-1.5 C
Braşov
AcasăSanatateStai mult pe scaun? Ai grijă, vei îmbătrâni mai repede

Stai mult pe scaun? Ai grijă, vei îmbătrâni mai repede

Dacă stai mult pe scaun, nu doar că vei avea o digestie îngreunată și dureri de spate. E foarte posibil să îmbătrânești mai repede, arată un nou studiu. Atunci când stai pe scaun pentru perioade îndelungate, nu îți faci rău doar în ceea ce privește metabolismul. Cercetătorii au descoperit că sedentarismul are o influenţă majoră şi asupra vitezei cu care îmbătrânesc celulele din corpul nostru. Un studiu recent arată că persoanele care stau pe scaun timp de 10 sau mai multe ore pe zi, fără ca mai apoi să facă orice fel de mişcare, riscă să îmbătrânească prematur.  Cercetarea a fost făcută de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din California, în cadrul ei fiind implicate 1.500 de femei cu vârste cuprinse între 64 şi 95 de ani.

Stai pe scaun 10 ore sau mai mult? Arăți cu 8 ani mai bătrână!

Cercetătorii au stabilit astfel că în cazul femeilor care stăteau pe scaun 10 sau mai multe ore pe zi şi nu făceau cel puţin 40 de minute de mişcare susţinută zilnic, arată cu opt ani biologici mai în vârstă decât cele care sunt mai puţin sedentare. Femeile care arătau mai bătrâne decât ar fi trebuit la vârsta lor aveau telomerii mai scurţi decât în mod normal, astfel că cromozomii lor se deteriorau mai repede. Telomerii previn deteriorarea cromozomilor. Cu cât aceştia se scurtează, cu atât corpul este mai predispus diferitelor afecţiuni, precum bolile cardiovasculare, diabetul sau cancerul. Scurtarea telomerilor poate fi influenţată şi de obiceiuri precum fumatul sau consumul de alimente nesănătoase care cauzează obezitate.
Studiul nostru arată că sedentarismul conduce la îmbătrânirea mai rapidă a celulelor. Astfel, vârsta cronologică nu se mai potriveşte cu cea biologică. Am observat că femeile care petrec mai mult timp stând pe scaun nu mai aveau probleme cu lungimea telomerilor dacă făceau mişcare cel puţin 30 de minute pe zi, aşa cum este recomandat de specialiştii din întreaga lume. Ar trebui să ne obişnuim să facem mişcare încă de la vârste fragede şi să continuăm să avem acest obicei chiar şi la 80 de ani, a explicat medicul Aladdin Shadyab, autorul principal al studiului.
Medicul susţine că a planificat deja un studiu şi la nivelul populaţiei masculine şi al persoanelor mai tinere. Sedentarismul este, de asemenea, asociat obezităţii şi supraponderabilităţii, apariţiei unor forme de cancer şi a diabetului de tip 2, din cauza faptului că metabolismul persoanelor sedentare nu mai funcţionează normal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE