16.5 C
Braşov
AcasăSanatateDe ce să pui cireșele în apă cu bicarbonat

De ce să pui cireșele în apă cu bicarbonat

Cireșele sunt unele dintre fructele-vedetă ale verii. Parfumate, gustoase și cărnoase, cireșele pot fi încorporate într-o multitudine de rețete. Cireșele pot fi pline de pesticide sau pot fi stropite cu diferite substanțe chimice pentru a nu mucegăi. Din fericire, există o metodă foarte ușoară și ieftină pentru a înlătura pesticidele de pe coaja cireșelor- spălarea lor cu bicarbonat de sodiu:umple două treimi din chiuvetă cu apă rece, apoi pune 3-4 linguri de bicarbonat de sodiu. Amestecă bine apa cu bicarbonatul, până ce praful se dizolvă complet. Pune cireșele în acest amestec și lasă-le în chiuvetă pentru 15 minute. După acest interval, clătește cireșele și scoate-le din chiuvetă. Lasă-le la uscat pe un prosop de bucătărie. Este important de reținut că cireșele trebuie spălate întotdeauna cu apă rece, nu caldă! Temperatura ridicată a apei va deschide porii, iar microorganismele și pesticidele vor pătrunde ușor către miezul fructelor.

Cireșele, numeroase beneficii pentru sănătate

În afara faptului că sunt delicioase, cireșele sunt și foarte sănătoase. Aduc beneficii majore, dovedite prin studii de specialitate. Culorile cireșelor pot varia de la galben la roșu, spre aproape negru intens. Indiferent de culoare, toate soiurile sunt extrem de hrănitoare și pline de fibre, vitamine și minerale.
O cană (154 grame) de cireșe dulci, fără sâmburi oferă:
Calorii: 97
Proteine: 2 grame
Carbohidrați: 25 grame
Fibra: 3 grame
Vitamina C: 18% din
Valoare zilnică (DV)
Potasiu: 10% din DV
Cupru: 5% din DV
Mangan: 5% din DV
Vitamina C este esențială pentru menținerea sănătății sistemului imunitar și a pielii, în timp ce potasiul este necesar pentru contracția musculară, funcția nervoasă, reglarea tensiunii arteriale și multe alte procese critice ale corpului. Cireșele sunt, de asemenea, o sursă bună de fibre, care vă ajută să vă mențineți sistemul digestiv sănătos, alimentând bacteriile intestinale benefice și promovând regularitatea intestinului.
În plus, cireșele mai conțin și vitamine B, mangan, cupru, magneziu și vitamina K.

Bogate în antioxidanți și compuși antiinflamatori

Concentrația ridicată de compuși vegetali din cireșe poate fi responsabilă de numeroasele beneficii pentru sănătate ale acestui fruct. Deși cantitatea și tipul pot varia în funcție de soi, toate cireșele conțin antioxidanți și compuși antiinflamatori.
Acest conținut ridicat de antioxidanți poate ajuta la combaterea stresului oxidativ, o afecțiune care este legată de boli cronice multiple și de îmbătrânirea prematură. S-a constatat că la cei care consumă cireșe, se reduce semnificativ inflamația, și asta este dovedit în 11 din 16 studii incluse în analiză, și markerii stresului oxidativ în 8 din 10 studii. Cireșele sunt deosebit de bogate în polifenoli, un grup mare de substanțe chimice vegetale care ajută la combaterea daunelor celulare, la reducerea inflamației și la promovarea sănătății generale. De fapt, dietele bogate în polifenoli pot proteja împotriva multor afecțiuni cronice, inclusiv boli de inimă, diabet, declin mental și anumite tipuri de cancer. Aceste fructe conțin, de asemenea, pigmenți carotenoizi, cum ar fi beta-carotenul și vitamina C, ambele având și proprietăți antiinflamatorii și antioxidante.

Pot aduce beneficii sănătății inimii

Multe studii arată că dietele bogate în fructe sunt asociate cu un risc redus de boli de inimă. Cireșele sunt deosebit de benefice în acest sens, deoarece sunt bogate în substanțe nutritive și compuși despre care se știe că promovează sănătatea inimii, inclusiv antioxidanții potasiului și polifenolului. Doar 1 cană (154 grame) de cireșe fără sâmburi oferă 10% din cantitatea zilnică recomandată de potasiu, un mineral esențial pentru a-ți menține inima sănătoasă. Este necesar pentru a menține un ritm cardiac regulat și vă ajută să eliminați excesul de sodiu din corp, reglând tensiunea arterială. Mai mult, cireșele sunt bogate în antioxidanți puternici ai polifenolilor, inclusiv antocianine, flavonoli și catehine, care vă pot ajuta să vă mențineți inima sănătoasă, protejându-vă împotriva deteriorării celulare și reducând inflamația. De fapt, un studiu efectuat pe 84.158 de persoane a constatat că aportul mai mare de polifenoli – în special antociani, flavonoli și catehine – a fost asociat cu un risc semnificativ scăzut de boli de inimă în decurs de 5 ani.

Pot ameliora simptomele de artrită și gută

Datorită efectelor lor antiinflamatorii puternice, cireșele pot reduce simptomele de artrită și gută, un tip de artrită cauzată de o acumulare de acid uric care poate duce la umflături extreme, inflamații și dureri la nivelul articulațiilor. Multe studii arată că cireșele ajută la inhibarea stresului oxidativ și la scăderea inflamației prin suprimarea proteinelor inflamatorii, care pot ajuta la reducerea simptomelor legate de artrită. În plus, pot scădea nivelurile de acid uric din corpul tău, făcându-le benefice în special pentru cei cu gută. Un studiu efectuat pe 10 femei a constatat că dacă se consumă 2 porții (280 de grame) de cireșe dulci, se observă o scădere rapidă a nivelului markerului inflamator proteina C reactivă (CRP) și a redus semnificativ nivelurile de acid uric la 5 ore după consum. În plus, studiul a arătat că, atunci când aportul de cireșe a fost combinat cu alopurinol, medicamentul pentru gută, atacurile de gută au fost cu 75% mai puține decât în perioadele în care nu au fost consumate nici cireșe, nici alopurinol.
De asemenea, consumul de cireșe sau consumul de suc de cireșe poate ajuta la îmbunătățirea calității somnului întrucât fructele conțin melatonină, o substanță care vă ajută să vă reglați ciclul de somn-veghe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE