10.3 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: 7 ierburi de primăvară pe care trebuie să le pui...

Sfat Expres: 7 ierburi de primăvară pe care trebuie să le pui în farfurie

1. Ceapa verde

Ceapa verde e plină de vitamine, printre care C, B2, A, K și tiamină. Este, de asemenea, o bună sursă de fosfor, magneziu, potasiu, mangan și fibre. Se știe că poate reduce colesterolul, poate regla nivelul sângelui din sânge, are proprietăți antibacteriene și antiinflamatorii și reglează metabolismul. Toate acestea depind, evident, și de ceea ce mănânci în rest.
Este ideal să mănânci ceapa verde crudă, așa că pune-o cât mai des în salate sau folosește-o la bruschete. Ceapa verde e delicioasă și dacă o gătești, așa că o poți pune în orice mâncare, în locul altui tip de ceapă. o mai poți folosi în plăcinte cu brânză și/sau spanac, în quiche, în tarte și checuri sărate. Poate fi pusă și în omleta cu brânză. Vedeta preparatelor cu ceapă verde poate fi poate fi stufatul, care abundă și în usturoi verde.

2. Usturoiul verde

Usturoiul verde are vitamina C, fosfor, mangan, mai multe vitamine B, calciu, zinc și, în cantități mai mici, fier. Dar conține și un antioxidant puternic, numit alicină. Acesta are mai multe beneficii asupra organismului, printre care se află reducerea colesterolului şi a cantității de grăsimi nesănătoase produse de ficat.Pe lângă prepararea unui mujdei delicios din usturoi verde și a stufatului (care poate fi cu pui sau carne de miel), îl poți folosi în plăcinte, de exemplu într-una cu ciuperci, într-o salată de primăvară cu couscous, în paste, în supe cremă, când faci drob, în chiftele și neapărat când pregătești cartofi noi la cuptor.

3. Spanacul

Spanacul are 91,4% apă, 3,6% carbohidrați și 2,9% proteine. 100 de grame de spanac au 23 de calorii. Deci poți mânca mult, fără teamă că te îngrași. În salate, spanacul îți dă senzația de sațietate. În plus, e o sursă bună de vitamina A, C, K1, acid folic, fier și calciu. Se mai găsesc și alte vitamine în aceste verdețuri de primăvară, așa că nu evita să le consumi cât sunt disponibile proaspete. Chiar dacă spanacul crud e foarte bun, cel gătit (fiert) are și mai multe beneficii
Iată câteva idei: pesto de spanac numai bun de pus în paste, ciuperci umplute cu spanac, plăcinte cu spanac și brânzeturi, fritatta sau omletă cu spanac, chec aperitiv cu spanac, supă cu spanac, lasagna cu spanac, spanac cu orez și ouă la cuptor. Și lista poate fi tot atât de lungă cât este imaginația omului.

4. Loboda

Loboda e considerată, prin alte țări, un superaliment. Din păcate, noi ignorăm beneficiile acestei plante pe care o considerăm banală. De fapt, loboda conține multă vitamina C, vitamina K, are calciu, magneziu, fosfor, fier, caroten, proteine, antociani, zinc, seleniu, triptofan și fibre alimentare. Printre efectele pe care le poate avea asupra sănătății noastre se află acela de a îmbunătăți digestia și funcțiile rinichilor, reglarea metabolismului și întărirea imunității. Previne anemia, are efect diuretic și are efect anti-îmbătrânire Un alt preparat clasic cu lobodă este piureul.
Dar mai poți face plăcintă cu lobodă și urdă sau să o pui chiftele, spaghete, în tot felul de ghiveciuri, risotto sau pilaf și în orice alte mâncăruri scăzute, alături de alte verdețuri de primăvară. De asemenea, folosește frunzele de lobodă în salate sau smoothie-uri!

5. Ștevia

Ștevia crește pe oriunde găsește loc, la marginea drumului, nu se cultivă special, dar, cum dă primăvara, cum o găsești pe tarabele din piață. Este bogată în fosfor, calciu, zinc, mangan, seleniu, magneziu, sodiu, fier, potasiu, vitamina A și vitamina C. Are proprietăți antibacteriene, antimicrobiene și antioxidante.
Ștevia nu trebuie confundată cu stevia. Prima este o plantă din care poți face tocană, a doua este considerată cel mai sănătos îndulcitor.
Frunzele de ștevie pot fi consumate crude, în salate, doar dacă planta este foarte tânără și are frunze moi. Când devine matură, planta are frunze mai groase, iar nervurile frunzelor trebuie înlăturate. Excepție face situația în care le folosești pentru a înveli în ele sarmalele.
Altfel, poți folosi ștevia în ciorbe vegetariene, mâncăruri, piureuri, în combinație cu orez, cartofi sau carne, în plăcinte și budinci, ca pe orice alte verdețuri de primăvară.

6. Leurda

Leurda mai este numită și usturoi sălbatic. Crește în zone cu umezeală mai mare și o poți găsi inclusiv prin pădurile din jurul Bucureștiului. Este important să fie culeasă înainte de a înflori, pentru a-și păstra toate proprietățile nutritive. La fel ca orice usturoi, și leurda conține alicină, un antioxidant care are mai multe beneficii asupra organismului. Mai are vitaminele A și C, calciu, fier, fosfor, sodiu și cupru. Există studii care au arătat că poate reduce tensiunea și riscul de boli de inimă.
Leurda are un gust asemănător cu al usturoiului, dar care este mult mai subtil. O poți folosi în supe, ciorbe, salate, în mâncăruri scăzute (în care o poți combina cu urzici, ștevie sau spanac), în sosuri pesto, pentru a aroma uleiul, o poți pune în loc de usturoi când faci carne la cuptor, în orice umpluturi pentru preparatele din carne, în plăcinte și chiar în langoși sau în pâinea de casă.

7. Urzicile

În mod normal, urzicile cresc în lunile aprilie-iunie. Nu se cultivă, ci cresc în grădini, pe izlazuri, pe lângă şanţuri, pe lângă drum, în marginea apelor, în păduri sau pe locuri grase unde au fost stâne de oi. Urzicile conțin o mulțime de vitamine (A, C, K și B), minerale (calciu, magneziu, fier, fosfor, potasiu și sodiu) și aminoacizi esențiali. Consumul de urzici poate duce la reducerea inflamațiilor din organism, poate reduce tensiunea și regla nivelul de zahăr din sânge. Mâncarea de urzici mai este cunoscută și sub numele de ciulama de urzici sau piure de urzici, iar rețetele variază. Unele persoane le preferă cu lapte, altele – cu suc de roșii și usturoi. Toate variantele sunt bune. Din urzici mai poți face budinci, sufleuri ciorbe, dar le poți pune în omlete sau paste.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române