4.7 C
Braşov
AcasăStiri BrasovUn proiect scump / Concluzie: cetăţenii sunt „refractari” la pasajul hobanat...

Un proiect scump / Concluzie: cetăţenii sunt „refractari” la pasajul hobanat între Gară şi Tractorul

Autor: M.P.

l Coliban: Să vedem dacă avem nevoie de acest pasaj sau nu

Costul foarte mare al pasajului hobanat este una dintre chestiunile asupra căreia s-a oprit Primăria Braşov, în dezbaterea publică pe tema oportunităţii construirii acestei căi de legătură între zona Gării şi cartierul Tractorul. Dezbaterea, (anunţată cu mai puţin de 24 de ore înainte de a avea loc), a beneficiat de prezenţa unor braşoveni care, potrivit reprezentanţilor Municipalităţii, s-au arătat „refractari” la acest proiect. Discuţia pe tema pasajului hobanat a avut loc online, pe platforma zoom, cu înscriere prealabilă.

Un proiect scump, spun cetăţenii

După prezentarea generală a proiectului, iniţiat din mandatul trecut şi având o valoare estimată de de 267.773.359,88 lei (TVA inclus), „o parte dintre cei prezenți s-au arătat refractari la acest proiect, aducând argumente precum lipsa unei strategii verzi pe mobilitate în oraș, sufocarea mai mare a orașului prin descărcarea podului și în special a cartierelor noi în care podul ar fi plasat, lipsa unei abordări mai solide în direcția utilizărilor benzilor dedicate autobuzelor și bicicletelor, cu acest pod încurajându-se mai mult traficul auto în oraș, distrugerea terenurilor de sport în detrimentul construcției podului”, se arată în comunicatul de presă transmis de Primăria Braşov. „Alți cetățeni au insistat asupra încurajării a tot ce ține de orașul pietonal și investirea banilor în această direcție. Locuitorii din cartierul Coresi și Tractorul Nou și-au exprimat nemulțumirea față de impactul negativ asupra “unei autostrăzi” pe deasupra blocurilor lor, podul fiind proiectat în vecinătatea locuințelor”, spun reprezentanții Municipalității. Primăria Braşov nu a precizat câte persoane au fost înscrise la dezbatere şi câte dintre ele au avut opinii pro sau contra.

Opinia primarului sau opinia cetăţenilor?

La nivel strategic, vorbitorii au subliniat nevoia corelării proiectelor de infrastructură derulate de Primăria Brașov, în sensul neconcordanței traseelor de piste de biciclete sau a altor investiții ce țin de spațiile publice din oraș. Primarul și proiectanții le-au răspuns punctual întrebărilor acestora, la final Allen Coliban subliniind că, într-adevăr avem nevoie de o viziune clară asupra mobilității, o nevoie mai mare de adaptare a politicilor la mobilitatea actuală dar și viitoare încât să reducem pe cât posibil sufocarea des menționată: „A fost o dezbatere și o discuție necesară, foarte multe întrebări venite din partea cetățenilor, unele dintre ele legate de studierea insuficientă a unor alternative. În primul rând, multe comentarii cu privire la oportunitatea amenajării unei subtraversări a liniilor, nu supratraversare, nu pasaj. Altele, legate de valori de trafic, de filozofia de mobilitate a municipiului. Ce vrem? – vrem să încurajăm deplasarea cu autovehiculele, cu automobilele, sau soluțiile alternative, transport public, bicicletă, pietonal? A fost important să avem discuția aceasta în contextul în care studiul de fezabilitate este gata, el urmează să fie supus votului Consiliul Local, iar dintr-o perspectivă a reprezentanților comunității, cred că raportul care va rezulta în urma dezbaterii este util. Suntem departe de momentul în care să discutăm despre construirea sa, pentru că valoarea rezultată în urma studiului de fezabilitate – și acum avem, în sfârșit, un deviz – este una foarte mare: 55 de milioane de euro aproximativ, valoare pentru care nu există la ora actuală surse de finanțare, nici din fonduri nerambursabile, nici din bugetul local. Dacă, din punctul de vedere al oportunității, se va ajunge la concluzia că e nevoie de acest acest pasaj, va trebui să gândim un mod de a-l susține pe parcursul mai multor ani. Ce este important e că avem aceste date studiate, fundamentate, și putem acum să ne uităm la actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, care va avea loc în lunile următoare, astfel încât să spunem dacă în condițiile actuale avem nevoie de acest pasaj sau nu, sau dacă o legătură a cartierului Tractorul cu zona Căii Feldioara, de exemplu, ar fi mai utilă. Întotdeauna tendința în ceea ce privește congestionarea unor artere este dată de politicile de mobilitate. În cazul autovehiculelor, niciodată nu vei avea spațiu suficient pentru ritmul creșterii unui oraș. De aceea, dacă ne referim la 13 Decembrie, trebuie să ne gândim la soluțiile alternative, soluții care deja sunt transpuse în proiecte ale municipalității, fie că vorbim de benzile dedicate, de Calea verde și toate celelalte. Nu vom avea spațiu în oraș peste 10 ani să acomodăm toate mașinile pe care brașovenii le vor avea atunci. De aceea, este nevoie să creăm spațiu pentru soluții alternative”, a transmis primarul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE