13 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Ceaiul de banane şi scorţişoară alungă insomnia

Sfat Expres: Ceaiul de banane şi scorţişoară alungă insomnia

Insomnia este o problemă chinuitoare şi serioasă, pentru că în funcţie de calitatea şi durata somnului din timpul nopţii depinde sănătatea noastră şi starea de bine în general. Şapte sau opt ore de somn pe noapte este mediu necesar şi recomandat pentru o bună calitate a vieţii şi performanţe mentale şi fizice. În timpul somnului, creierul se odihneşte, iar depozitele de energie sunt reînnoite pentru o nouă zi. Studiile arată că oamenii activi dorm însă din ce în ce mai puţin, iar cei mai mulţi dintre ei sunt chinuiţi de insomnii. Stresul, obiceiurile alimentare proaste şi carenţele nutriţionale sunt parte din cauzele tulburărilor de somn. Lipsa somnului provoacă oboseală şi angoase, iar pe termen lung poate deveni o cauză de tulburări grave. Putem combate insomnia cu ajutorul unor medicamente recomandate de medicul specialist, dar există riscul ca, urmând tratamentul pe perioade lungi, aceste medicamente să ne creeze dependenţă. Există şi alternative naturale şi sănătoase care ne pot ajuta, fără efecte secundare. Am putea începe cu un ceai simplu de scorţişoară şi banane care relaxează întregul corp şi poate trata chinuitoarea insomnie.

Banana conţine serotonină

Ceaiul de scorţişoară şi banane a devenit un remediu popular pentru insomnie şi alte tulburări ale somnului. Combinaţia dintre cele două ingrediente hrănitoare reprezintă un tratament puternic care reduce stresul şi îmbunătăţeşte calitatea somnului. Banana este un fruct preferat de multe persoane datorită gustului său dulce şi al conţinutului bogat de potasiu şi magneziu. Ambele minerale facilitează diverse funcţii fiziologice, reglând tensiunea arterială şi eliminând retenţia de apă. În plus, bananele relaxează musculatura şi îmbunătăţesc sănătatea venelor, fapt ce reduce producţia de cortizol (cunoscut şi sub numele de hormonul stresului). Când vine vorba de îmbunătăţirea somnului, beneficiul principal al bananelor este conţinutul lor de triptofan, un aminoacid esenţial care măreşte producţia de serotonină. Serotonina este un neurotransmiţător necesar pentru un somn odihnitor.

Scorţişoara îmbunătăţeşte digestia şi circulaţia

Celălalt ingredient principal din această reţetă este scorţişoara, o mirodenie care conţine compuşi activi, cum ar fi eugenolul, responsabil pentru aroma sa intensă şi multe dintre beneficiile asociate scorţişoarei. Consumul de scorţişoară este recomandat pacienţilor cu diabet de tip 2, deoarece acesta scade glicemia şi accelerează metabolismul. Mai mult, scorţişoara îmbunătăţeşte digestia şi circulaţia, doi factori importanţi atunci când vine vorba de problemele legate de somn.

Cum se prepară ceaiul de banane cu scorţişoară

Ingrediente
1 banană
1/2 linguriţă de scorţişoară (2,5 g)
1 litru de apă

Mod de preparare
Taie capetele bananei şi, fără să o decojeşti, pune-o în apă clocotită.
Lasă amestecul să fiarbă la foc mic timp de 10 minute.
Ia vasul de pe foc, lasă ceaiul la infuzat timp de câteva minute, apoi strecoară lichidul.
Adaugă un praf de scorţişoară şi amestecă bine.

Cum se administrează
Bea o cană din acest ceai cu 40-60 de minute înainte de culcare.
Repetă tratamentul în fiecare seară până simţi o ameliorare completă.

Articolul precedentAvocado, aliatul diabeticilor
Articolul următorBancul zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române