-1.5 C
Braşov
AcasăCititoriE bine de știut: 9 sfaturi, dacă alergi în sezonul rece

E bine de știut: 9 sfaturi, dacă alergi în sezonul rece

Suntem în prag de iarnă, diminețile sunt foarte reci deja, iar pe munte s-au așternut primele straturi de zăpadă. Iată câteva sfaturi pentru cei care vor să alerge și în această perioadă, chiar dacă mulți dinte cei care fac mișcare dimineața aleg sala pentru zilele reci. Dar, dacă totuși îți dorești să alergi oricât de frig este afară, iată câteva recomandări care te vor ajuta să îți adaptezi antrenamentele la noile condiții meteo.
1. Asigură-te că îți faci încălzirea înainte să ieși în frig și acordă-i mai multă atenție. Alocă măcar 15 minute ca să îți pregătești mușchii și încheieturile pentru a preveni întinderile.
2. Îmbracă-te corespunzător, în funcție de temperatură și condițiile meteo. Evită hainele din bumbac, care rețin umezeala. Încearcă să te îmbraci în straturi: începe cu o bluză de corp, o geacă cu protecție împotriva vântului și colanți. Dacă ești mai friguros sau temperatura e foarte scăzută adaugă un strat intermediar pentru partea superioară (tricou cu mânecă lungă) și o pereche de pantaloni scurți/lungi peste colanți.
3. Acoperă-ți extremitățile! Poartă mănuși și o căciulă, un buff sau o bentiță pentru a diminua suprafața expusă a corpului. Alege o pereche de șosete mai groase pentru un confort termic mărit (recomand cu lână merino).
4. Atunci când te îmbraci pentru o alergare ține cont că în timpul acesteia te vei încălzi, așa că ar trebui să te îmbraci astfel încât la început să simți că îți e puțin frig. În zilele ploioase folosește o geacă impermeabilă pentru alergare. Când achiziționezi o geacă de ploaie ține cont și de respirabilitatea pe care o are. O geacă cu respirabilitate redusă va provoca transpirație în exces.
5. Dacă o să alergi pe zăpadă alege o pereche de pantofi de trail cu aderență mare și folosește o pereche de gaitere dedicate pentru a împiedica pătrunderea zăpezii în pantofi. Dacă zăpada este bătătorită și alunecoasă recomand folosirea unei perechi de crampoane pentru o aderență optimă.
6. Schimbă-te cât mai repede de haine după o alergare afară. Când te oprești din alergat te vei răci rapid, așa că fii pregătit să te schimbi de hainele transpirate imediat după ce ai terminat antrenamentul.
7. Din cauză că ziua e mai scurtă, sunt șanse mari să alergi pe întuneric. O lanternă frontală este esențială în acest caz, iar dacă alergi în locuri cu trafic intens, echipamentul cu elemente reflectorizante te va face mai vizibil.
8. Hidratează-te corespunzător! Chiar dacă nu vei simți nevoia să bei atât de multe lichide ca vara, totuși vei pierde apă prin transpirație. Dacă ai în plan o alergare mai lungă ia cu tine un bidon cu apă sau isotonic.
9. Setează-ți obiective cât mai realiste. Pe timpul iernii e mai greu să faci antrenamente intense sau antrenamente specifice pe munte. Încearcă să fii constant și să ai un volum decent atât cât să îți menții forma fizică la care ai ajuns pe parcursul anului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE