clientul la masă pentru o clătită? Ce este diferit la Maison des Crepes?

Valentin Strugaru: La Maison des Crepes am înțeles încă de la început că este vorba de o experiență completă și am creat astfel un loc chic, cu iz parizian, care te poartă pe străzile Parisului, atât prin design, cât și prin clătitele duse la nivel de artă. Gustul, muzica, mirosul clătitelor, felul în care sunt prezentate și plaiting-ul; toate astea au făcut ca Maison des Crepes să fie mult mai mult decât un chioșc, să fie un brand.

Rep: Sunt și altfel de deserturi în portofoliu? Se poate compara acest concept cu vechea cofetărie?

Valentin Strugaru: Haide să ne raportăm la clătită ca la o bază pe care o putem umple cu absolut tot ce vrem noi. De fapt, creativitatea, curajul și experiența au dus clătitele la rang de artă. Ganaj bătut de ciocolată albă, cu pastă de trandafiri, cremă de mascarpone, mousse de cappuccino, Christmas pudding, caramel sărat, sosuri flambate; toate astea au strâns parcă toate cofetăriile din lume într-un singur loc: Maison des Crepes.

Rep: Ce alte produse  găsim în meniu, în afară de clasicele clătite  dulci?

Valentin Strugaru: Ne-am dorit încă de la început să ieșim din tiparele clasice, așa că pe lângă combinațiile dulci, am adus numeroase preparate sărate, nemaiîntâlnite în clătite, dar și preparate celebre în lume (cum ar fi Galette). 

Rep: Care sunt cele mai sofisticate ingrediente folosite?

Valentin Strugaru: Frișca, pe care o batem din smântâna naturală, ciocolată, fructele proaspete, vită maturată, creveți, confit de rață. În schimb, noi credem cu tărie ca un preparat sofisticat se face cu ingrediente simple; gustul desăvârșit vine din preparate naturale, proaspete și atent gătite.

Rep: Câte restaurante Maison des Crepes sunt în acest moment funcționale în România?

Valentin Strugaru: În acest moment, în România, sunt funcționale 6 restaurante Maison des Crepes. 

Rep: De ce Brașov? Cine este francizatul din Brașov?

Valentin Strugaru: Atunci când ne alegem partenerul suntem foarte atenți. Oana Trandafir este un antreprenor tânăr cu experiență în zona de business și de franciză, pe care am cunoscut-o prin intermediul Ralucăi Stanciu, partenerul nostru strategic, care se ocupă exclusiv de dezvoltarea rețelei de franciză la nivel național. Este un parteneriat construit în timp, bazat pe încredere și cu rezultate, ceea ce se reflectă și în relația cu Oana, care s-a identificat perfect cu valorile brandului nostru. Credem în parteneriate puternice, pe termen lung, cu oameni care au aceleași valori ca noi. 
Brașovul este un oraș extraordinar, care a dovedit iarăși că este într-o continuă modernizare, fața lui devenind mai frumoasă și mai ofertantă de la an la an. Brașovenii sunt oameni cu o bogată cultura culinară, care apreciază gustul bun și caută experiențe culinare desăvârșite.

Rep: Cum ați luat decizia de a franciza, având în vedere complexitatea procedurii de francizare? 

Valentin Strugaru: Ideea de dezvoltare a rețelei de franciză am luat-o împreună cu partenerul nostru, Dragoș Petrescu, președintele grupului City Grill. Cunoaștem foarte bine complexitatea și implicarea operatională într-o rețea de franciză, dar credem că astăzi  antreprenorii din România sunt mai pregătiți ca oricând  să investească în propria lor franciză.

Rep: De câți bani are nevoie un om de afaceri ca să devină partener francizat?

Valentin Strugaru: Investiția într-un restaurant MdC cuprinde mai multe părți; în prima parte vorbim de o taxă de intrare în franciză care variază între  12.000-15.000 de euro. Mergem în etapa următoare, în care închiriem spațiul și în baza proiectului începem lucrările de amenajare, aici costul variază și poate ajunge până la 30-40.000 de euro. După amenajare, mergem în zona de echipamente și mobilier, unde utilarea completă a barului și a bucătăriei costă aproximativ 40.000 de euro, iar mobilarea 15-20.000 de euro. Astfel investiția se ridică la 80-120.000 de euro. 

Rep: Câți angajați sunt necesari într-o restaurant Maison des Crepes, ca să funcționeze la standardele brandului?

Valentin Strugaru : Bineînțeles că absolut totul este calibrat și dimensionat la mărimea restaurantului. Unul dintre marele avantaje de a fi parte dintr-o rețea de franciză, este că deții un business granulat, spart în piese mici, astfel încât politica de reducere de costuri presupune să fie de o eficiență maximă. Referitor la labour cost, bugetăm 25-30 de procente din cifra de afaceri, cu un număr de aproximativ de 10-13 colegi. 

Rep: Cine furnizează ingredientele către francizori? 

Valentin Strugaru: Rețeaua de franciza MdC are un grup de furnizori care au devenit parteneri strategici și cu care avem negociate condiții comerciale foarte bune, care se aplică direct francizatului, astfel încât să creăm pentru acesta un mediu cât mai confortabil. 

Rep: Cine și cum îi verifică pe francizați dacă respectă standardele francizei Maison des Crepes?

Valentin Strugaru: Pentru a atinge standardele de franciză, echipa francizatului trece prin-un program de training prin Academia MdC, iar după deschidere, menținem standardele ridicate prin vizite de tip audit, care ne ajută sa scanăm detaliat toate sectoarele din restaurant; siguranța alimentelor, curățenia, experiența clienților și calitatea preparatelor. Aceste vizite nu fac decât să ajute restaurantul să funcționeze la standardele cele mai înalte; lor li se alătură și vizita de tip mistery shopper.

Rep: Care este cifra de afaceri estimată pentru un francizat în primul an de activitate la Brașov, dacă are o locație ”cu vad comercial”?

Valentin Strugaru: Pentru o locație cu vad comercial, obiectivul este de a depăși o cifră de afaceri de peste 50.000 de euro/lună. 

Rep: Cum arată  primele 3 luni de activitate a francizei din Brașov și care sunt așteptările?

Valentin Strugaru: Lucrurile arată foarte bine, iar indicatorii pe care îi urmărim sunt directionați către zilele cu vânzare maximă. Restaurantul este foarte frumos amenajat, totul arată bine, iar produsele și experiența sunt pe măsură.

Rep: Câte francize sunt disponibile?

Valentin Strugaru: Pentru Brașov, au fost gândite 2 restaurante MdC și în viitorul apropiat ne organizăm să deschidem al doilea restaurant. 

Rep: Care este relația de afaceri cu City Grill? 

Valentin Strugaru: Între Maison des Crepes și grupul City Grill s-a format o frumoasă relație bazată pe încredere, planuri de dezvoltare și experiența vastă a grupului CG, precum și creativitatea și apetitul pentru dezvoltare și inovație ale brand-ului Maison des Crepes. Parteneriatul s-a încheiat în urmă cu aproximativ 1 an jumătate, printr-o achiziție de acțiuni, care îmi oferă în continuare poziția de acționar majoritar și președinte al companiei, bineînțeles bucurându-mă de tot sprijinul din partea partenerului meu, Dragoș Petrescu.

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov
EVOLUEAZA IN CARIERA – CRESTEREA NIVELULUI DE COMPETENTE IN RANDUL ANGAJATILOR!

COMENTARII RECENTE