6.6 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: 4 obiceiuri bune și 4 obiceiuri rele pentru sănătate

Sfat Expres: 4 obiceiuri bune și 4 obiceiuri rele pentru sănătate

În cazul în care doriți să duceți o viață cât mai sănătoasă, vă recomandăm să acordați atenție micilor obiceiuri cotidiene ce se vor reflecta în starea generală a organismului dumneavoastră și să încercați să le modificați în cazul în care au un efect nociv asupra sănătății, scrie sfatulmedicului.ro.
Puneți întrebări și fiți sincer cu dv.
În ce constă micul dumneavoastră dejun – câteva gogoși luate în grabă? Dar prânzul – mâncare de la fast-food? Vă afundați în fotoliu, în fața televizorului, după fiecare zi lungă petrecută la birou? Vă simțiți permanent stresat și nu sunteți capabil să vă relaxați? Dacă răspunsul la majoritatea acestor întrebări este afirmativ, vă recomandăm să vă opriți puțin și să reflectați la felul în care actualul dumneavoastră stil de viață vă va afecta, în viitor, sănătatea. Specialiștii trag un semnal de alarmă în legătură cu ritmul alert al vieții omului modern și atenționează asupra faptului că majoritatea problemelor cronice de sănătate cu care acesta ajunge să se confrunte nu pot fi ameliorate și vindecate prin simplă administrare de medicamente. Actualmente studiile arată faptul că între starea de spirit (psiho-emoțională) și starea de sănătate fizică există o influențare reciprocă, astfel: depresia și stresul duc, în timp, la apariția problemelor cardiace și pot chiar precipita apariția infarctului miocardic acut.

4 obiceiuri rele

Iată în continuare topul celor mai nocive 4 lucruri pentru sănătate, în viziunea specialiștilor:
1. Fumatul – este de departe ocupantul primului loc pe lista atitudinilor vicioase cu rezultate dramatice asupra sănătății. Fumatul este implicat în apariția cancerului pulmonar (aceasta este formă de cancer cu cea mai mare incidența și mortalitate în rândul populației adulte), cancer orofaringian. Este, de asemenea, factor de risc pentru apariția bolii coronariene ischemice și a accidentelor vasculare.
2. Mâncarea de la fast-food și consumul abuziv de carne roșie – pericolul legat de acestea derivă din conținutul abundent în colesterol, grăsimi animale, sare, conservanți și, desigur, din faptul că toate aceste alimente sunt hipercalorigene. Acest tip de mâncare trebuie eliminat grabnic din dietă. Ar fi benefic pentru organism dacă v-ați dezobișnui să consumați, alături de mâncarea de la fast-food și alte produse care intră în categoria de junk-food, cum ar fi chipsurile, gogoșile.
3. Viață sedentară – dacă aveți un program lung care impune statul la birou, dacă va deplasați folosind doar mașina personală (în care caz cea mai lungă plimbare din timpul zilei este din parcare la ușa casei), trebuie să va schimbați atitudinea și să faceți cât mai multă mișcare.
4. Evitarea vizitelor la medic – trebuie să vă obișnuiți să vă faceți controale periodice prin care să vă verificați nivelul colesterolului sau măcar valorile tensiunii arteriale.

4 obiceiuri bune

Opuse acestor obiceiuri sunt cele cu efecte benefice asupra sănătății. Iată cele mai importante 4 dintre ele:
1. Dietă sănătoasă – consumați cereale integrale la micul dejun. Sporiti aportul de produse proaspete (atât fructe, cât și legume) și diversificați lista lor, adăugând clasicelor mere, roșii, banane, portocale, struguri, cartofi, legume precum broccoli, spanac, varză de Bruxelles. Înlocuiți pâinea albă cu pâinea neagră sau graham, carnea roșie cu pește sau pui. Această dietă vă va menține pe drumul cel bun spre o viață sănătoasă.
2. Activități în aer liber – opriți televizorul sau calculatorul și ieșiți la o plimbare. Parcați mașina mai departe de birou pentru a merge și pe jos câteva minute. Nu mai așteptați liftul, urcați pe scări. Începeți să faceți exerciții aerobice în fiecare zi. Nu trebuie să fie excesiv de grele la început, ci de intensitate medie, până când organismul dumneavoastră începe să se obișnuiască cu mișcarea. Chiar și câteva minute de sport pe zi contează!
3. Vizită anuală la medicul de familie – programați-vă în vederea efectuării examenului de bilanț medical în fiecare an. Medicul de familie vă poate face analizele de bază, cum ar fi măsurarea tensiunii arteriale, determinarea colesterolului și glicemiei. Nu ezitați să cereți și părerea medicului specialist când situația o impune. Este mai ușor de prevenit decât de tratat – se știe!
4. Relaxarea – specialiștii recomandă numeroase metode de a face față stresului și de a reuși să vă relaxați. Este indicat să aveți un hobby, să vă ocupați timpul liber cu o activitate plăcută. Petreceți mai mult timp cu prietenii, socializați mai mult. Toate acestea vor reduce treptat nivelul stresului și vor scădea riscul de a dezvoltă boli cardiace și atacuri de cord.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE