8.9 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Atenție la alimentele care cresc glicemia

Sfat Expres: Atenție la alimentele care cresc glicemia

Alimentele care cresc glicemia conțin o cantitate mare de carbohidrați. Ele au un indice glicemic ridicat și astfel cresc rapid nivelul zahărului din sânge și pot cauza probleme de sănătate pe termen lung. O dietă bazată pe produse cu indice glicemic scăzut poate ajuta la prevenirea și gestionarea diabetului și a bolilor cardiovasculare.

Ce înseamnă indicele glicemic?

Indicele glicemic ne ajută să înțelegem cât de rapid intră zahărul în fluxul sanguin după consumarea produsului. Cu cât este mai mare acest indicator, cu atât nivelul de glucoză din organism crește mai repede după mâncare.
Indicele glicemic este o unitate de măsură ce clasifică alimentele care conțin carbohidrați în funcție de cât de mult afectează nivelul glicemiei persoanelor care le consumă, explică nutriționistul Gianluca Mech. Organizația Internațională pentru Standardizare clasifică alimentele între 1 și 100 și utilizează glucoză pură, cu un indice glicemic de 100, ca referință. Astfel, alimentele pot avea un indice glicemic scăzut, mediu sau ridicat, după cum urmează:
– IG scăzut este de 55 sau mai puțin
– IG mediu este 56-69
– IG ridicat este de 70 sau mai mare
Factori care influențează indicele glicemic al alimentelor
Alimentele care conțin o cantitate mare de carbohidrați cresc nivelul de zahăr din sânge. În organism, aceste substanțe se transformă în zahăr într-un timp foarte scurt.
Există mai mulți factori ce influențează viteza cu care un anumit aliment crește glicemia cuiva. Acești factori pot include:
– cât de rafinat este carbohidratul
– structura fizică și chimică a alimentelor
– metoda de gătit
– ce cantitate de fibre conțin alimentele
– cât de multe proteine, grăsimi și acid conține alimentele
În general, glucidele rafinate și procesate se metabolizează mai repede în glucoză. Alimentele cu fibre eliberează glucoza mai încet, deci au un indice glicemic mai scăzut. Timpul mai îndelungat de gătit poate descompune alimentele, ceea ce înseamnă că persoana care le consumă asimilează mai repede glucoza’, dezvăluie nutriționistul Gianluca Mech.

Alimente cu indice glicemic ridicat

Persoanele ce doresc să își controleze atât greutatea, cât și glicemia, ar trebui să evite următoatele tipuri de alimente:
– pâine obținută din făină albă sau integrală
– orez alb
– cereale și batoane de cereale
– prăjituri, biscuiți și orice alt tip de dulciuri
– cartofi
– chipsuri și biscuiți de orez
– fructe dulci precum pepenele verde și ananasul
– fructe uscate, cum ar fi curmale, stafide sau smochine
– produse lactate îndulcite, cum ar fi iaurturile cu fructe

Ocolește gustările tip Fast food

Deși sună tentant, mai ales când vă este foame și sunteți pe fugă, cele mai multe dintre produsele fast food sunt bogate în grăsimi, calorii și săruri, toate acestea contribuind la creșterea riscului de diabet de tip 2 și la (aproape) eliminarea oricărei șanse de a menține o greutate normală. Studiile arată că, dacă mâncați o singură masă de la fast food, glicemia crește cu 32% la persoanele care nu au diabet de tip 2. În plus, aceste alimente au, de obicei, un conținut ridicat de sare, ceea ce crește tensiunea arterială, extrem de periculoasă pentru persoanele cu diabet care oricum au un risc de 2-4 ori mai mare de deces din cauza bolilor cardiovasculare decât persoanele fără diabet.

Alimente preambalate

Nu se știe de ce diabetul de tip 2 afectează doar unele persoane, dar obiceiurile alimentare nesănătoase sunt asociate cu această afecțiune. Snacksurile și preambalatele ar trebui să treacă pe lista ”de evitat” dacă aveți diabet de tip 2. În primul rând, aceste alimente nu permit menținerea unei greutăți normale. În plus, de obicei au un conținut ridicat de grăsimi trans, care cresc colesterolul răus și scad colesterolul bun, cauzând inflamație care poate conduce la diabet. Chiar și cantități mici de grăsimi trans pot avea efecte negative asupra sănătății. Alegeți gustări și alimente sănătoase (cum ar fi un pumn de migdale, pe care le puteți cumpăra din comerț) sau pregătiți singuri acasă mâncare care vă place din ingrediente sănătoase.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE