-2 C
Braşov
AcasăStiri BrasovAeroportul de la Braşov, văzut în reţeaua secundară de aeroporturi, până în...

Aeroportul de la Braşov, văzut în reţeaua secundară de aeroporturi, până în 2030

Autor: M.P.

Ministerul Transporturilor vede, în următoarea perioadă, Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav în reţeaua secundară de aeroporturi din România. Informaţia reiese din proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, lansat în dezbatere publică.

Braşovul, în reţeaua secundară, Sibiul, Iaşiul şi Timişoara, în reţeaua principală

Potrivit documentului, aeroportul de la Ghimbav, aflat în ultima etapă a construirii sale, se regăseşte în reţeaua naţională, însă nu în cea principală, alături de aeroporturile din Timișoara, Iași sau Sibiu, ci în rețeaua secundară, alături de aeroporturile din Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Târgu Mureș, Bacău, Suceava, Tulcea şi Tuzla. „Aeroporturile rețelei secundare au obligația dezvoltării de terminale de pasageri pentru trafic național și internațional și pot dezvolta terminale cargo dacă analizele socio-economice susțin viabilitatea economică a acestora. Aeroporturile rețelei secundare trebuie să aibă asigurată o legătură intermodală”, se arată în documentul lansat de mInisterul Transporturilor în dezbatere publică.

Includerea în reţeaua secundară are impact asupra investiţiilor preconizate la Aeroportul Braşov

Includerea Aeroportului Brașov în rețeaua secundară are impact asupra investițiilor preconizate. Mai exact, în Planul investițional, pentru investiția aeroportuară este prevăzută suma de 2,79 miliarde euro. „Se va derula un studiu detaliat pe fiecare aeroport/aerodrom pentru identificarea obiectivelor individuale de investiții în interiorul fiecărui aeroport/aerodrom. Până la realizarea acestui studiu, la aeroporturile rețelei primare unde nu s-au lansat proiecte de pregătire a investițiilor individuale, volumul investițiilor pentru următorii 10 ani se va limita la 200 mil. EUR cu TVA, cu excepția aeroporturilor din București pentru care nu există limită. Pentru aeroporturile de pe rețeaua secundară aflate în aceeași situație, volumul investițiilor se va limita la 100 mil. EUR cu TVA”, se arată în proiectul planului.
În document se mai arată că pentru proiecte de dezvoltare, siguranță, securitate aeroportuară și neutralitate climatică la Aeroportul Sibiu se vor realiza investiţii duble faţă de Aeroportul Braşov. Mai exact, la Sibiu se pot realiza investiții totale în valoare de 200 milioane euro. Închimb, tot pentru proiecte de dezvoltare, siguranță, securitate aeroportuară și neutralitate climatică, Brașovul se vor putea investi 100 milioane de euro.

1 COMENTARIU

  1. Cred ca Acest Aeroport e gata cand intru in pensie . Aștept din 2013 sa functioneze . Locuiesc in Germania din februarie 2013 si tot la alte aeroporturi trebuie sa merg si apoi sa iau cate un tren spre Miercurea Ciuc sau la Brașov . Tot astept si degeaba

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE