19.7 C
Braşov
AcasăStiri BrasovPrimii din România! Gata cu hârțogăreala la Consiliul Județean Brașov

Primii din România! Gata cu hârțogăreala la Consiliul Județean Brașov

l Aproape totul este digitalizat

- Advertisement -

Consiliul Județean Brașov este prima instituție de acest gen din România care este digitalizată. Încă înainte de începerea pandemiei, conducerea județului și-a propus să faciliteze accesul cetățenilor la serviciile oferite de Consiliul Județean, să ușureze munca angajaților și să reducă birocrația. Încă de dinaintea apariției pandemiei de SARS-COV-2, CJ Braşov a început demersurile pentru implementarea unei soluții de digitalizare administrativă la nivel local. După ce sistemul informatic a fost achiziționat, s-au desfăşurat sesiunile de instruire cu angajații CJ. Sistemul oferă o abordare integrată, respectiv eliminarea într-o proporţie cât mai mare cu putinţă a documentelor pe hârtie, precum şi identitate electronică certificată, circuit electronic al documentelor, semnătură electronică, arhivă electronică – toate cu stocare în cloud (inclusiv semnătură electronică în cloud), ceea ce va duce la posibilitatea folosirii acestuia fără constrângeri legate de situarea geografică, fiind necesară doar o conexiune la internet.
„Am încheiat un proiect început în anul 2019 care prevedea strategia județului Brașov până în anul 2030 și planul strategic până în anul 2023; un alt aspect extrem de important pe care l-am avut în vedere în cadrul acestui proiect a fost digitalizarea Consiliului Județean Brașov. În felul acesta am devenit primul consiliu judetean digitalizat din România”, a explicat președintele CJ Brașov, Adrian Veștea .
Soluția implementată are o abordare orientată către utilizatori, practic pornindu-se de la cunoștințele existente ale beneficiarilor în proiectarea sistemului, în contrast cu abordarea obișnuită în care informaticienii proiectează un sistem care necesită manuale de utilizare stufoase și greoaie. Pentru folosirea sistemului, utilizatorii trebuie să fie familiarizaţi cu email-ul și cu platforme de mesagerie socială (ceea ce majoritatea știu deja – respectiv outlook, gmail, yahoo, whatsapp, messenger etc). Un alt avantaj al sistemului este acela că înrolarea utilizatorilor persoane fizice și juridice private este gratuită, ceea ce va facilita transparența și viteza de comunicare în relația cu Consiliul Judeţean Braşov. Astfel, pot avea acces la serviciile oferite de Consiliul Județean Brașov nu numai cetățenii aflați în municipiul sau județul nostru, ci chiar și cei care sunt, la un moment dat, în străinătate. Aceasta înseamnă, în primul rând, mai mult timp câștigat de cetățeni. Managerul proiectului, Petru Nechifor Moraru, a explicat că proiectul de la Brașov are două componente: „O componentă o reprezintă strategia de dezvoltare durabilă Orizont 2030. A doua componentă este cea de digitalizare. Sistemul informatic pe care Consiliul Județean Brașov l-a implementat este la nivelul standardelor internaționale”.
Actualul context pandemic a accelerat nevoia de adaptare a instituțiilor publice și de transformare a proceselor administrative, dar trebuie remarcat faptul că și fără pandemie digitalizarea este inevitabilă și ireversibilă.
.Proiectul „Îmbunătățirea procesului decizional și reducerea birocrației la nivelul Consiliului Județean Brașov”, cu o valoare totală de 3.750.775,47 lei, din care 3.657.759,96 lei este valoarea cofinanțării UE, asigurată prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, a fost implementat de CJ Brașov în parteneriat cu Agenția de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov.

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

2 COMENTARII

  1. Felicitari! poate domnul Petru Nechifor Moraru influenteaza si Primaria Brasov ca sa le faca un „upgrade” de neuroni ca au ramas „traditionali”.Am incercat sa-i inspir in aceasta directie insa au rezistat cu succes
    prin proiectul 1065/2020 2020 cu titlul fluidizarea transferului petitilor…
    Nota comisiei tehnice
    Sistemul informatic al Municipiului Brasov este unul performant care prezinta toate facilitatile necesare pentru solutionarea documentelor
    reluat subiectul in 2021 cu proiectul 53
    Fluidizarea transferului petitilor intre servicii in cadrul primariei ver.2021
    https://primariabrasovenilor.ro/budgets/2/investments/53
    Nota comisiei tehnice:” Acest proiect nu este realizabil”

    deci „Case close!” vorba chestorului Soric

  2. Felicitari! poate domnul Petru Nechifor Moraru influenteaza si Primaria Brasov ca sa le faca un „upgrade”de neuroni ca au ramas „traditionali”.Am incercat sa-i inspir in aceasta directie insa au rezistat cu succes
    prin proiectul 1065/2020 2020 cu titlul fluidizarea transferului petitilor…
    Nota comisiei tehnice
    Sistemul informatic al Municipiului Brasov este unul performant care prezinta toate facilitatile necesare pentru solutionarea documentelor
    reluat subiectul in 2021 cu proiectul 53
    Fluidizarea transferului petitilor intre servicii in cadrul primariei ver.2021
    https://primariabrasovenilor.ro/budgets/2/investments/53
    Nota comisiei tehnice:” Acest proiect nu este realizabil”

    deci „Case close!” vorba chestorului Soric

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov
EVOLUEAZA IN CARIERA – CRESTEREA NIVELULUI DE COMPETENTE IN RANDUL ANGAJATILOR!

COMENTARII RECENTE