3.4 C
Braşov
AcasăSanatateSe poate și fără online: Ce măsuri s-au luat (și se respectă)...

Se poate și fără online: Ce măsuri s-au luat (și se respectă) în școlile din America pentru protejarea copiilor de COVID și continuarea cursurilor cu prezență fizică

l Mască obligatorie și triaj epidemiologic în fiecare dimineață

Săli de sport sau cantine transformate în săli de clasă pentru a menține distanța fizică între copii, aerisirea claselor în fiecare pauză, purtarea obligatorie a măștii de protecție, chiar și de 3-4 ori pe zi, ore de sport doar în aer liber, triaj epidemiologic în fiecare zi și, nu în ultimul rând, vaccinarea masivă a învățătorilor, profesorilor și personalului auxiliar din învățământ – toate acestea au făcut parte din „arsenalul” de măsuri sanitare adoptate de școlile din America pentru ca orele să se desfășoare în condiții depline de siguranță sanitară, fără ca actul educațional să aibă de suferit.
Prof. univ. dr. Cristian Apetrei, absolvent al Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, actualmente medic virusolog și profesor în Boli Infecțioase și Microbiologie la Facultatea de Medicină, Universitatea din Pittsburgh (SUA), relatează într-o postare pe pagina sa de socializare ce măsuri sanitare s-au luat și respectat în școala unde învață fiica sa, Anna, astfel încât copiii să fie cât mai bine protejați de infecția cu noul coronavirus și cursurile să se poată desfășura în deplină siguranță fizic, în sălile de clasă. Redăm, mai jos, postarea dr. Cristian Apetrei:

În lockdown, părinții au supravegheat îndeaproape activitatea școlară a copilului

„Anna este unul dintre cei mai norocoși copii ai planetei. În perioada lockdownului școala ei a reușit o mobilizare fantastică, încât au putut termina online tot ce aveau prevăzut să termine în persoană. Cum Zoom-ul nu avea capacitatea fizică de a acoperi toate orele, școala a luat decizia să reducă numărul de ore de clasă la jumătate. Și au reușit. Ca să poată păstra standardele educaționale în contextul reducerii, au păstrat toate temele. Iar noi, părinții am primit invitație la o reuniune Zoom unde am fost rugați, având în vedere că stăm în casă aproape tot timpul, să ne asigurăm că se petrece timpul necesar de studiu și se fac toate temele. Ceea ce am făcut”, povestește medicul.

Măsuri luate vara, pentru ca școala să înceapă fizic în toamnă, în deplină siguranță

„Peste vară, de la stat în casă, majoritatea copiilor au început să se deprime. Școala a decis ferm că trebuie să fie reluate cursurile față în față. S-a lucrat la greu pentru asta toată vara. Știți cum e la americani: totul este condiționat.În unele clase nici măcar nu se puteau deschide ferestre. S-au operat schimbări încât toate geamurile sălilor de clasă să poată fi deschise cu ușurință. Clasele au fost redesenate cu jumătate de elevi. Ca să încapă toți, sala de spectacole, cantina și sala de sport au fost împărțite în săli de clasă. Ne-am gândit mult cum să organizăm distanțarea. Până la urmă, cineva a venit cu ideea să facem hula hoops cu diametre de 2 metri. În fiecare sală de clasă, toată podeaua a fost acoperită cu hula hoops în centrul cărora s-au plasat pupitrele.”

Fără fanfară, cu ore de sport în aer liber și aerisirea sălilor de clasă în fiecare pauză

„Singurul obiect din programă la care s-a renunțat a fost fanfara (se scuipă în instrumente și se proiectează cu viteză secrețiile). În rest, totul a mers normal, cu modificări: între clase, copiii au fost trimiși în curte. Pe ploaie, ninsoare, frig și ger.
În perioada pauzelor, profesorii au aerisit de fiecare dată clasele. Orele de sport s-au făcut după program, dar afară. În general, cu măști. Pentru masa de prânz, dacă vremea a permis, s-a luat prânzul în curte, cât de cât distanțat. Când a trebuit să se mănânce în clasă, s-a mâncat la pupitre. Cantina nu a oferit deloc mâncare, toată lumea a venit cu pachețel (pare minor, dar majoritatea mâncau de la școală). N-a cârâit nimeni. Singura suferință a fost din partea copiilor care împărțeau mâncare (Anna n-a mai putut mânca căpșuni de la Tommy, Gus n-a mai mâncat bagel de la Anna, Will a trebuit să-și cumpere biscuiții singur). Ca să stea cât de cât liniștiți în timp ce mâncau, în timpul pauzei de prânz, în clase, pe ecranele Zoom au avut filme – ce au votat ei”, continuă profesorul Apetrei.

Mască obligatorie și triaj epidemiologic în fiecare dimineață

„Masca nu a fost doar obligatorie, dar portul măștii a fost monitorizat extrem de ferm. Măștile se schimbau de 3-4 ori pe zi. Școala a oferit câte două măști pe zi, părinții au acoperit restul. În fiecare dimineață a trebuit să completez chestionarul cu cele 14 întrebări. În fiecare dimineață directoarea și directorii adjuncți au așteptat copiii la cortul din curte, unde le luau temperatura și verificau chestionarul. Am primit mesaje din partea școlii care ne solicitau să reducem pe cât posibil (ca familii) deplasările în afară, vizitele din afară și să organizăm întâlnirile dintre copii în cel mai sigur mod cu putință: în general între copii care petreceau timp împreună la școală, cu cât mai puține expuneri și, fără nicio supărare, cu masca în casă. Din nou, ne-am conformat fără să comentăm. Înțelegerea fost de la bun început că vom merge așa cât se va putea de mult. Aproape nimeni n-a crezut că va fi posibil. I-am spus în septembrie directoarei că le dau o lună. Asta pentru că, după părerea mea, aveau un cut off foarte stringent: un caz pozitiv, online pentru două săptămâni. Au mers așa până la Thanksgiving (n. red. – Ziua Recunoștinței, o sărbătoare anuală de o zi, în care se mulțumește pentru bogăția recoltei din acel an). Între Thanksgiving și Crăciun au rămas online.”

După vacanța de iarnă, toți au fost testați, apoi a început vaccinarea profesorilor

„După vacanță de iarnă, când s-au întors, au fost testați cu toții. Absolut toți (elevi profesori, personal auxiliar).
În ianuarie, profesorii au fost vaccinați. În februarie a fost vaccinat și restul personalului (n. red. – în luna august 2021, peste 90% din personalul din învățământ fusese vaccinat anti-COVID, potrivit unui comunicat al Casei Albe). În primăvară, cu copii de peste 16 ani vaccinați, s-au reluat sporturile de echipă. După vacanța de primăvară, copiii au făcut o tură la școală pentru a fi din nou testați și am rămas online timp de o săptămână. Nimeni nu a fost testat pozitiv, așa că orele au fost reluate normal, conform programării. În tot anul, nu s-a îmbolnăvit nimeni, așa că au putut face o școală aproape normală. Bine, probabil că norocul cel mai mare a fost că n-am avut nicio familie de oameni «superinformați, inteligenți și documentați» care să pună ad nauseam întrebări cretine, să-și apere drepturile inalienabile, să se ducă în Honolulu la schi sau să protesteze în vreun fel. Ca virusolog, a trebuit să merg în fiecare lună să le prezint părinților tot ce-i interesa despre virus. La fel, și ceilalți părinți doctori în specialități cu impact asupra pandemiei (infecționiști, pneumologi etc.). În general, a fost anul în care ne-am văzut și am discutat cel mai mult cu ceilalți părinți. Rezultatul a fost că școala Annei fost singura din toată regiunea care a rămas deschisă pentru învățământ în persoană pentru tot anul. Cea mai mare suferință a fost la olimpiadele școlare. Aici sistemul este mult diferit de cel de acasă, dar sunt organizate faze pe localitate, regiune, stat și națională. În pregătirea acestora, se fac concursuri interșcolare regionale. La care de obicei, Anna și colegii ei mergeau și adunau o grămadă de medalii.Anul trecut s-au organizat prin Zoom și din 10 participanți în mod tradițional s-a sărit brusc la 200 din toate Statele Unite (inclusiv marii competitori olimpici), încât celebrările aproape săptămânale din anii trecuți s-au rărit considerabil.”

Toți copiii din școală au făcut vaccinul Pfizer în mai puțin de o săptămână de la aprobare

„În final, după cum am scris mai demult, Pfizer a primit aprobarea pentru administrarea la vârsta lor (n. red. – în data de 10 mai 2021, Administrația americană a medicamentelor FDA a autorizat utilizarea vaccinului Pfizer & Biontech pentru copiii cu vârste între 12 și 15 ani) cu puțin timp înainte de balul de absolvire, așa că s-au vaccinat toți în mai puțin de o săptămână de la aprobare. După bal, au făcut petrecere la piscină cu strigături care se auzeau până în China. Și am să termin spunându-vă că atunci când au dat testele naționale ne-am dat seama cât de norocoși am fost și care sunt proporțiile dezastrului în general: toți acești copii au scorificat stelar la nivel național. În general cu 10-20 de percentile mai mult decât înainte. Pentru că, orice s-ar spune, să ții copilul în școală la învățat și mai ales la socializat nu poate fi egalat de nimic altceva. Am întrebat-o pe Anna cum poate rezuma într-un cuvânt anul trecut. Mi-a răspuns, după cum mă așteptam: reziliență (n. red. – capacitatea ființelor umane de a se adapta într-o manieră pozitivă la situații nefavorabile). (…) Succes la școală și aveți în vedere că, dacă scopul este clar și bine definit, nici un efort nu este prea mare”, conchide profesorul Cristian Apetrei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE