6.9 C
Braşov
AcasăCititoriSFAT EXPRES: Câţi paşi trebuie să faci zilnic ca să trăieşti mai...

SFAT EXPRES: Câţi paşi trebuie să faci zilnic ca să trăieşti mai mult

Mersul pe jos este una dintre cele mai sigure și mai ușoare modalități de a îmbunătăți starea de sănătate, inclusiv sănătatea inimii. Să faci mai mulți pași pe zi, fie dintr-o dată, fie în reprize scurte, vă poate ajuta să trăiți mai mult, potrivit cercetărilor preliminare care au fost prezentate la Conferința din acest an de Epidemiologie, Prevenție, Stil de Viață și Sănătate Cardiometabolică a Asociației Americane a Inimii.

150 de minute pe săptămână de activitate fizică moderată

Ghidurile de fitness ale Asociației Americane a Inimii pentru adulți recomandă cel puțin 150 de minute pe săptămână de activitate fizică moderată sau 75 de minute mai „hard“, sau o combinație a ambelor. Aplicațiile populare de fitness și contorul de pași facilitează numărarea pașilor, astfel încât cercetătorii au folosit un dispozitiv portabil de numărare a pașilor pentru a compara efectele reprizelor neîntrerupte de pași (10 minute sau mai mult) cu pauze ocazionale scurte, cum ar fi urcarea scărilor și activitățile zilnice generale, pe parcursul zilei. „Progresele tehnologice realizate în ultimele decenii au permis cercetătorilor să măsoare scurte eforturi de activitate. În timp ce, în trecut, ne-am limitat doar la măsurarea activităților pe care oamenii și le puteau aminti, într-un chestionar“, a explicat autorul principal al studiului Christopher C. Moore. „Cu ajutorul dispozitivelor portabile, mai multe cercetări indică faptul că orice tip de mișcare este mai bun decât să fii sedentar.“

Studiu pe 16.732 de femei de peste 60 de ani

În perioada 2011-2015, 16.732 de femei au purtat un contor de pași în talie care le măsura pașii zilnici și modelele de mers pe jos timp de patru până la șapte zile. Femeile aveau peste 60 de ani și au participat la Studiul pentru sănătatea femeilor, un studiu național amplu privind bolile de inimă, cancerul și alte tipuri de prevenire a bolilor pe termen lung. Cercetătorii au împărțit numărul total de pași pentru fiecare participant la studiu în două grupuri: 1) 10 minute sau mai multe perioade de mers cu câteva întreruperi; și 2) scurte reprize de mers pe jos în timpul activităților zilnice regulate, cum ar fi treburile casnice, urcarea scărilor sau mersul pe jos sau către o mașină. În urma monitorizării, au urmărit decesele din orice cauză, în medie, pe șase ani, până la 31 decembrie 2019.

Mai mulți pași, mai mulți ani de viață

În urma studiului, cercetătorii au descoperit că:
În general, 804 decese au avut loc pe parcursul întregii perioade de studiu 2011-2019.
Participanții la studiu care au făcut mai mulți pași în reprize scurte au trăit mai mult, indiferent de câți pași au făcut în perioade mai lungi, neîntrerupte. Beneficiile s-au manifestat la aproximativ 4.500 de pași pe zi în reprize scurte.
Comparativ cu niciun fel de mișcare zilnică, fiecare creștere inițială de 1.000 de pași pe zi a fost asociată cu o scădere cu 28% a deceselor, în perioada de urmărire.
O scădere cu 32% a deceselor a fost observată la participanții care au făcut mai mult de 2.000 de pași zilnic în reprize neîntrerupte.
O analiză prealabilă a acelorași femei a raportat că cele care au făcut 4.500 de pași pe zi au avut un risc semnificativ mai scăzut de deces, în comparație cu femeile mai puțin active.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE