10.8 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Dieta Rina, regimul de slăbit cel mai ușor de ținut

Sfat Expres: Dieta Rina, regimul de slăbit cel mai ușor de ținut

Dieta Rina presupune disocierea alimentară într-un ciclu de patru zile, repetat pe o perioada de 90 de zile. Este una dintre cele mai populare diete, iar principiul de bază constă în combinarea corectă a alimentelor pentru o digestie mai ușoară. Organismul procesează în mod diferit proteinele, amidonul și carbohidrații, fructele și legumele Rina este un regim alimentar care promite rezultate spectaculoase, mai ales în cazul persoanelor supraponderale şi chiar obeze. Experţii în nutriţie spun că această dietă promite scăderea în greutate de până la 20 de kilograme în cele trei luni cât durează cura. Un mare avantaj al dietei Rina este că procesul de slăbire continuă şi după terminarea ei.

Cum a apărut dieta Rina?
Dieta Rina a fost creată de un sportiv american care a plecat de la ideea ca problemele digestive care apar la mulţi oameni sunt cauzate de combinațiile nepotrivite de alimente de la fiecare masă. Disocierea grupelor alimentare face să existe un risc mai mic și o probabilitate mai mare ca, prin aceasta disociere, greutatea noastră să scadă și apoi să se mențină mai ușor.

Un regim uşor de urmat
Foarte atractiv la aceasta dieta este faptul că nu există restricții, cu o singură excepţie: în fiecare zi trebuie să consumi un tip de aliment. Cu alte cuvinte, dieta Rina îți permite să consumi pizza sau prăjituri, cu o singură condiție, aceste produse să le introduci în meniu doar în ziua de carbohidrați, și numai pâna la orele 20.00.
Tot ce trebuie să faci este ca timp de trei luni de zile să respecţi o succesiune de patru zile. În prima zi este recomandat un meniu bazat pe proteine, în a doua zi este indicat un meniu bazat pe carbohidraţi, în a treia este recomandat un meniu bazat pe alimente bogate în amidon, iar în a patra zi este indicat să mănînci numai fructe.

Este și o zi de apă
Excepţie: a 29-a zi, ziua a 58-a şi ziua 87. În aceste zile este zi de apă şi vine obligatoriu după ziua de vitamine. În ziua de apă sunt permise şi ceaiurile neîndulcite, sucurile de legume sau zeama de la supă de legume.
Pentru ca rezultatele să nu întîrzie să apară, nutriţioniştii spun că în ziua de apă şi nici pe tot parcursul dietei nu este recomandat să se facă abuz de sucurile din fructe, deoarece acestea au un conţinut ridicat de fructoză, nutrient la fel de periculos pentru siluetă ca şi zahărul.
O altă regulă de bază a curei presupune ca în cele 90 de zile de regim micul dejun să fie întotdeauna alcătuit din fructe sau un pahar cu suc de fructe neîndulcit. De asemenea, până în prânz, mai este permis o gustare de fructe, dar cu minimum o ora înaintea acestei mese.

Dieta propriu zisă
Zilele sînt împărţite într-un orar strict de masă:
• Perioada de purificare: de la ora 4 dimineaţa până la prânz, interval orar când sunt recomandate doar fructe şi legume proaspete, la fiecare două ore.
• Perioada de ingestie ţine de la prânz până la 8 seara, timp în care contează să combini corect alimentele şi să nu laşi mai puţin de două ore între două mese.
• Perioada de digestie: ţine de la opt seara la patru dimineaţa şi interzice consumul oricărui aliment. Acum, doar te hidratezi cu apă şi ceaiuri neîndulcite.

Exemplu de meniu pentru cele 4 zile:
Ziua de proteine
În această zi sunt permise lapte, brînză, ouă – care trebuiesc fierte, carnea – preparată numai la grătar sau fiartă şi peştele – făcut pe grătar. Toate acestea pot fi asociate cu salată.
Ziua de amidon
Legume fierte, fripte (în tigaie de teflon, fără ulei), sau pe grătar: fasole, mazăre, linte, cartofi, porumb, morcovi. În această zi este permis să mănânci şi orez. Toate acestea pot fi asezonate cu salate.
Ziua de carbohidraţi
În această zi sunt permise alimente interzise în oricare altă dietă: pizza şi pastele. De asemenea, în această zi sunt permise şi dulciurile cum ar fi ciocolata neagră sau chiar îngheţata.
Ziua de vitamine
În această zi sunt recomandate doar fructele. Acestea se mănâncă atât la mesele principale, cât şi pe post de gustări.
Pentru ca rezultatele să nu întârzie să apară, nutriţioniştii recomandă să se bea cel puţin 2 litri de apă pe zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE