13 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: 5 moduri de a reduce trigliceridele

Sfat Expres: 5 moduri de a reduce trigliceridele

În timp ce trigliceridele sunt esențiale în organism, prea multe pot crește riscul bolilor cardiovasculare. De aceea trebuie să fim atenți la ceea ce mâncam și la kilogramele în plus.

Ce sunt trigliceridele

Trigliceridele sunt un tip de grăsime care se regăsește în sânge. După ce mănânci, organismul transformă caloriile de care nu ai nevoie în trigliceride și le depozitează în celulele grase pentru a le folosi ca energie. În timp ce trigliceridele sunt esențiale în organism, prea multe pot crește riscul de boli cardiovasculare.

Menține o greutate sănătoasă

Ori de câte ori consumi mai multe calorii față de cât are nevoie organismul tău, acestea sunt transformate în trigliceride și depozitate în celulele de grăsime. Dacă menții o greutate constantă și sănătoasă prin consumul a mai puține calorii, atunci scade și nivelul de trigliceride. Cercetările arată că dacă slăbim 5-10% din greutatea inițială se reduce semnificativ și nivelul trigliceridelor.

Limitează consumul de zahăr pentru a reduce trigliceridele

Zahărul adăugat este o reală problemă în dietă. Asociația Americană a Inimii recomandă să nu consumăm mai mult de 10% din caloriile zilnice cu zahăr adăugat. De cele mai multe ori acesta se regăsește în dulciuri, băuturi răcoritoare și sucuri de fructe. Zahărul în plus poate crește nivelul trigliceridelor alături de alți factori de risc pentru bolile cardiovasculare.

Trigliceridele pot fi reduse cu dieta scăzută în carbohidrați

La fel ca zahărul adăugat, caloriile extra din carbohidrați sunt transformați în trigliceride și depozitate în celule de grăsime. Comparativ cu o dietă scăzută în grăsimi, cea scăzută în carbohidrați ajută la reglarea trigliceridelor în sânge.

Consumă mai multe fibre

Fibrele se regăsesc în fructe, legume și cereale integrale. De asemenea, ele se găsesc și în surse vegetale precum nuci, semințe și cereale. Incluzând mai multe fibre în dietă încetinești absorbția de grăsimi și zahăr din intestinul subțire.

Fă mișcare

Exercițiile de aerobic cresc cantitatea de colesterol HDL din sânge și scad nivelul trigliceridelor. Atunci când antrenamentele sunt combinate și cu greutăți, efectele sunt mai bune. Se recomandă cel puțin 30 de minute de exerciții aerobic timp de 5 zile pe săptămână, iar printre activități pot fi incluse mersul pe jos, alergatul, mersul cu bicicleta și înotul.

Articolul precedentNalba de pădure, un leac natural
Articolul următorBancul zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române