4.8 C
Braşov
AcasăStiri BrasovFabrica gratis de la Bod: Viceprimarul Sebastian Rusu explică de ce PNL...

Fabrica gratis de la Bod: Viceprimarul Sebastian Rusu explică de ce PNL nu a votat pentru achiziţia terenului de la Fabrica de Zahăr

Autor: M.P.

l Rusu: „Braşovul trebuie să se concentreze pe proiecte care contează”

Viceprimarul Sebastian Rusu, a explicat ieri, într-o conferință de presă, de ce, împreună cu colegii său liberali din CL, nu și-a dat acordul pentru cumpărarea unei suprafețe de teren de 30 de hectare, de la Fabrica de Zahăr Bod, așa cum a propus primarul Allen Coliban. Rusu spune că din documentările făcute de colega sa, avocatul Pamela Diaconu, reiese că terenul respectiv are un statut juridic incert, iar PNL nu a vrut să acorde un vot pe principiul „întâi cumpărăm şi apoi vedem noi”.

Rusu spune că terenul de la Bod avea un statut juridic incert

Rusu a declarat că nici el şi nici colegii săi nu au fost dispuşi să voteze, iar ulterior să dea explicaţii Curţii de Conturi. „Conform documentației realizate de Pamela Diaconu, nu este vorba de o suprafață compactă. O parcelă de 10 hectare este separată de o altă parcelă de 20 de hectare, prin alte proprietăți private. Cele 30 de hectare despre care ne-a vorbit primarul nu au acces direct la drum. Acolo sunt niște servituți, obținute de la proprietarii din zonă. Aşa că noi nu puneam porni de la ideea că, întâi cumpărăm, apoi vedem”, a declarat Sebastian Rusu. Acesta a adăugat că nu a avut la dispoziție, nici el, nici colegii săi, un studiu de oportunitate. „Ni s-a dat o oră înainte de ședință, pentru a lua o decizie”, a spus Sebastian Rusu. Asta cu toate că primarul Allen Coliban a declarat de multiple ori că toate documentele necesare luării unei hotărâri au fost puse la mapa consilierilor cu suficient timp înaintea ședințelor.

„Braşovul trebuie să se concentreze pe proiectele care contează”

Viceprimarul Sebastian Rusu a concluzionat ieri că Braşovul ar trebui să se concentreze „pe acele proiecte care contează”, în opinia sa: „Avem pasajul hobanat de la Gară, proiect care stagnează. Pentru acest proiect a fost pregătit un Studiu de fezabilitate. A urmat o dezbatere publică, cu participare redusă, date din care nu se poate extrage o concluzie și nu puteau conduce la luarea unei decizii. Avem regionalul, care stagnează. Au fost tot felul de discuții privind capacitatea, iar acestea au întârziat progresul proiectului. Poate, dacă nu erau toate aceste discuții, se putea obține o finanțare nerambursabilă prin PNRR. Mai este artera de legătură Cărămidăriei – Poiana Brașov. Era o arteră care degreva traficul de pe Drumul Poienii. De asemenea, asigura legătura cu park and ride din Bartolomeu. Lărgirea străzii Institutului – sunt trei variante. Un scenariu prevede un pasaj subteran la calea ferată. Alte două variante presupun două pasaje supraterane. Este nevoie de lărgirea ei, mai ales că se deschide aeroportul și va fi spitalul. Platforma Rulmentul – acolo sunt 2 milioane de lei pentru documentații tehnice. Până în decembrie 2022 trebuie să fie gata documentațiilor, pentru a se obține finanțare europeană pentru execuția lucrărilor”, a spus Sebastian Rusu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE