6.6 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: 10 salate cu care poți slăbi sănătos

Sfat Expres: 10 salate cu care poți slăbi sănătos

Dacă vrei să slăbești, salatele trebuie să facă parte din dieta ta zilnică, dar asta nu înseamnă că trebuie să mănânci același lucru în fiecare zi, dar nici că trebuie să asezonezi salatele cu tot felul de sosuri cu maioneză, bogate în calorii. Trebuie să te orientezi spre salate cât mai bogate în nutrienți, care să te ajute să topești kilogramele în plus, să îți ofere energie și să îți încânte papilele gustative cu ingrediente sănătoase și arome proaspete Iată doar câteva idei de salate pe care le poți pregăti atunci când vrei să profiți din plin de bogăția de legume și fructe proaspete pe care le avem la dispoziție vara.

Salată cu pui și lămâie

Combinația de varză, morcov și ridichi se află la baza acestei salate, fiind bogată în antioxidanți. Dacă adaugi câteva bucățele de piept de pui, fără piele, puțin ulei de măsline și zeamă de lămâie, obții o salată ușor de digerat, care îți oferă hidratare atunci când temperaturile sunt ridicate. Conține multe proteine, însă puțini carbohidrați, grăsimi și calorii. Pe scurt, este genul de salată care te poate ajuta să îți potolești foamea și să îți menții silueta.

Salată cu quinoa

Actrița Jennifer Aniston este o mare fană a acestei salate, cu un conținut ridicat de fibre, fier și vitamina C. Este o salată cu castraveți, roșii și pătrunjel, la care se adaugă câteva bucățele de avocado, puțin ulei de măsline și quinoa. Boabele de quinoa se fierb la foc mic timp de 15 minute înainte de a fi adăugate în salată.

Salată cu măr și varză

Este o salată cu efect diuretic și detoxifiant. Aromă merelor se potrivește perfect cu cea a verzei, fie că este albă sau roșie. Salata este bogată în fibre, susțînând sistemul digestiv. Se pot adaugă și câteva semințe de fenicul, iar pentru a intensifica arderile de grăsimi, se poate adaugă un praf de piper roșu.

Salată caprese cu castraveți

Clasica salată caprese beneficiază de aportul castraveților, care au un conținut foarte ridicat de apă, ideal pentru a hidrata organismul pe timpul verii. Cu un conținut ridicat de fibre și proteine, această salată este delicioasă și foarte ușor de preparat. Nu ai nevoie decât de castraveți, roșii cherry, mozzarella cu conținut scăzut de grăsimi, busuioc și – opțional- câteva bucățele de avocado și puțin usturoi tocat mărunt.

Salată cu avocado și chia

Salată, care este oricum bogată în fibre, se află la baza acestui preparat, la care se mai adaugă avocado, câteva migdale, semințe de chia, castraveți și câteva afine. Combinația de arome și gusturi te va incânta, iar ingredientele îți asigura senzația de sățietate pentru mult timp, fără să fie periculoase pentru silueta.

Salată cu varză și năut

Această salată ajută digestia, datorită ingredientelor pe care le conține, fiind bogată în fibre și având proprietăți detoxifiante. Ai nevoie de varză, boabe de quinoa, năut, câteva măsline verzi, mărar, ulei de măsline și de sucul de la o lămâie, pentru a adaugă o aromă proaspătă și revigoranta, exact ceea ce ai nevoie pentru un preparat ușor, de vara.

Salată cu pătrunjel și roșii

Este o salată specifică libanezilor, cunoscută și sub numele de „tabouleh”, ce revigoraza organismul, având efect detoxifiant. Are la baza frunze proaspete de pătrunjel, roșii, zeamă de lămâie și puțin ulei de măsline. Modesta frunză de pătrunjel deține valoroase substanțe nutritive cu care reușește să te țină în formă în calduroasele zile de vara, dar este și un aliat de nădejde în pierderea în greutate.

Salată cu roșii și fenicul

Roșiile, bogate în licopen fac pereche bună cu feniculul ușor iute. Adaugă și puțin năut și vei avea o salată suficient de sățioasă și de bogată în proteine pentru a înlocui masă de prânz. De asemenea, roșiile, fiind bogate în antioxidanți, te vor energiza imediat.

Salată bento

„Bento” înseamnă în limba japoneză o porție de mâncare pregătită la pachet pentru serviciu sau pentru școală. Conține salată, avocado, morcov ras, ridichi albe rase, varză și câteva bucățele de tofu. Pentru un dressing ușor, cu arome asiatice, se amestecă zeamă de lămâie cu puțin ulei de măsline, oțet și ceai matcha. Nu-ți fă probleme dacă nu ai ceai matcha la îndemână, pentru că salată iese oricum la fel de delicioasă!

Salată de quinoa cu coriandru și lămâi verzi

Boabele de quinoa sunt bogate în fibre, însă nu au o aromă deosebită. Acest lucru se poate schimbă, atunci când le pregăteșți într-o salată delicioasă, la care adaugi coriandru, ardei grași, roșii, castraveți, ceapă verde și suc de lămâie verde, pentru gust.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE