10.8 C
Braşov
AcasăCititoriEste bine să știți: 6 sfaturi utile dacă vrei să slăbești

Este bine să știți: 6 sfaturi utile dacă vrei să slăbești

Atingerea și menținerea unei greutăți sănătoase depinde în mare măsură de alimentele pe care le consumi și de cât de mult mănânci. Exercițiile fizice ard caloriile și reprezintă un alt element cheie în menținerea unei greutăți sănătoase sau în procesul de pierdere în greutate. În plus, exercițiile fizice fac parte dintr-un stil de viață sănătos și trebuie practicate cu regularitate inclusiv de persoanele care nu doresc neapărat să slăbească. „Toată lumea ar trebui să fie activă fizic, să facă mișcare moderată cu regularitate deoarece în acest fel protejează inima, reducând riscul de boli cardiovasculare”, explică dr. Lee Kaplan, de la Institutul de Obezitate, Metabolism și Nutriție din cadrul Spitalului General Massachusetts, Statele Unite ale Americii. Iată 6 sfaturi utile dacă vrei să slăbești

Sfat 1: Nu renunța la dietă din cauza foamei

Oricare ar fi dieta pe care o urmezi, nu renunța la aceasta pentru că, în timp, ai senzația că îți este mult prea foame. Evită să mănânci la micul dejun pâine albă, covrigi, brioșe sau gogoși pentru că au un conținut bogat în carbohidrați procesati. Optează în schimb pentru alimente bogate în proteine, cum ar fi ouă sau iaurt grecesc amestecat cu semințe de chia și fructe de pădure. Vei descoperi că senzația de sățietate se menține timp îndelungat.

Sfat 2: Consumă carbohidrați bogați în fibre

Carbohidrații bogați în fibre sunt așa-numiții carbohidrați buni, care nu îngrașă. Fibrele îmbunătățesc controlul glicemiei, ajută la scăderea colesterolului și reduc riscul de boli cronice cum ar fi diabetul zaharat, cancerul colorectal și bolile de inima.
Alimente bogate în fibre:
• Legume și leguminoase: broccoli, spanac, varză de Bruxelles, cartofi dulci, fasole uscată, linte
• Fructe: mere, pere, fructe de pădure, portocale
Dieteticienii americani încurajează consumul de fibre și recomandă să eviți, pe cât posibil, carbohidrații răi, cum ar fi: pâine albă, paste, covrigei, produse de patiserie, bomboane, sucuri carbogazoase.

Sfat 3: Concentrează-te pe adoptarea unor comportamente sănătoase, nu pe numărul kilogramelor

Este foarte ușor să te descurajezi și să renunți la dietă atunci când te concentrezi numai pe numărul kilogramelor. Experții recomandă, în schimb, să te axezi pe a face mai multe alegeri alimentare sănătoase, să ții sub control dimensiunea porțiilor și să faci mișcare moderată în fiecare zi. Odată adoptate aceste comportamente, vei începe să pierzi și în greutate. În loc să-ți propui să slăbești un kilogram pe săptămâna, stabilește-ți obiective cum ar fi să mănânci o porție (o ceașcă) de legume la cină sau să mergi pe jos 20 de minute în fiecare zi. De asemenea, este important să ții un jurnal alimentar, pentru a monitoriza schimbările făcute în stilul de viață, dietă, exercițiile fizice și greutate. În acest fel, la sfârșitul fiecărei săptămâni, vei ști dacă este nevoie să lucrezi mai mult pentru a-ți îndeplini obiectivele.

Sfat 4: Asigură-te că dieta se bazează pe legume și fructe

Fiecare persoană în parte, în funcție de nevoi și preferințe, optează pentru un anumit plan de slăbit. Sunt disponibile numeroase diete și cure de slăbit, însă fiecare dintre acestea trebuie să se bazeze în principal pe legume. Consumă cu încredere legume bogate în amidon: broccoli, conopidă, varză Kale, castraveți și varză chinezească (bok choy). De asemenea, include în dietă fructe de pădure, mere și pere. O dietă bazată pe legume și fructe nu numai că ajută la pierderea în greutate, ci previne inclusiv instalarea bolilor cronice, precum diabetul zaharat, bolile cardiovasculare, etc. Legumele și fructele conțin o varietate de vitamine, minerale și fitonutrienți, inclusiv fibre și apă, crescând senzația de sațietate.

Sfat 5: Niciun aliment nu este 100% interzis!

Atunci când împarți alimentele în „bune” și „rele”, automat te concentrezi asupra produselor alimentare pe care nu ar trebui să le consumi, dar la care poftești. De regulă, cu cât un produs alimentar este “interzis”, cu atât mai mult te gândești la el. Sfatul experților americani este să încerci să te concentrezi să consumi alimente sănătoase în proporție de 80%-90%. Acest obicei, combinat cu un program constant de exerciții fizice, va conduce pe termen lung la pierderea în greutate. În plus, în acest fel, îți acorzi mai multă libertate pentru a te bucură, ocazional, de alimente bogate în calorii fără să te simți vinovat. Sentimentul de vinovăție generat de consumul de alimente “interzise” acționează că un bulgare de zăpadă în formarea emoțiilor nesănătoase în copilărie, adolescență și chiar la maturitate.

Sfat 6: Consumă caloriile cu înțelepciune

În cazul în care dieta ta constă în principal din alimente bogate în zahăr, sare, grăsimi saturate și grăsimi trans, care pot crea dependență, poți dezvolta pofte serioase pentru alimente bogate în calorii cu valoare nutritivă mică. În timp, acest comportament alimentar duce la creșterea în greutate sau la dificultăți în reducerea numărului de kilograme. Consumă alimente bogate în proteine slabe, grăsimi sănătoase și fibre: ouă, piept de pui sau curcan fără piele, fasole, linte, produse lactate degresate, ton, somon, tofu și alte alimente din soia, nuci, alune de pădure, migdale, caju. Te vei simți mulțumit pe tot parcursul zilei și vei avea mai puține „pofte”. În plus, vei consuma mai puține calorii, fapt care va duce la pierderea în greutate

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române