12.4 C
Braşov
AcasăStiri BrasovPeste 1.300 de elevi brașoveni iau startul în cea de-a VIII-a ediție...

Peste 1.300 de elevi brașoveni iau startul în cea de-a VIII-a ediție a campaniei Traffic Snake Game România

Campania Traffic Snake Game (TSG) sau OSCAR ȘARPELE HOINAR, așa cum este cunoscută în România, a ajuns la cea de-a VIII-a ediție națională. În trecut, TSG a înregistrat economii impresionante de emisii CO2 și aproximativ 400.000 km parcurși sustenabil prin implicarea a peste 60.000 elevi, din peste 30 orașe. Inițiativa încurajează elevii, părinții și cadrele didactice să adopte mersul pe jos și cu bicicleta, sau orice mijloace de transport alternativ, atunci când se deplasează la școală. Cele 64 școli înregistrate anul acesta în proiect vor juca TSG în 18 orașe: Aiud, Alba Iulia, Bistrița, Brașov, Buzău, Câmpina, Deva, Făgăraș, Florești, Gheorgheni, Mizil, Moinești, Odorheiu Secuiesc, Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Târgu Mureș și Zalău.
Municipiul Brașov a înscris peste 1.300 elevi la această ediție. Prin intermediul ABMEE, coordonatorul local, campania va ajunge în școlile gimnaziale nr. 3 “Gheorghe Lazăr”, nr. 6 “Iacob Mureșianu”, nr. 30, nr. 31 și în școala Montessori. Municipiul Brașov a implicat 13.000 elevi în edițiile anterioare, obținând peste 75.000 km parcurși sustenabil și economii de aproximativ 15 tone emisii CO2. Deși se bazează pe implicarea voluntară a cadrelor didactice și presupune efort din partea acestora, campania s-a bucurat de apreciere în rândul elevilor și învățătorilor. Rezultatele extraordinare au putut fi obținute datorită continuității și participării numeroase, an de an. Cele 7 generații deja trecute prin campanie demonstrează faptul că TSG poate schimba mentalități și comportamente pe termen lung, promovând modurile de deplasare ușor poluante ca distractive.

Rezultate TSG 2020

În perioada campaniei, TSG a dus la o creștere a utilizării modurilor sustenabile de transport de peste 82%. Procentul deplasărilor sustenabile a continuat să crească chiar și după finalizarea campaniei, ajungând la 86%, demonstrând impactul pozitiv și efectele pe termen lung. Rezultatele înregistrate de fiecare școală, sau la nivelul fiecărui oraș, pot fi consultate pe site-ul oficial al campaniei. TSG a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor o campanie la nivel european. În primii trei ani, campania s-a organizat în paralel în 20 țări europene. După primii doi ani, România a trecut pe primul loc, înscriind cel mai mare număr de școli și elevi, realizând economii importante de combustibili și emisii CO2.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE