6.3 C
Braşov
AcasăCititoriSfat Expres: Cum poți scăpa de insomnie?

Sfat Expres: Cum poți scăpa de insomnie?

Ai probleme cu somnul? Este important să scapi de insomnie, deoarece, spun medicii, această afecțiune îți poate crea, în timp, diverse probleme fizice și mentale. Există numeroase tehnici pentru a depăși insomnia, din care fac parte: exercițiile fizice, meditația, schimbarea mediului de somn sau chiar înlocuirea lenjeriei de pat cu una potrivită.

Exercițiile care tratează insomnia

Cercetătorii au demonstrat prin studiile lor că exercițiile fizice regulate pot ajuta pe mulți oameni să aibă un somn de calitate mai bună. Prin exerciții fizice, oamenii își ameliorează stările de depresie și anxietate, care sunt cauze frecvente ale insomniei. Prin eliminarea gândurilor negative, de îngrijorare, se poate preveni anxietatea.
Studiile științifice arată că exercițiile fizice pot produce modificări ale temperaturii corpului. Inițial, la efort, temperatura corpului crește, iar apoi scade. Scăderea temperaturii ce apare după exercițiile fizice se aseamănă cu acea temperatură pe care o are corpul înainte de a adormi. Prin urmare, ea poate trimite un semnal creierului că este timpul să dormi.
Exercițiile fizice ajută la eliberarea de endorfine, care pot facilita un somn mai liniștit și de calitate. Când faci mișcare sunt declanșate endorfine în creier, iar asta aduce beneficii somnului, pentru că oferă o stare de bine, de mulțumire și fericire. Endorfinele ameliorează durerea și sporesc plăcerea. Ele minimizează disconfortul și oferă energie necesară pentru a funcționa bine, în ciuda stresului sau a altor probleme.
Exercițiile fizice combat stresul și astfel previn insomnia. Oamenii care sunt stresați și își fac diferite probleme, au în general dificultăți de a adormi sau chiar suferă de insomnie. Psihologii recomandă oamenilor să scape de gânduri negative seara, pentru că îngrijorarea îi stresează și le alungă somnul.

Lenjerii de pat care scăpa de insomnie

Uneori insomnia este cauzată de un disconfort, cum ar fi frigul sau transpirația excesivă.
Pentru a dormi mai bine noaptea, sunt recomandate lenjeriile de pat din bumbac 100% sau lenjeriile din bumbac satinat care lasă corpul să respire și îndepărtează anxietatea.
O altă țesătură la fel de moale ca bumbacul este cea denumită Tencel sau Lyocell (din fibre de plante de eucalipt). Acest material are un grad mare de respirabilitatea pentru piele, are capacitatea de a elimina umezeala, este neted și rezistent la abraziune ca mătasea, fiind recomandat persoanelor care au pielea sensibilă și sunt predispuse la alergii.
O lenjerie de pat foarte bună pentru somn este și cea din fibre de bambus, care este moale și mătăsoasă. Lenjeria de pat din bambus este perfectă pentru persoanele cu pielea sensibilă și care sunt predispuse la transpirații nocturne și alergii. Fibrele din bambus au proprietăți antibacteriene, absorb umezeala, țin cald iarna și răcoare vara. Specialiștii ne recomandă să folosim o cuvertură pentru a împiedica depunerea prafului și altor particule nedorite pe lenjeria de pat, precum și pentru protejarea acesteia.
Despre lenjeriile de pat din mătase se spune că sunt foarte elegante și perfecte pentru orice anotimp. Mătasea este un material natural, care lasă pielea să respire, ajută la evaporarea transpirației și reglarea temperaturii corpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Cele mai populare

spot_img

COMENTARII RECENTE

Blogar solidar cu boschetarul roman de pretutindeni on Primarul din Făgăraș a ”boicotat” începutul anului școlar
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
Cel mai titrat și apreciat Blogger european thc on Primarul Făgăraşului cere excluderea a 10 membri din Consiliul Local
blogger most sustainable most ecologic on Ziua Limbii Române