0.8 C
Braşov
AcasăStiri BrasovPietonalul Răcădău-încotro? Consultări publice pentru pietonalul din Răcădău şi pistele de biciclete...

Pietonalul Răcădău-încotro? Consultări publice pentru pietonalul din Răcădău şi pistele de biciclete din Braşov

Autor: Mihaela Parghel

l Pe Zoom, cu cont și înscriere la Primărie

Primăria Brașov organizează în această săptămână două consultări publice pe teme de interes pentru cetățeni. Una dintre teme se referă la amenajarea pietonalului din Valea Cetății, pe porțiunea care a rămas de reparat și efectuarea unor eventuale modificări la cea realizată de fosta conducere a primăriei, iar un al doilea are în vedere traseele pentru bicicliști prin cele mai circulate zone ale orașului. La fel ca la alte teme de interes pentru cetățenii Brașovului și acestea sunt lansate în dezbatere cu o „restricţie de acces” încă la început: se organizează online, pe Zoom, cu participarea celor care deţin un cont pe această platformă şi cu înscrierea prealabilă pe site-ul primăriei.

Primăria vrea să culeagă nemulţumirile la partea de pietonal făcută de administraţia Scripcaru

Prima dintre consultările publice va avea loc pe 28 septembrie, de la ora 15.30 şi are în vedere pietonalul din Răcădău. Organizatorii de consultări ai Primăriei au venit şi cu un titlu „agăţător”: „Pietonalul Valea Cetăţii – Răcădău, încotro?”. Obiectivele acestei întâlniri cu brașovenii este de a afla care sunt nemulțumirile legate de modul în care s-a realizat primul tronson al pietonalului, de a prezenta proiectul pentru tronsonul 2 și de cere opinia brașovenilor cu privire la acest proiect, se arată în informarea trimisă de Primăria Braşov, care în acest caz pleacă de la premisa că există multe nemulţumiri legate de prima parte a proiectului, realizată de administraţia anterioară. „Primul subiect al consultării publice este cel care vizează problemele constatate la primul tronson – pante incorect executate, iar din această cauză apa băltește în anumite zone, calitatea finisajelor, alegerea paletei de culori, alegerea vopselei, care, în perioadele cu temperaturi ridicate, deranjează olfactiv, suprafețele de zonă verde comparativ cu suprafețele betonate sau asfaltate – și care sunt soluțiile pentru a remedia aceste situații. În acest context, Municipalitatea va prezenta proiectul pentru al doilea tronson, astfel încât cetățenii să se poată pronunța asupra proiectului înainte de realizarea lui, pentru a nu mai fi necesare intervenții ulterioare. Vă reamintim că lucrările la tronsonul I s-au finalizat anul trecut, iar în paralel, s-a demarat proiectarea celui de al doilea tronson, care a ajuns în etapa finală”, se arată în anunţul făcut de Primăria Braşov.

Joi-prezentarea traseelor de biciclete

Cea de-a doua întâlnire, care are în vedere pistele de biciclete, va avea loc în data de 30 septembrie, de la ora 16.00. În cadrul acestei consultări, proiectanții și reprezentanții primăriei vor prezenta comunității brașovene proiectele pentru piste pentru biciclete, atât traseul 1 și 2, pentru care există contracte de finanțare, și problemele pe care le întâmpină Municipalitatea în implementarea lor, dar și proiectul Calea verde, aflat în faza inițială de proiectare. „Brașovenii vor putea să își exprime punctul de vedere cu privire la soluțiile pe care proiectanții le-au găsit pentru a rezolva erorile din proiectul inițial, în cazul celor două trasee și vor putea veni cu propuneri în cazul proiectului Calea Verde, astfel încât să nu se mai repete situația de la proiectele aflate în implementare”, anunţă Primăria în comunicatul de presă.

Trei puncte de discuţie pentru consultarea pe tema pistelor de biciclete

Din programul deja stabilit, la consultarea pe tema pistelor de biciclete, prima parte a întâlnirii va fi alocată discuțiilor pe baza celor 2 piste pentru biciclete, proiecte aflate în etapa de implementare. În cazul primului traseu, Terminal Poienelor, strada Poienelor, Calea București, Bulevardul Saturn, strada Minerva, strada Crinului, strada Micșunelelor, strada Lămâiței, strada Brându-șelor, Bulevardul Alexandru Vlahuță, Bu-levardul Gării, Bulevardul Victoriei, Bule­vardul Mihail Kogălniceanu, obiectivul este de a îl prezenta brașovenilor și a le cere propuneri de optimizare a proiectului. „În ceea ce privește traseul 2, strada Molidului, b-dul Valea Cetății, strada Tâmpei, strada Vasile Alecsandri, Bulevardul Carpaților, strada Poienelor- municipalitatea se confruntă cu o serie de probleme, care nu au fost luat în considerare în momentul proiectării lui, iar în această etapă, în care au fost identificate, de către proiectant, și o parte dintre soluțiile de remediere, obiectivul este de a consulta brașovenii cu privire la alegerea celor mai bune soluții”, a anunţat primăria. În cea de a doua parte a întâlnirii va fi prezentat proiectul Calea Verde, aflat în faza de proiectare, obiectivul fiind de a culege cât mai multe propuneri de la cetățeni, astfel încât proiectarea să se facă bazându-se atât pe condițiile tehnice, pe propunerile venite de la specialiștii din domeniu și de la asociațiile de bicicliști, dar și pe propunerile tuturor brașovenilor interesați de transportul cu bicicleta. Traseul principal propus în proiect cuprinde artere principale de circulație din municipiul Brașov care unesc strategic centrul orașului, Aula Universității Transilvania, gara, autogara, zone mari comerciale și de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale, respectiv: dezvoltarea imobiliară Avantgarden, Centrul de Afaceri Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri (CATTIA) Brașov, Institutul de Cercetare și Dezvoltare a1 Universității Transilvania Brașov, după cum urmează: Calea București – Bd. Saturn – Str. Zizin – Bd. 15 Noiembrie – Bd. Alexandru Vlahuță – Bd. Eroilor – Str. Lungă – Str. De Mijloc – Calea Făgărașului – Str. Institutului, cu ramificații pe Str. Plugarilor, Str. 13 Decembrie, Str. Hărmanului, pentru a realiza joncțiunea cu traseele de piste de biciclete existente sau în implementare și cu localități din Zona Metropolitană: Stupini, Sânpetru, Hărman (dezvoltarea imobiliară Coresi) și Săcele.

2 COMENTARII

  1. – dezbateri la misto pe inernet fac si ministerele de ani de zile, sant manifestarea dispretului fata de oameni
    – pistele de biciclete oriunde cu orice pret este o inselatorie si o metoda de oprimare ideologica, biciclistii, trotinetistii au ong-uri ca niste partide cu intrare in ministere unde au impus modificari legislative. O inselataorie in situatia in care vara in Romania tine 3 luni, iar fluxul de biciclisti nu atinge pe nici o strada nr prevazut de lege si nu a fost masurat niciodata – de fapt se vrea, cresterea cheltuielilor lucrarilor ce constructie, amenajare, legalizarea prin alta metoda decat cea parlamentara a circulatiei chelnerilor pe biciclete pe trotuare, crearea de accidente conflicte intre oameni. Nu se ocupa insa de statutul legal al acestor chelneri pe bicicleta, sa fie „angajati” cu contract ai firmei cu aplicatia (cu obligatia taxelor asigurarilor sociale) si nu „proprii lor patroni”. Cei ce instiga tineretul, repeta obsesiv „Tinerii fac” „Tinerii dreg” – de fapt asi bat joc de ei, timpul petrecut pe biciclete nu va fii vechime in munca, in caz de accidente, probleme de sanatate de la fumul de masina inghitit vor plati din buzunar…

  2. – test pe semne si reguli, legislatie de circulatie, obligatoriu in scoli, cateva lectii module obligatorii apoi test pe fise – la 12 ani, 14, ani, 16 ani, 18 ani, finantat de primarie, facut cu pol locala si pol circulatie
    – trotinete electrice inmatriculate deoarece vehicule cu propulsie, RCA obligatoriu, declararea folosirii in scop comercial, taxa de circulatie pe trotuare – apoi amenzi, sa nu mai fie discriminarea care se aplica acuma, doar soferii primesc si platesc amenzi ca prostii..
    – Jud Brasov are doua piste de Karting – primarie si consiliu judetean sa aloce fonduri, sa ia bani de la flori, sensuri giratorii, asfaltari aiurea, proiecte psihotrope, beculete, ghiozdane chinezarii si alte invarteli. Baieti, fete, de 12, 14, 16 ani sa faca macar odata pe an o cursa, sa cunoasca de mici, ce inseamna conducere, gabarit, activitate psiho-motorie, reguli, pericole etc.
    – cercetare dezvoltare de simulatoare de conducere, de zbor etc., Made In Romania, nu calitate germana made in China..pai nu suntem noi cei mai tari din univers in digitalizare, elicoptere, rachete, sateliti, avioane supersonice, trenuri rapide, submarine..?!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE