6.9 C
Braşov
AcasăStiri BrasovConform studiilor: Mai puțină poluare, mai puține accidente

Conform studiilor: Mai puțină poluare, mai puține accidente

l 30 km/oră, explicațiile Primăriei

Reprezentații primăriei au explicat ieri motivele pentru care au propus și au obținut aprobarea pentru reducerea vitezei la 30 de km/h în centrul istoric al Brașovului și în Șchei : mai puține accidente, mai puțină poluare, un oraș mai prietenos cu cetățenii. Conform unei analize publicate pe site-ul www.transportenvironment.org , reducerea vitezei are rezultate benefice în ceea ce privește siguranța șoferilor și pietonilor și de reducere a gradului de poluare. În Comisia de circulație din 6 octombrie a fost avizată favorabil propunerea primarului Allen Coliban de limitarea a vitezei de circulație a autovehiculelor la 30 Km/h, pe străzile din Centrul Vechi şi Șchei, începând de la Rectorat, str. N Bălcescu, str. Castelului și până la Pietrele lui Solomon. În următoarele zile, Primăria Brașov va prezenta planul privind semnalizarea și marcajele către Biroul Rutier din cadrul Poliției Municipiului Brașov, după care va monta semnele de circulație necesare, astfel încât toți conducătorii auto să fie informații cu privire la această limitare de viteză. ,,Beneficiile le vom vedea cu toții. În primul rând vorbim despre calmarea traficului într-o zonă aglomerată, într-o zonă predispusă traficului pietonal, și este o măsură pe care mulți brașoveni au salutat-o. Este o măsură care se aliniază unor tendințe europene – știm cu toții că orașe mari din Europa merg spre reducerea traficului, nu doar pentru siguranța cetățenilor, ci și pentru reducerea poluării. S-a constatat că vitezele mari, urmate de frâne bruște, creează probleme și creează o creștere a particulelor aflate în suspensie în aer. Cred că măsura va contribui inclusiv la creșterea fluenței traficului – evident, în momentele în care se produc blocaje nici nu contează dacă ai 30 sau 50 la oră limita vitezei. Cred că toate măsurile acestea trebuie bazate pe date și cu analize foarte atente. Un alt pas ar putea fi restricționarea accesului în anumite zone din oraș, mai ales în zona veche, în zona cartierului Șchei, cu excepția riveranilor”, a precizat primarul Allen Coliban. La baza acestei propuneri au stat o serie de analize (studiul de trafic, planul integrat privind calitatea aerului etc) privind necesitatea reducerii poluării în zona centrului istoric și creșterea siguranței pentru toți participanții la trafic. În același timp, spun reprezentanții Primăriei, decizia fost implementată deja în multe orașe europene, măsura dovedindu-și eficiența. ”Astfel, reducerea vitezei la 30 de km/h are ca efect, conform unei analize efectuate în Belgia și Germania, reducerea numărului de accidente, iar cele care se produc sunt mult mai puțin grave. Reducerea de la 50 de km/h la 30 de km/h are ca efect reducerea cu cel puțin 20% a accidentelor și reducerea cu 30% a accidentelor grave. În același timp se reduce semnificativ riscul de accidentare a copiilor, având în vedere pentru că mașinile au nevoie de mai puțin spațiu de frânare. Un alt efect benefic al acestei decizii este reducerea poluării fonice, având în vedere că 10 mașini care merg cu 30 de km/h produc același nivel de zgomot ca 5 mașini care merg cu 50 de km/h. În ceea ce privește reducerea poluării, introducerea unei astfel de limite are un efect benefic asupra mediului. Simpla reducere a vitezei duce la reduceri mari de CO2, NOx și monoxid de carbon. Singura excepție sunt hidrocarburile, care cresc foarte puțin. Această măsură are ca efect și încurajarea mersului cu bicicleta, deoarece cicliștii pot circula, în condiții de siguranță, în comun cu autoturismele, în zone unde nu este spațiu pentru amenajarea de piste pentru biciclete, cum este centrul istoric și Șcheiul. Federația Europeană pentru Transport și Mediu a realizat o analiză a impactului acestei măsuri asupra mobilității și mediului în Europa, analiză în care a introdus și o secțiune în care o serie de mituri legate de efectele negative ale unei astfel de măsuri sunt ,,demolate” prin studii efectuate în mai multe orașe europene care au introdus o astfel de măsură”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE