10.8 C
Braşov
AcasăStiri BrasovProtocol semnat cu ROMATSA: Explicații în legătură cu soluția turnului virtual de...

Protocol semnat cu ROMATSA: Explicații în legătură cu soluția turnului virtual de la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav

l Șefii Aviației Civile au confirmat!

Ieri, directorul general al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA, Adrian Cojoc și directorul general al Autorității Civile Române (AACR), Nicolae Stoica, au semnat acordul pentru pregătirea infrastructurii și furnizării serviciilor de navigație aeriană pentru Aeroportul Internațional Brașov. Acordul a fost semnat la Brașov, împreună cu președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea și cu coordonatorul proiectului Aeroportului Internațional Brașov, Alexandru Anghel.
Directorul general al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA, Adrian Cojoc, susține că varianta aleasă pentru Brașov este cea corectă:
„Conceptul de remote tower reprezintă cea mai avansată tehnologie disponibilă în acest moment pentru furnizarea serviciilor de trafic aerian. Acesta aduce beneficii economice prin costuri de funcționare mai reduse și o utilizare flexibilă a personalului. Chiar dacă acest concept are o istorie de 10 ani, el reprezintă un pionierat în ceea ce înseamnă aviația românească. Suntem mândri că suntem parte a acestui proiect”. Declarațiile responsabililor din aviația civilă din România vin în contextul în care senatorul USRPLUS de Brașov, Tudor Benga, a adresat recent mai multe întrebări conducerii Consiliului Județean Brașov referitoare la soluțiile tehnice adoptate și la cheltuielile făcute pentru construcția aeroportului. Având în vedere întrebările referitoare la motivul pentru care traficul aerian de la aeroportul Ghimbav va fi dirijat de la Arad, directorul Centrului regional de Dirijare a Zborurilor Arad, Florin Manta, a fost prezent la Brașov pentru a lămuri lucrurile în mod oficial:
„La Arad, nu este vorba de aeroport, ci de Centrul Regional de Dirijare a Zborurilor din Arad, este cel mai mare astfel de centru după cel din București. Spațiile oferite, tehnologia care există în prezent permit ca un astfel de proiect precum remote tower ( turn virtual n.r.) să fie cel mai simplu de implementat. Personalul tehnic și controlorii de trafic aerian sunt pregătiți și pot face într-un mod ușor trecerea către dirijarea unui nou spațiu aerian și a unui turn de control. Noi studiem de cel puțin 8 ani acest concept care este extrem de revoluționar și care în următorii 10 ani va fi extrem de important, deoarece există posibilitatea să nu mai vedem turnuri de beton construite de la 0”, susține Florin Manta. Marți, șefii administrațiilor județene și municipale din Brașov și Covasna împreună cu senatorul brașovean Mihail Veștea au discutat prioritățile zonei pe care o reprezintă cu liderii coaliției de guvernare ( Ludovic Orban, Dan Barna și Hunor Kelemen), la București. „Ni s-a promis sprijin. Anul trecut am adus 75 de milioane de la Guvernul Orban. Anul acesta am adus 30 de milioane. Fac în așa fel încât să găsesc soluția de finanțare pentru că este un proiect complex pentru Brașov și pentru România.Vom vedea modul în care vom evalua ofertele și vom încheia aceste contracte. Construim un aeroport pe care nu putem să îl cârpim. Este un proces complex care nu depinde doar de noi și facem în așa fel încât să îl ducem la bun sfârșit. Cred că ați văzut până acum că este unul dintre cele mai frumoase proiecte de aeroporturi din România”, a declarat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE