23.5 C
Braşov
AcasăStiri BrasovCNAIR a avizat varianta de traseu pentru A13 Bacău - Braşov

CNAIR a avizat varianta de traseu pentru A13 Bacău – Braşov

Autor: M.P.

- Advertisement -

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dat aviz favorabil analizei multicriteriale care va sta la baza stabilirii traseului Autostrăzii 13 Bacău – Braşov. În calcul au fost luate mai luate variantre de traseu, cel mai bun punctaj fiind adunat de Varianta 1, prin Bacău – Poiana Sărată – Oituz – Breţcu – Ozun – Chichiş – Ilieni – Bod – Sânpetru – Braşov. După stabilirea traseului, Autostrada A 13 Bacău – Braşov intră în etapa studiului de fezabilitate, care va fi urmat apoi de licitaţia lucrărilor de execuţie. Costul construcției propriu-zise pentru Autostrada A13 Bacau – Brașov este estimat la 2,4 miliarde de euro. Guvernul a făcut deja primul pas pentru finanțarea execuției, astfel că A13 este inclusă în Programul Operaţional Transporturi 2021 – 2027.

O variantă cu 165 de milioane de euro mai ieftină

Conform documentului de avizare, această variantă, care a obţinut 98,56 de puncte în urma analizei, are mai multe avantaje, printre care şi faptul că are un traseu mai scurt cu 1,7 kilometri faţă de o a doua variantă analizată. În plus, această variantă necesită investigații geotehnice mai reduse şi costuri de construcție mai mici cu 165 milioane de euro, în contextul în care are mai puţine tuneluri, mai puţine interacţiuni cu liniile electrice şi mai puţine poduri, pasaje sau viaducte. În plus, acest traseu este agreat şi de administraţiile publice ale localităţilor pe unde trece, având şi un impact mai redus asupra siturilor Natura 2000 pe care le traversează.

- Advertisement -

Traseu de 162,7 km, cu cele mai grele construcţii pe sectorul Breţcu – Oituz

Din punct de vedere al capacităţilor tehnice, acest traseu al Autostrăzii A13 Bacău – Braşov va avea 162,707 kilometri, în care 25,182 km de poduri, 12,395 km de tuneluri, cinci parcări de scurtă durată, trei centre de întreţinere şi coordonare, trei puncte de sprijin, 14 noduri rutiere, 31,76 de kilometri de drumuri de legătură şi 200 de kilometri de drumuri de întreţinere. Reprezentanţii CNAIR apreciază că Sectorul Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, din punctul de vedere al reliefului, în timp ce porțiunea Brețcu – Oituz este considerată dificilă. Pasul Sohodol, cunoscut de băcăuani drept Dealul „Măgura”, va fi străbătut cu ajutorul tunelurilor.

Urmăriți Monitorul Expres și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Web design Brasov
EVOLUEAZA IN CARIERA – CRESTEREA NIVELULUI DE COMPETENTE IN RANDUL ANGAJATILOR!

COMENTARII RECENTE

Dan POPESCU COLIBASI on Românii nu mai vor copii