-0.7 C
Braşov
AcasăSanatateCum scapi de efectele intoxicației cu cafea

Cum scapi de efectele intoxicației cu cafea

Ai avut o perioadă dificilă la birou, deadline-uri urgente, nopţi pierdute făcând lucruri pe care nu ai timp să le rezolvi în timpul programului de lucru şi cafeaua a fost cea care te-a salvat de fiecare dată. Doar că, după o vreme, o ceaşcă de cafea nu a mai fost suficientă, apoi nici două şi nici nu-ţi mai aminteşti când ai ajuns să bei peste un litru de cafea pe zi. Ce ai observat este faptul că te simţi din ce în ce mai lipsită de energie, deşi cantitatea de cafea se tot măreşte. Vezi mai jos care sunt semnele unei supradoze de cofeină şi ce poţi face pentru a reveni la normal.

Care sunt semnele intoxicaţiei cu cofeină

Oamenii ar trebui să-şi limiteze consumul de cofeină la cel mult 400 de miligrame pe zi, potrivit USFDA. Deși oamenii au o toleranţă diferită faţă de cofeină, probabil că vă veţi simţi destul de rău dacă veți trece peste această cantitate de 400 de miligrame. Şi ca să îţi fie mai simplu să vezi ce înseamnă această cantitate, află că o ceaşcă de cafea are aproximativ 100 de miligrame de cafeină, deci nu ar trebui să bei mai mult de patru ceşti într-o zi. Dacă depăşeşti această cantitate, este posibil să ai o senzaţie de oboseală accentuată, să ai dureri de cap, stări de greaţă, palpitaţii. O supradoză de cofeină, care să cauzeze o intoxicaţie este destul de rară, dar se poate întâmpla atunci când oamenii consumă o cantitate foarte mare de cofeină într-un interval scurt de timp. Ţine cont de faptul că nu doar cafeau are cofeină, ci şi băuturile energizante, cola, ciocolata. Trebuie să mergi la un medic dacă prezinţi oricare dintre aceste simptome de supradoză:
– Confuzie
– Respiraţie dificilă
– Dureri în piept
– Vărsături
– Bătăi ale inimii neregulate şi foarte rapide
– Convulsii
În aceste cazuri extreme, medicii au metode pentru a încerca să scoată cofeina din organism, pentru ca pagubele făcute de aceasta să nu fie ireversibile.

Ce poţi face dacă ai exagerat cu cafeaua

Vestea proastă este că poate dura până la nouă ore şi jumătate pentru ca nivelurile de cofeina din sânge să scadă chiar şi la jumătate. Există însă câteva lucruri destul de eficiente pe care le poţi face. În primul rând, începe să bei apă. Hidratarea corespunzătoare ameliorează simptomele date de excesul de cofeină şi ajută organismul să o elimine mai eficient. Un alt truc de pus în practică este sportul. Dacă faci câteva exerciţii uşoare, cel puţin, organismul va metaboliza mai rapid cafeaua şi va scădea doza de cofeină din sânge. Consumul de alimente cu potasiu sau magneziu (cum ar fi bananele) este, de asemenea, de ajutor. Cofeina îţi elimină potasiul şi magneziul din organism, ceea ce poate provoca tremurul şi neliniştea pe care le simţi atunci când exagerezi cu cafeaua.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE