6.7 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Mersul nordic, un sport ideal pentru toate vârstele

Sfat Expres: Mersul nordic, un sport ideal pentru toate vârstele

Mersul nordic este un sport care se practică în aer liber. Dar atenție, mersul nordic nu se rezumă doar la a pune un picior în fața celuilalt: acesta se practică cu ajutorul bețelor concepute pentru acest sport. Mersul Nordic este indicat în egală măsură copiilor, tinerilor și seniorilor.

Ce este ,,Nordic walking”

,,Nordic walking”, sau Mersul nordic, este un mod de a face mişcare inventat în țările nordice, inițial ca antrenament pe timp de vară pentru schiorii ce practică schi fond. Presupune mersul în ritm de schi fond, cu bețele de schi ținute în mâini. Acest sport de intensitate medie este extrem de benefic, pe termen lung, dintr-o sumedenie de motive.

Ce spun medicii

Stilul de viață modern, sedentar, lipsa activităților fizice cotidiene și a antrenamentului fizic, constituie o predispoziție spre boli cronice, precum diabetul zaharat, obezitatea, hipertensiunea arterială și bolile coronariene. Nordic walking combină exercițiile de tip cardio cu mişcări ale umerilor şi brațelor, picioarelor şi abdomenului. Este antrenată, astfel, 80-90% din musculatura corpului, față de aproximativ 50% în timpul mersului normal. Coloana vertebrală se alungeşte, iar greutatea corporală este susținută mai bine, în timp ce muşchii posturali sunt activați şi exersați corect. Pe de altă parte, bețele de schi ajută la menținerea echilibrului datorită celor două puncte suplimentare de contact cu solul.

Ce spun studiile

Beneficiile mersul nordic au fost studiate intens nu doar în țările nordice, ci şi în țările din zona mediteraneană sau în Statele Unite ale Americii, iar rezultatele cercetărilor în domeniu sunt relevante pentru ameliorarea simptomelor şi chiar recuperarea fizică într-o serie de afecțiuni.
Persoanele cu deficiențe cardiace beneficiază de creşterea rezistenței la efort, de stabilizarea pulsului şi a tensiunii arteriale, cu efecte similare şi în cazul diabetului, alături de scăderea în greutate;
Persoanele în vârstă, cu osteoartrită la extremitățile inferioare, se pot bucura de un efect pozitiv asupra capacității şi intensității de a face exerciții fizice, ca urmare a mersului nordic, fără efecte negative asupra percepției durerii;
Pacienții cu afecțiuni respiratorii au observat o îmbunătățire a absorbției de oxigen în urma practicării mersului nordic;
În cazul bolnavilor de Parkinson s-au observat efecte pozitive asupra gravității bolii, a mersului, echilibrului, calității vieții, capacității funcționale și funcției motorii;
Mersul nordic îmbunătățește mobilitatea trunchiului şi consolidează mușchii coloanei vertebrale, reducând astfel durerea cronică la nivelul gâtului, umerilor și spatelui, efecte benefice şi în cazurile de cancer mamar. Atenție, însă! Înainte de a practica intensiv acest sport, este obligatoriu să cerem părerea medicului de familie sau al medicilor specialiști.

Beneficiile mersului nordic

1. Formarea corsetului muscular al spatelui
2. Restabilirea paternului mersului nativ
3. Mărirea rezistenței la mers
4. Îmbunătățirea nivelului vascularizării creierului cu 18%
5. Mărirea densității osoase cu 25%
6. Mărirea volumului plămânilor cu 20-22%
7. Mărește durata vieții cu 9,5% după primul infarct
8. Scade tensiunea arteriala, nivelul glicemiei, mărește debitul sanguin și a circulației coronariene
9. Consumă energia, adică arde grăsimile cu 40-43% mai repede.

Indicat și persoanelor care suferă de limfedem

Este important că mersul nordic este indicat și persoanelor care suferă de limfedem, din mai multe puncte de vedere:
⦁ Sunt antrenaţi majoritatea muşchilor scheletali – astfel se pune cel mai bine în mişcare limfa.
⦁ Nu este necesar un loc anume, se poate face pe stradă, în câmp, pădure, teren de sport.
⦁ Nu forţează anumite părţi ale corpului, cum ar fi articulaţiile, coloana vertebrală.
⦁ Este vital în menţinerea imunităţii, prevenirii complicaţiilor în limfedem.
⦁ Pentru persoanele care au deja edem, care nu dispare după odihnă, este indicat să se facă cu membrul afectat îmbrăcat în ciorap compresiv, astfel veţi putea menţine edemul sub control spre a nu avansa şi veţi preveni complicaţiile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE